Javascript must be enabled for the correct page display

Rol van de Supervisor en Tevredenheid met de Leerervaring: een Vergelijking tussen Online en Fysiek Onderwijs bij Bachelorthesestudenten

Vegt, Miranda, de (2022) Rol van de Supervisor en Tevredenheid met de Leerervaring: een Vergelijking tussen Online en Fysiek Onderwijs bij Bachelorthesestudenten. Bachelor thesis, Psychology.

[img] Text
mirandadevegt-eindversieBT.pdf
Restricted to Registered users only

Download (321kB)
[img] Text
toestemming excie gmw.pdf
Restricted to Registered users only

Download (99kB)

Abstract

Eerdere onderzoeken lieten een relatie zien tussen de kwalitatieve rol van de supervisor en de tevredenheid met de leerervaring van studenten. In dit onderzoek wordt hierop voortgebouwd door te onderzoeken of deze relatie verschilt tussen een online en fysieke onderwijssetting. Daarnaast werd er exploratief gekeken naar de relatie tussen de kwantitatieve rol van de supervisor en de tevredenheid met de leerervaring. Om dit te onderzoeken werden twee steekproeven uitgevoerd bij studenten die hun bachelorthese schreven. De eerste steekproef (N = 82) werd in maart 2021 afgenomen toen studenten enkel online onderwijs volgden. De tweede steekproef (N = 58) werd in november 2021 afgenomen bij studenten die met name fysiek onderwijs volgden. De studie variabelen werden gemeten middels een online vragenlijst en data werden onderzocht door middel van een regressieanalyse en een Chi-kwadraattoets. Op basis hiervan werd er een positieve relatie gevonden tussen de kwalitatieve rol van de supervisor en de tevredenheid met de leerervaring. Echter bleek deze relatie niet te verschillen tussen online en fysiek onderwijs. Exploratief werd er gekeken naar de kwalitatieve rol van de supervisor, maar er bleek geen relatie tussen het aantal bijeenkomsten met de supervisor en de tevredenheid met de leerervaring. Resultaten impliceren dat de verschillen tussen online en fysiek onderwijs wellicht niet zo groot zijn als gedacht en dat er eventueel een maximum zit aan het aantal bijeenkomsten per week. Suggesties voor vervolgonderzoek en sterke punten en limitaties van dit onderzoek worden bediscussieerd.

Item Type: Thesis (Bachelor)
Supervisor name: Heesink, J.A.M.
Degree programme: Psychology
Differentiation route: Other [Bachelor Psychology]
Date Deposited: 24 Mar 2022 11:44
Last Modified: 24 Mar 2022 11:44
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/304

Actions (login required)

View Item View Item