Javascript must be enabled for the correct page display

Een onderzoek naar screening voor complexe volwassenproblematiek in de GGZ

Wubbolts, Dagmar (2022) Een onderzoek naar screening voor complexe volwassenproblematiek in de GGZ. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

[img] Text
Masterthese_Orthopedagogiek_DagmarWubbolts_S5007771_PAMA5166.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (827kB)

Abstract

In dit kwalitatieve onderzoek is onderzocht wat de specifieke risicofactoren zijn van complexe volwassenproblematiek aan de hand van literatuuronderzoek en interviews. De respondenten zijn tien behandelaren die aan de volgende inhoudelijke criteria voldoen: deelname aan de werkgroep omtrent volwassenen, werkzaam binnen het managementteam of werkzaam als werkbegeleider. Om de hoofdvraag ‘Hoe verhouden de leefgebieden op het screeningsinstrument zich tot wat er in de literatuur bekend is over complexe problematiek bij volwassenen en wat professionals in hun dagelijks praktijk ervaren en wat zijn volgens professionals de sterke en verbetersuggesties ten aanzien van het gebruik van het screeningsinstrument in de praktijk?’ te beantwoorden zijn er twee open vragen en een gesloten vraag gesteld. Aan de hand van vooraf opgestelde thema’s is de interviewleidraad vormgeven. Vervolgens zijn de uitkomsten uit de interviews gecodeerd. Uit onderzoek komt naar voren dat de leefgebieden niet per definitie gezien worden als risicofactoren voor complexe problematiek. Ook blijkt dat er verschillende uiteenlopende antwoorden worden gegeven door de behandelaren als het gaat om het doel en de werkwijze van het screeningsinstrument. Dit biedt mogelijkheden voor vervolgonderzoek naar screening bij complexe volwassenproblematiek.

Item Type: Thesis (Master)
Supervisor name: Lichtwarck-Aschoff, A.
Degree programme: Pedagogical and Educational Sciences
Differentiation route: Orthopedagogiek [Master Pedagogical and Educational Sciences]
Date Deposited: 30 Aug 2022 14:05
Last Modified: 30 Aug 2022 14:05
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/1375

Actions (login required)

View Item View Item