Javascript must be enabled for the correct page display

Triple P: Internaliserend en externaliserend probleemgedrag bij kinderen, een systematische literatuurreview

Kat, Sharon (2022) Triple P: Internaliserend en externaliserend probleemgedrag bij kinderen, een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

[img]
Preview
Text
Bachelorwerkstuk s3987078, Sharon Kat.pdf

Download (289kB) | Preview

Abstract

Deze studie onderzoekt de effecten van Triple P op internaliserende- en externaliserende gedragsproblemen bij kinderen tot 16 jaar. Dit wordt gedaan in de vorm van een systematische literatuurreview. Zestien verschillende studies met deze onderwerpen zullen met elkaar vergeleken worden op basis van de belangrijkste uitkomsten. De focus zal niet alleen liggen op externaliserend en internaliserend probleemgedrag, maar ook op opvoedvaardigheden van ouders. Uitkomsten van deze studie zijn dat opvoedvaardigheden van ouders verbeteren na de interventie Triple P. Hoewel externaliserende gedragsproblemen bij kinderen afnemen, heeft Triple P weinig tot geen effect op internaliserend probleemgedrag.

Item Type: Thesis (Bachelor)
Supervisor name: Assen, A.G. van
Degree programme: Pedagogical and Educational Sciences
Differentiation route: Orthopedagogiek [Bachelor Pedagogical and Educational Sciences]
Date Deposited: 07 Jun 2022 12:44
Last Modified: 07 Jun 2022 12:44
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/505

Actions (login required)

View Item View Item