Javascript must be enabled for the correct page display

Formatief evalueren op RSG de Borgen. De invloed van formatief evalueren op de motivatie van tl-leerlingen die zijn blijven zitten

Nijhuis, Marianne (2022) Formatief evalueren op RSG de Borgen. De invloed van formatief evalueren op de motivatie van tl-leerlingen die zijn blijven zitten. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

[img]
Preview
Text
bachelorthesis.pdf

Download (412kB) | Preview

Abstract

De bachelor these onderzoekt de invloed van formatief evalueren op de motivatie van tweedejaars tl-leerlingen die zijn blijven zitten. De onderzoeksvraag die centraal staat in deze these is als volgt: ‘Welke invloed heeft formatief evalueren op de motivatie van tl-leerlingen die zijn blijven zitten?’. De informatie voor de data-analyse is verzameld tijdens semi-gestructureerde interviews met drie docenten en twee tl-leerlingen die zijn blijven zitten. Deze interviews zijn vervolgens samengevat en op thematische wijze geanalyseerd door middel van codes en subcodes die gekoppeld worden aan verschillende fragmenten uit de interviews. Uit de resultaten blijkt dat de school momenteel experimenteert met formatief evalueren, maar nog moeite heeft dit geheel te implementeren. Verschillende docenten gebruiken online programma's voor formatief evalueren en de school heeft een werkgroep met vier docenten opgezet waarin de docenten meer leren over formatief evalueren. Waar de school nog tegen aan loopt zijn de groottes van de klassen en het gebrek aan scholing voor alle docenten. Verder zijn er indicaties dat formatief evalueren een positieve invloed heeft op de motivatie van tl-leerlingen die zijn blijven zitten. Echter, definitieve uitspraken over de invloed van formatief evalueren op de motivatie van tl-leerlingen die zijn blijven zitten kunnen nog niet gedaan worden, omdat er meerdere beperkingen zijn in het huidige onderzoek.

Item Type: Thesis (Bachelor)
Supervisor name: Minnaert, A.E.M.G.
Degree programme: Pedagogical and Educational Sciences
Differentiation route: Onderwijskunde [Bachelor Pedagogical and Educational Sciences]
Date Deposited: 11 Feb 2022 12:45
Last Modified: 11 Feb 2022 12:45
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/158

Actions (login required)

View Item View Item