Javascript must be enabled for the correct page display

Stage-ervaring van AOLB studenten: de invloed van medestudenten

Joore, Anna Catharina (2022) Stage-ervaring van AOLB studenten: de invloed van medestudenten. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

[img]
Preview
Text
Bachelorwerkstuk_ACJoore_S4075242.pdf

Download (419kB) | Preview

Abstract

Medestudenten spelen een belangrijke rol in de leerprocessen en de schoolervaringen van een student. De positieve psychologie laat zien dat geestelijke gezondheid wordt benaderd als een multidisciplinaire benadering van het menselijk potentieel in termen van mentale, sociale, emotionele en fysieke aspecten. Het bestuderen van de invloed van sociale interacties tussen studenten op academische prestaties is van groot belang omdat het bijdraagt aan het begrip van de leerprocessen van studenten en helpt bij het vinden van manieren om de onderwijsprestaties te verhogen. Deze kwalitatieve studie nam vijf studenten uit de studie 'academische opleiding leerkracht basisonderwijs' als onderzoekssteekproef om deze invloed te bestuderen. Door de interviews te baseren op het PERMA-model kunnen zowel het mentaal welbevinden van de studenten als de evaluatie van de studenten over hun stage worden geëvalueerd. De resultaten tonen aan dat de hulp van medestudenten positieve emoties, betrokkenheid van de leerlingen, goede relaties, zingeving en prestaties van de leerlingen bevordert. Verder onderzoek wordt aanbevolen naar de toepassing van peer support op de universiteit van Groningen.

Item Type: Thesis (Bachelor)
Supervisor name: Bijvoet-van den Berg, C.J.M.
Degree programme: Pedagogical and Educational Sciences
Differentiation route: Orthopedagogiek [Bachelor Pedagogical and Educational Sciences]
Date Deposited: 29 Jul 2022 12:19
Last Modified: 29 Jul 2022 12:19
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/1208

Actions (login required)

View Item View Item