Javascript must be enabled for the correct page display

Positieve ervaringen van docenten met flexibele configuraties, whiteboards en technologieën in Active Learning Classrooms: een kwalitatief onderzoek

Peters, Marit (2024) Positieve ervaringen van docenten met flexibele configuraties, whiteboards en technologieën in Active Learning Classrooms: een kwalitatief onderzoek. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

[img]
Preview
Text
ALCPetersS4502949.pdf

Download (428kB) | Preview

Abstract

De laatste jaren stappen steeds meer universiteiten over van traditionele klaslokalen naar Active Learning Classrooms (ALC) omdat dit meer studentgericht onderwijs mogelijk maakt in wat voorheen meer docentgericht onderwijs was. Dit is gunstig voor de studenten, aangezien studentgericht onderwijs leidt tot een hogere betrokkenheid en een beter academisch succes. Dit onderzoek richt zich op de ervaringen van docenten die een cursus hebben gegeven in een ALC met betrekking tot de flexibele opstellingen, de whiteboards en de technologieën. Dit is nodig omdat er maar weinig onderzoek is gedaan naar docenten in verhouding tot hoeveel onderzoek er is gedaan naar studenten. Daarnaast zorgt een positieve houding en een goede pedagogische aanpak van docenten ervoor dat de effectiviteit van het ALC omhoog gaat, wat nodig is voor betere resultaten. Deze kwalitatieve studie maakt gebruik van bestaande gegevens uit een docentenvragenlijst van het onderzoek van Blom et al. (2022) waarvan 55 docenten deel uitmaakten. De resultaten laten zien dat docenten over het algemeen zeer positieve ervaringen hebben, vooral met de flexibele opstellingen en de whiteboards.

Item Type: Thesis (Bachelor)
Supervisor name: Bosch, K.A. van den
Degree programme: Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB)
Differentiation route: None [Bachelor AOLB]
Date Deposited: 02 Jul 2024 07:38
Last Modified: 02 Jul 2024 07:38
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/3610

Actions (login required)

View Item View Item