Javascript must be enabled for the correct page display

DE ETHISCHE IMPLICATIES VAN KWETSBAARHEID BIJ KWALITATIEF ONDERZOEK MET KINDEREN: EEN SCOPING LITERATUURSTUDIE

Rijskamp, Marion (2024) DE ETHISCHE IMPLICATIES VAN KWETSBAARHEID BIJ KWALITATIEF ONDERZOEK MET KINDEREN: EEN SCOPING LITERATUURSTUDIE. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

[img]
Preview
Text
BachelorwerkstukRijskamp3767272.pdf

Download (297kB) | Preview

Abstract

Deze literatuurstudie onderzoekt de participatie van kwetsbare groepen in onderzoek, met de nadruk op drie hoofdthema's: identiteit van de deelnemers, inclusie van de deelnemers en werving van de deelnemers. Er is een toename van inclusieve onderzoeksmethoden. Het doel van het onderzoek is om inzicht te krijgen in de huidige praktijken en uitdagingen binnen dit onderzoeksveld. De resultaten richten zich op de identiteit, inclusie en werving van kwetsbare deelnemers door middel van een hybride codeerproces. De bevindingen geven aan dat onderzoekers zich steeds meer bewust zijn van de noodzaak van inclusieve en ethisch verantwoorde benaderingen, hoewel er aanzienlijke uitdagingen en paradoxen blijven bestaan. De belangrijkste bevindingen benadrukken de complexiteit van het waarborgen van echte inclusie en de moeilijkheden bij het werven van kwetsbare deelnemers. De conclusies benadrukken het belang van een zorgvuldige en kritische benadering bij het ontwerpen en uitvoeren van onderzoek met kwetsbare populaties, met specifieke aandacht voor ethische overwegingen en de unieke contexten van deze groepen.

Item Type: Thesis (Bachelor)
Supervisor name: Field, S.M. and Coppe, T.
Degree programme: Pedagogical and Educational Sciences
Differentiation route: Algemene en Gezinspedagogiek [Bachelor Pedagogical and Educational Sciences]
Date Deposited: 02 Jul 2024 08:20
Last Modified: 02 Jul 2024 08:20
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/3592

Actions (login required)

View Item View Item