Javascript must be enabled for the correct page display

De Invloed van Sociale Interactie op de Waargenomen Samenwerking en de Tevredenheid met de Leerervaring bij Bachelorthese Studenten

Nijhof, Denise (2022) De Invloed van Sociale Interactie op de Waargenomen Samenwerking en de Tevredenheid met de Leerervaring bij Bachelorthese Studenten. Bachelor thesis, Psychology.

[img]
Preview
Text
Bachelor These Denise Nijhof (s4017943) aangepast-geconverteerd.pdf

Download (385kB) | Preview

Abstract

Uit eerder onderzoek blijkt dat waargenomen samenwerking en tevredenheid met de leerervaring bij studenten positief geassocieerd zijn met elkaar. In het huidige onderzoek is onderzocht of sociale interactie tussen bachelorthese studenten invloed heeft op de relatie tussen waargenomen samenwerking en tevredenheid met de leerervaring. Dit is gedaan aan de hand van een online vragenlijst. Deze is ingevuld door derdejaars Psychologiestudenten (N = 53) die op het moment van dataverzameling bezig waren met het Bachelorthese project in groepen. Sociale interactie is geoperationaliseerd als de totale frequentie van bijeenkomsten die studenten hadden (met en zonder begeleider). Er is onderzocht of er een significant positief verband is tussen waargenomen samenwerking en tevredenheid met de leerervaring. Ook is er onderzocht of sociale interactie invloed heeft op de sterkte van het mogelijke verband. In lijn met de bestaande literatuur werd er een positief verband gevonden tussen waargenomen samenwerking en tevredenheid met de leerervaring. Tegen onze verwachtingen in had sociale interactie geen modererend effect op het verband. Wel leek de sociale interactie tussen studenten, geoperationaliseerd als de frequentie van bijeenkomsten zonder begeleider, een modererend effect te hebben, omdat de regressie-analyse een trend liet zien. Wanneer de hoeveelheid bijeenkomsten zonder begeleider toenam, werd het verband tussen waargenomen samenwerking en tevredenheid met de leerervaring zwakker. Kanttekeningen, suggesties voor toekomstig onderzoek, en de praktische implicaties worden nadien besproken. Trefwoorden: tevredenheid met de leerervaring, waargenomen samenwerking, sociale interactie, frequentie van bijeenkomsten, Bachelorthese studenten

Item Type: Thesis (Bachelor)
Supervisor name: Havik, E.M.
Degree programme: Psychology
Differentiation route: Clinical Psychology (CP) [Bachelor Psychology]
Date Deposited: 20 Apr 2022 09:26
Last Modified: 20 Apr 2022 09:26
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/403

Actions (login required)

View Item View Item