Javascript must be enabled for the correct page display

De ideeën, wensen en behoeften van gezinscoaches rondom het werken met vragenlijsten

Dijkstra, Francien (2023) De ideeën, wensen en behoeften van gezinscoaches rondom het werken met vragenlijsten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

[img] Text
Definitieve Masterthesis F. Dijkstra S5349923 (3).pdf
Restricted to Repository staff only

Download (557kB)

Abstract

Inleiding Het Leger des Heils gaat werken met vragenlijsten om de resultaten van de zorg op transparante en navolgbare wijze te verantwoorden. Voor de implementatie worden de gezinscoaches gevraagd naar hun wensen en behoeften ten behoeve van een zo goed mogelijke implementatie. Deze studie onderzoekt daarom de wensen, behoeften en ideeën van de gezinscoaches van het Leger des Heils Noordoost-Nederland ten behoeve van het werken met vragenlijsten. Hierbij wordt specifiek ingegaan op gezinscoaches werkzaam met de interventie ‘10’ voor Toekomst (10vT). Dit is een gezinsgerichte interventie voor gezinnen met meervoudige en complexe problemen (GMCP). Methode Er is gebruik gemaakt van kwantitatief onderzoek door middel van een vragenlijst die eenmalig werd afgenomen bij professionals. Deze vragenlijst is door de onderzoeker opgesteld vanuit wetenschappelijke literatuur met drie thema’s. Het eerste thema bestaat uit algemene vragen, de volgende uit vragen over de wensen en behoeften van gezinscoaches van het werken met vragenlijsten en het laatste thema gaat over de benutting van de resultaten in de praktijk. De vragenlijst is verspreid onder 66 gezinscoaches en door 43 gezinscoaches ingevuld. Resultaten Uit de resultaten bleek dat de behoeften van gezinscoaches zijn dat ze informatie en kennis willen verkrijgen over het werken met vragenlijsten en daarnaast hun praktische vaardigheden vergroten om het werken met vragenlijsten te verbeteren binnen de interventie 10vT. Conclusie Om de implementatie goed te laten verlopen is het van belang dat het Leger des Heils het vergroten van de kennis, informatie en praktische vaardigheden van de gezinscoaches, uit de resultaten gebruikt.

Item Type: Thesis (Master)
Supervisor name: Visscher, L.
Degree programme: Pedagogical and Educational Sciences
Differentiation route: Orthopedagogiek [Master Pedagogical and Educational Sciences]
Date Deposited: 07 Jul 2023 09:11
Last Modified: 07 Jul 2023 09:11
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2247

Actions (login required)

View Item View Item