Javascript must be enabled for the correct page display

“Verschillende methodeboeken Engels binnen het Nederlandse vmbo?!” Onderzoek naar de verschillen en overeenkomsten tussen de boeken Engels van Stepping Stones voor jaar 1 van het Nederlandse vmbo.

Boer, Bea-Myrthe de (2024) “Verschillende methodeboeken Engels binnen het Nederlandse vmbo?!” Onderzoek naar de verschillen en overeenkomsten tussen de boeken Engels van Stepping Stones voor jaar 1 van het Nederlandse vmbo. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

[img] Text
Bachelor-werkstuk-Bea-Myrthe-Boersma--de-Boer-S4424573.docx.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (282kB)

Abstract

Het Nederlandse onderwijssysteem is gedifferentieerd. Binnen het secundair onderwijs zijn er verschillende niveau's. Binnen één van deze richtingen, het vmbo, zijn er verschillende routes beschikbaar. In eerdere onderzoeken zijn er positieve en negatieve resultaten gevonden van een gedifferentieerd schoolsysteem. Deze studie vergelijkt het Engelse schoolboek Stepping Stones voor basis- en kader beroeps en kader beroeps/ gemengd theoretisch voor jaar 1. Het doel is om te analyseren wat de verschillen zijn in leerdoelen en opdrachten tussen deze boeken. Daarnaast worden de boeken vergeleken op basis van andere soorten differentiatie die ze bieden en de structuur van de boeken. Met behulp van een coderingssysteem toonde het onderzoek aan dat er slechts kleine verschillen waren tussen de boeken betreffende leerdoelen en oefeningen. Bijvoorbeeld het boek voor kader beroeps/ gemengd theoretisch heeft twee leerdoelen meer waarvoor je procedurele kennis nodig hebt. Wanneer wordt gekeken naar de structuur en opbouw van de boeken werden er slechts weinig verschillen gevonden. Er moet verder onderzoek worden gedaan om te zien of de uitkomst van dit onderzoek ook geldt voor andere vakken, uitgeverijen of jaren in het voortgezet onderwijs.

Item Type: Thesis (Bachelor)
Supervisor name: Korpershoek, H.
Degree programme: Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB)
Differentiation route: None [Bachelor AOLB]
Date Deposited: 21 Jun 2024 14:03
Last Modified: 21 Jun 2024 14:03
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/3442

Actions (login required)

View Item View Item