Javascript must be enabled for the correct page display

De verschillen in beoordeling van intercultureel groepswerk in het hoger onderwijs

Hol, Bente (2024) De verschillen in beoordeling van intercultureel groepswerk in het hoger onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

[img]
Preview
Text
240607HolBA-theseDefinitief.pdf

Download (410kB) | Preview

Abstract

In het hoger onderwijs biedt groepswerk tussen studenten met verschillende culturele achtergronden verschillende voordelen. De beoordeling van groepswerk leidt vaak tot belangrijke beslissingen voor studenten en gebeurt op diverse manieren, afhankelijk van de focus en wijze van beoordeling. Door het ontbreken van duidelijke literatuur over de invloed van cultuur op de beoordeling van groepswerk en de verschillen daarin, wordt intercultureel groepswerk mogelijk niet op de meest succesvolle en effectieve manier toegepast en beoordeeld in het hoger onderwijs. Deze scoping review heeft als doel te onderzoeken in hoeverre er verschillen optreden in de beoordeling van intercultureel groepswerk in het hoger onderwijs. Twintig artikelen werden gecodeerd met behulp van een deductieve benadering. Door gebruik te maken van een narratieve analyse werden patronen in de data geïdentificeerd om verschillen te beschrijven. Uit de analyse kwamen verschillende categorieën naar voren, waaronder groepsgrootte, de taak of opdracht die studenten moesten voltooien, de begeleiding van studenten en verschillende aspecten binnen de beoordeling van groepswerk. De beoordeling van intercultureel groepswerk blijkt op verschillende niveaus te variëren, maar de onderbouwing van de crossculturele aspecten ontbreekt vaak in de literatuur.

Item Type: Thesis (Bachelor)
Supervisor name: Strijbos, J.W.
Degree programme: Pedagogical and Educational Sciences
Differentiation route: Orthopedagogiek [Bachelor Pedagogical and Educational Sciences]
Date Deposited: 20 Jun 2024 06:55
Last Modified: 20 Jun 2024 06:55
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/3432

Actions (login required)

View Item View Item