Javascript must be enabled for the correct page display

Differentiatie tussen en binnen de Engels lesmethode ‘All Right’ voor de eerste klas van vmbo bk en kgt

Boerrigter, Danique Lisa Henrieke (2024) Differentiatie tussen en binnen de Engels lesmethode ‘All Right’ voor de eerste klas van vmbo bk en kgt. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

[img]
Preview
Text
BachelorwerkstukDaniqueBoerrigterS4932242.pdf

Download (285kB) | Preview

Abstract

Om leraren te ondersteunen bij het afstemmen van de lesmethodes die ze gebruiken op de behoeften van hun leerlingen, is het belangrijk dat leraren goed geïnformeerd zijn over de inhoud en mogelijkheden van de methodes waarmee zij werken. In Nederland zijn er vier verschillende niveaus binnen het voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs (vmbo), waarbij er in de eerste jaren vaak twee aangrenzende niveaus worden gecombineerd. Veel methodes hebben alleen boeken voor deze gecombineerde niveaus, waaronder de methode 'All Right' voor Engels. In deze studie is een vergelijking gemaakt tussen en binnen de leerboeken voor het eerste jaar van de basisberoepsgerichte en de kaderberoepsgerichte leerweg om te zien in hoeverre de boeken van de gecombineerde niveaus van elkaar verschillen en om te zien of er verschillen zijn binnen de boeken voor de gecombineerde niveaus. De vergelijking werd gemaakt door de leerdoelen en opdrachten te coderen en door middel van een kwalitatieve analyse van de leerboeken. De gecodeerde leerdoelen en opdrachten toonden weinig verschillen tussen de leerboeken in termen van cognitieve complexiteit en abstractie. De kwalitatieve analyse van de opdrachten liet echter enkele verschillen zien tussen de basisberoepsgerichte en de kaderberoepsgerichte leerweg in de lengte van de teksten en opdrachten en in de taal waarin de antwoorden moeten worden gegeven. Concluderend lijkt de Engelse methode 'All Right' enigszins te differentiëren binnen en tussen de leerboeken voor het eerste jaar van de basisberoepsgerichte en de kaderberoepsgerichte leerweg Trefwoorden: voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs, niveaudifferentiatie, Engels, gedifferentieerd onderwijs, leerboeken

Item Type: Thesis (Bachelor)
Supervisor name: Korpershoek, H.
Degree programme: Pedagogical and Educational Sciences
Differentiation route: Orthopedagogiek [Bachelor Pedagogical and Educational Sciences]
Date Deposited: 02 Jul 2024 08:36
Last Modified: 02 Jul 2024 08:36
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/3591

Actions (login required)

View Item View Item