Horlings, Janine (2023) De intentie en zelfeffectiviteit van beginnende en ervaren basisschoolleerkrachten ten aanzien van het gebruik van Augmented Reality en Virtual Reality. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Text
Bachelorthesis Janine Horlings S4049497 20230602 PDF (1).pdf Restricted to Repository staff only until 21 July 2028. Download (284kB) |
Abstract
In dit kwantitatieve onderzoek is gekeken naar de mate waarin beginnende en ervaren basisschoolleerlingen leraren in Nederland verschillen in hun zelfeffectiviteit en intentie met betrekking tot het gebruik van Augmented Reality en Virtual Reality (AR/VR) technologieën. Daarnaast is gekeken of werkervaring en zelfeffectiviteit de intentie van deze leraren het gebruik van AR en VR voorspellen. In het voorjaar van 2023 is een online vragenlijst uitgezet, waarna gegevens van 49 leerkrachten basisonderwijs werden geanalyseerd door middel van een Mann-Whitney U-test en meervoudige regressie analyse. De resultaten suggereren dat beginnende en ervaren leraren niet verschillen in hun zelfeffectiviteit en intentie om AR en VR te gebruiken in hun lessen en dat zelfeffectiviteit een belangrijke voorspeller is van de intentie om AR en VR te gebruiken. Deze bevindingen geven aan dat bij het bevorderen van de integratie van AR en VR in het basisonderwijs geen onderscheid gemaakt moet worden gemaakt tussen beginnende en ervaren leerkrachten, bij focus op het verbeteren van zelfeffectiviteit en intentie.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Supervisor name: | Mouw, J.M. |
Degree programme: | Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB) |
Differentiation route: | None [Bachelor AOLB] |
Date Deposited: | 06 Jul 2023 14:41 |
Last Modified: | 06 Jul 2023 14:41 |
URI: | http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2234 |
Actions (login required)
View Item |