Bours, Laura (2022) Onderzoek Naar de Effecten van Samenwerking en de Rol van de Supervisor op de Tevredenheid met de Leerervaring in Bachelorthese Groepen: Een Moderatie-Analyse. Bachelor thesis, Psychology.
|
Text
L.R.O.Bours_S3392910_Bachelorthese 26 februari (2).pdf Download (421kB) | Preview |
Abstract
In deze studie wordt gekeken of samenwerking de tevredenheid met de leerervaring voorspelt binnen een academische setting. Daarnaast wordt gekeken of de rol van de supervisor (die kan variëren van het leiden van een discussie tot het stellen van deadlines) een modererende rol speelt in de relatie tussen samenwerking en tevredenheid met de leerervaring. De rol van de supervisor wordt tot slot vergeleken in een hybride en een online cohort. De data zijn verzameld door middel van een gemakssteekproef bij studenten Psychologie aan de Rijksuniversiteit Groningen (N = 127). De respondenten hebben een online vragenlijst ingevuld over verschillende variabelen, waarbij zij door middel van de Likertschaal hun antwoord op een schaal van 1 tot 5 hebben geplaatst. Uit de data bleek dat samenwerking de tevredenheid met de leerervaring voorspelt. De rol van de supervisor heeft daar echter geen modererende rol in, maar voorspelt wel onafhankelijk van samenwerking een deel van de tevredenheid met de leerervaring. Daarnaast verschilt de rol van de supervisor niet significant in een hybride of een online cohort. Op basis van de literatuur en de resultaten wordt aanbevolen om de data in het vervolg bij een meer diverse groep af te nemen zodat de generaliseerbaarheid omhoog gaat. Ook kan er in vervolgonderzoek verder worden gekeken naar een hybride leeromgeving, aangezien hier nog niet veel onderzoek naar gedaan is.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Supervisor name: | Havik, E.M. |
Degree programme: | Psychology |
Differentiation route: | Other [Bachelor Psychology] |
Date Deposited: | 22 Mar 2022 13:14 |
Last Modified: | 22 Mar 2022 13:14 |
URI: | http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/344 |
Actions (login required)
View Item |