Javascript must be enabled for the correct page display

What’s Love got to do with it? A language-Based Analysis of Emotions in Gender Diverse Bisexual Adolescents’ Experiences with their Sexual Orientation and Intimate Relationships

Sturing-Bakker, Melvin (2025) What’s Love got to do with it? A language-Based Analysis of Emotions in Gender Diverse Bisexual Adolescents’ Experiences with their Sexual Orientation and Intimate Relationships. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

[img]
Preview
Text
Masters-thesisM.B.Sturing-Bakker.pdf

Download (464kB) | Preview

Abstract

Bi+ adolescenten zijn als groep erg vatbaar voor een variëteit aan positieve en negatieve ervaringen. Combineer bi+ zijn met of ook trans* zijn of in een relatie zitten en deze effecten kunnen veranderen, zowel positief als negatief. Wat de effecten ook zijn, ze kunnen een grote invloed hebben op de emoties die mensen ervaren. Deze emoties worden in dit onderzoek onderzocht met een set secundaire data met N=1931 bi+ adolescenten, met leeftijden van 16 tot 25 jaar oud. Analyse is gedaan met gebruik van LIWC (Language Inquiry and Word Count) software om tekstuele data the kwantificeren om het bruikbaar te maken voor regressie analyse. Antwoorden werden gezocht voor of er verschil zit tussen positief en negatief emotie gebruik op een vraag over positieve ervaringen, of er verschillen zijn tussen verschillende genderidentiteiten, en of er een verschil is of iemand wel of niet een relatie heeft. Resultaten laten zien dat 1. Bi+ adolescenten meer positieve emotie woorden gebruiken, wat logisch is aangezien de vraag positief was geformuleerd. 2. Er initieel weinig verschillen waren tussen genderidentiteiten en emoties, en helemaal geen significante verschillen na een Bonferroni correctie voor meerdere toetsen. 3. Initieel voor enkel een kwart van de emoties het uitmaakte of iemand wel of niet een relatie had, maar na een Bonferroni correctie bleek geen enkel verschil meer significant. Gegeven dat dit een exploratieve studie was lijkt er voldoende interesse te zijn voor deze onderwerpen voor vervolgonderzoek.

Item Type: Thesis (Master)
Supervisor name: Baams, L.
Degree programme: Pedagogical and Educational Sciences
Differentiation route: Youth 0-21, Society and Policy [Master Pedagogical and Educational Sciences]
Date Deposited: 19 Jun 2025 14:52
Last Modified: 19 Jun 2025 14:52
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/4966

Actions (login required)

View Item View Item