Javascript must be enabled for the correct page display

Organizational factors linked to the development of burnout and turnover in child protection professionals: a scoping review

Kroon, Loes (2024) Organizational factors linked to the development of burnout and turnover in child protection professionals: a scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

[img]
Preview
Text
Bachelor-thesis-LK-s4748883.pdf

Download (388kB) | Preview

Abstract

Uit onderzoek blijkt dat organisatorische factoren consistent verband houden met burn-out onder kinder-beschermingswerkers. De organisatorische factoren, de organisatiecultuur en -klimaat, zijn echter niet uitgebreid bestudeerd in de sociale welzijns literatuur, vooral niet op het gebied van kinderwelzijn. Het doel van de huidige scoping review was om bloot te leggen wat er bekend is over de organisatorische factoren, met name de organisatiecultuur en -klimaat, in relatie tot de ontwikkeling van burn-out bij kinder-beschermingswerkers. In de review zijn drie databases gebruikt en 28 studies onderzocht. Er zijn acht subcategorieën gecreëerd door naar patronen in de bevindingen te kijken: nadruk op beloning, sociale steun binnen de werkplek, conflict tussen werk en gezin, autonomie op het werk, mogelijkheden voor ontwikkeling en promotie, werkeisen en tijdgerelateerde factoren, rolstress en werksfeer. De bevindingen lieten verschillende relaties zien tussen deze subcategorieën en de ontwikkeling van burn-out. De review belicht mogelijke richtingen voor toekomstig onderzoek. Trefwoorden: burn-out, kinderbescherming, kinderwelzijn, organisatorische factoren, organisatiecultuur en klimaat, scoping review

Item Type: Thesis (Bachelor)
Supervisor name: Lopez Lopez, M.
Degree programme: Pedagogical and Educational Sciences
Differentiation route: Orthopedagogiek [Bachelor Pedagogical and Educational Sciences]
Date Deposited: 25 Jun 2024 11:45
Last Modified: 25 Jun 2024 11:45
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/3477

Actions (login required)

View Item View Item