Lange, F. de (2024) Trust bij Collaborative Learning in het Hoger Onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Text
Bachelorwerkstuk-PW-F.-de-Lange-4688635.pdf Restricted to Repository staff only Download (424kB) |
Abstract
Dit onderzoek betreft een systematische literatuurreview die als doel heeft de volgende onderzoeksvragen te beantwoorden: Hoe wordt trust gedefinieerd, en geoperationaliseerd in de literatuur over CL? Wat zijn condities voor het opbouwen van trust bij CL in de literatuur? Een theoretisch raamwerk wordt geschetst, gebaseerd op fundamentele aspecten van de definitie van trust zoals gepresenteerd door Luhmann (1979), namelijk verwachtingen, risico's, familiariteit en vertrouwen als het gevolg van een beslissing van de trustor gebaseerd op de hierboven genoemde aspecten. 261 artikelen uit vier verschillende databases zijn geanalyseerd in een inclusieproces, waarbij vijf studies uiteindelijk zijn gelezen en geanalyseerd. De resultaten van deze analyse lieten zien dat de definities van trust die gebruikt worden in bestaande literatuur voor een groot gedeelte corresponderen met de aspecten die door Luhmann genoemd zijn. Ook corresponderen de operationaliseringen netjes met deze definities. Het werd duidelijk dat er vrij veel factoren betrokken zijn bij trust die het klimaat en de situatie van de groepsopdracht omschrijven. Trust kan bevorderd worden met behulp van bepaalde student-docent trainingen. Verder wordt trust beïnvloed door de duur van een CL-project en de culturele diversiteit van de werkgroep.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Supervisor name: | Mascareno Lara, M.N. |
Degree programme: | Pedagogical and Educational Sciences |
Differentiation route: | Orthopedagogiek [Bachelor Pedagogical and Educational Sciences] |
Date Deposited: | 05 Jul 2024 08:47 |
Last Modified: | 05 Jul 2024 08:47 |
URI: | http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/3674 |
Actions (login required)
View Item |