Javascript must be enabled for the correct page display

De Invloed van de Kennis over TOS op de Attitude van de Pedagogisch Medewerker

Dalen, Shae van (2023) De Invloed van de Kennis over TOS op de Attitude van de Pedagogisch Medewerker. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

[img]
Preview
Text
Bachelorwerkstuk_Shae van Dalen.pdf

Download (462kB) | Preview

Abstract

Het doel van dit onderzoek is om te onderzoeken of er een relatie is tussen het kennisniveau en de houding van een pedagogisch medewerker ten opzichte van kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Voorafgaand aan het onderzoek werd verwacht dat er een positieve correlatie zou zijn tussen de twee variabelen. De deelnemers aan het onderzoek waren pedagogisch medewerkers werkzaam bij een buitenschoolse opvang. De potentiële relatie is gemeten door middel van een online vragenlijst die is ingevuld door 58 respondenten, waarbij drie respondenten aanvullend zijn geïnterviewd. De Spearman's rho-correlatie werd gebruikt om de mogelijke relatie tussen de twee variabelen te onderzoeken. De resultaten van de Spearman's rho-correlatie onthulden een zwakke correlatie tussen de twee variabelen (.002), met een niet-significante p-waarde van .495. De bevindingen uit de aanvullende interviews ondersteunen deze resultaten. Concluderend is er een niet-significante relatie tussen het kennisniveau en de houding van een pedagogisch medewerker tegenover kinderen met TOS. Beperkingen van dit onderzoek zijn onder meer een kleine steekproefomvang voor de aanvullende interviews en deelnemers die worden geworven via een gemakssteekproef. Daarom is het een aanbeveling voor toekomstig onderzoek om een ​​grotere steekproef op te nemen voor de aanvullende interviews.

Item Type: Thesis (Bachelor)
Supervisor name: Kamphorst, E.
Degree programme: Pedagogical and Educational Sciences
Differentiation route: Orthopedagogiek [Bachelor Pedagogical and Educational Sciences]
Date Deposited: 07 Jul 2023 15:09
Last Modified: 07 Jul 2023 15:09
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2250

Actions (login required)

View Item View Item