Holtman, Yasmine (2024) Leeft LEEV!? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
|
Text
Leeft-LEEV.pdf Download (750kB) | Preview |
Abstract
Titel: Leeft LEEV!? Een pilotonderzoek voor het verbeteren van onderzoeksinstrumenten om de organisatorische en individuele bereidheid van zorgprofessionals te onderzoeken. Probleemstelling: Inzicht krijgen in passende onderzoeksinstrumenten hoe de bereidheid van zorgprofessionals op individueel- en organisatieniveau is ten aanzien van een gecombineerde en gepersonaliseerde leefstijlondersteuning. Er zijn twee onderzoeksvragen opgesteld (1) In welke mate zijn participanten bereid om gepersonaliseerde, gecombineerde leefstijlondersteuning te implementeren in het zorgaanbod en in hoeverre zijn de onderzoeksinstrumenten geschikt om zowel individuele als organisatorische bereidheid te meten bij zorgprofessionals? (2) Hoe worden de instrumenten om organisatorische en individuele bereidheid in kaart te brengen door de participanten van het pilotonderzoek geëvalueerd? Methode: Het pilotonderzoek is opgedeeld in twee delen om de twee verschillende onderzoeksvragen te beantwoorden. In beide delen is er gebruik gemaakt van dezelfde drie participanten. In het eerste deel is er gebruik gemaakt van een online vragenlijst en een interview, om de bereidheid om gepersonaliseerde, gecombineerde leefstijlondersteuning te onderzoeken. In het tweede deel is er een evaluatie interview afgenomen, op deze manier zijn de ervaringen van de participanten uitgevraagd over de onderzoeksmethoden uit het eerste deel. Resultaten: In de resultaten van deel 1 zijn vier verschillende dimensies uitgewerkt, die invloed hebben op individuele bereidheid en de resultaten van de online vragenlijst beschrijven. Daarnaast zijn in de resultaten van deel 2 de evaluaties van de participanten weergegeven. Conclusie: De belangrijkste bevindingen uit de resultaten zijn voortgekomen uit de evaluatie met de participanten. De participanten hebben aangegeven dat de vraagstelling aangepast moet worden, zodat de vragen beter te begrijpen zijn. Er zijn aan de hand van de evaluaties meerdere aanbevelingen gedaan om de onderzoeksinstrumenten aan te passen.
Item Type: | Thesis (Master) |
---|---|
Supervisor name: | Luijkx, J. |
Degree programme: | Pedagogical and Educational Sciences |
Differentiation route: | Orthopedagogiek [Master Pedagogical and Educational Sciences] |
Date Deposited: | 03 Sep 2024 08:50 |
Last Modified: | 03 Sep 2024 08:50 |
URI: | http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/4350 |
Actions (login required)
View Item |