Boer, Martijn de (2024) How teaching assistants are supporting gifted students: an exploratory qualitative research. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
|
Text
Bachelorthesis-Martijn-de-Boer-s4078411.pdf Download (454kB) | Preview |
Abstract
Onderwijsassistenten zijn sinds de komst van passend onderwijs niet meer weg te denken uit het Nederlandse onderwijsveld. Passend onderwijs heeft als doel om voor elke leerling geschikt onderwijs te vinden wat in de buurt is. Voor hoogbegaafde leerlingen is niet elke school geschikt. Hoogbegaafde leerlingen hebben andere onderwijsbehoeften dan niet hoogbegaafde leerlingen. Deze diverse groep leerlingen kan ondersteund worden door onderwijsassistenten. Dit onderzoek gaat in op hoe onderwijsassistenten het beste hoogbegaafde leerlingen kunnen ondersteunen in de dagelijkse praktijk. Belangrijke bevindingen zijn dat onderwijsassistenten hoogbegaafde leerlingen op onderwijs-, gedrags- en sociaal-emotioneel gebied goed kunnen ondersteunen. Daarnaast komen er een aantal suggesties voor vervolgonderzoek naar voren om deze groep leerlingen beter te kunnen ondersteunen.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Supervisor name: | Tan, R. |
Degree programme: | Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB) |
Differentiation route: | None [Bachelor AOLB] |
Date Deposited: | 09 Jul 2024 14:11 |
Last Modified: | 09 Jul 2024 14:11 |
URI: | http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/3763 |
Actions (login required)
View Item |