Groot-Zevert, Laura (2024) Het Effect van de Houding ten opzichte van Samenwerken op de Sociale Interactie en Tevredenheid met de Leerervaring. Bachelor thesis, Psychology.
|
Text
BachelortheseLGZS4026640300624-3.pdf Download (367kB) | Preview |
|
Text
BachelortheseLGZS4026640300624-3.pdf Restricted to Repository staff only Download (367kB) |
Abstract
Deze studie richt zich op de relatie tussen de frequentie van sociale interactie en de tevredenheid met de leerervaring bij studenten, bovendien of de houding ten opzichte van samenwerken déze relatie modereert. Een kwantitatieve onderzoeksopzet werd gehanteerd, waarbij gegevens werden verzameld via zelf gerapporteerde vragenlijsten onder psychologiestudenten aan de Rijksuniversiteit Groningen. De resultaten tonen aan dat de frequentie van offline ontmoetingen zonder supervisor voor cohort 2021-2022 negatief gecorreleerd was met tevredenheid, terwijl er voor cohort 2023-2024 geen significante correlaties werden gevonden. De houding ten opzichte van samenwerken is een significante voorspeller van tevredenheid, maar heeft geen modererend effect. Praktische implicaties benadrukken de noodzaak van kwalitatief rijke samenwerkingsomgevingen in het onderwijs. Toekomstig onderzoek zal zich moeten richten op het creëren van objectievere maatstaven voor sociale interactie, daarnaast zal het onderzoek zich moeten richten op de houding ten opzichte van samenwerken.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Supervisor name: | Heesink, J.A.M. |
Degree programme: | Psychology |
Differentiation route: | None [Bachelor Psychology] |
Date Deposited: | 08 Jul 2024 06:46 |
Last Modified: | 09 Jul 2024 07:24 |
URI: | http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/3701 |
Actions (login required)
View Item |