Javascript must be enabled for the correct page display

Implementatie en gebruik van Routine Outcome Monitoring bij de Interventie ‘10’ voor Toekomst. Ideeën, wensen en behoeften van medewerkers.

Veurink, Anne (2023) Implementatie en gebruik van Routine Outcome Monitoring bij de Interventie ‘10’ voor Toekomst. Ideeën, wensen en behoeften van medewerkers. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

[img] Text
AnneVeurink_S4013131_Thesis.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (586kB)

Abstract

Het Leger des Heils gaat bij de interventie ‘10’ voor Toekomst (‘10’vT) Routine Outcome Monitoring (ROM) toepassen om zo gestructureerd inzicht te krijgen in de voortgang van deelnemers en de effectiviteit van ‘10’vT. ROM betreft regelmatige monitoring van relevante uitkomsten door middel van herhaalde vragenlijsten. De uitkomsten kunnen onder andere gebruikt worden om de interventie bij te sturen, om ‘10’vT door te ontwikkelen en ter verantwoording naar externe partijen. Het doel van het huidige onderzoek was om zicht te krijgen op wat medewerkers met verschillende functies bij het Leger des Heils nodig hebben om ROM goed toe te kunnen passen en de verzamelde informatie te kunnen benutten. Hiertoe werd er een kwalitatief onderzoeksdesign gehanteerd, waarbij semigestructureerde interviews werden afgenomen bij elf medewerkers van het Leger des Heils die betrokken zijn bij de interventie ‘10’vT. Dit waren drie gedragswetenschappers, zeven managers en één directeur. De interviews zijn thematisch geanalyseerd met behulp van Atlas.Ti. Uit de resultaten blijkt dat de behoeften van medewerkers uit alle lagen van de organisatie bij het Leger des Heils ingedeeld kunnen worden in drie onderdelen; informeren, faciliteren en ondersteunen. Voor een succesvolle implementatie van ROM bij het Leger des Heils zijn deze drie thema’s van groot belang. Daarnaast wordt voor vervolgonderzoek aanbevolen om het implementatieproces van ROM te evalueren en de effectiviteit van ‘10’vT in kaart te brengen om vervolgens de kwaliteit van de interventie te kunnen verbeteren.

Item Type: Thesis (Master)
Supervisor name: Visscher, L.
Degree programme: Pedagogical and Educational Sciences
Differentiation route: Orthopedagogiek [Master Pedagogical and Educational Sciences]
Date Deposited: 07 Jul 2023 09:09
Last Modified: 07 Jul 2023 09:09
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2245

Actions (login required)

View Item View Item