Koopal, Manon (2025) Wie doet wat? Een kwalitatieve studie naar de verdeling van taken, rollen en verantwoordelijkheden in het kader van integrale samenwerking in de jeugdhulp. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
![]() |
Text
Bachelorwerkstuk-Manon-Koopal-S3989887.pdf Restricted to Repository staff only Download (371kB) |
Abstract
Deze kwalitatieve studie onderzoekt in hoeverre er binnen een integraal samenwerkingsverband in de jeugdhulp (SIS-JH) duidelijkheid bestaat over de verdeling van taken, rollen en verantwoordelijkheden op beleidsniveau. Aan de hand van interviews met zeven beleidsmedewerkers van zes betrokken organisaties en een gemeente is gekeken naar het belang van rolduidelijkheid, de rol van beleidsmedewerkers hierin en het effect van communicatie. Uit de resultaten blijkt dat duidelijke rolverdeling als essentieel wordt ervaren voor effectieve samenwerking, maar dat personeelsverloop, informele rolverdeling en gebrekkige interne communicatie deze duidelijkheid kunnen ondermijnen. Kartrekkers spelen een centrale rol in het creëren van structuur, maar hun dominante positie kan spanningen oproepen. De studie onderstreept het belang van heldere afspraken, structurele communicatie en gezamenlijke besluitvorming voor duurzame integrale samenwerking in de jeugdhulp.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Supervisor name: | Lichtwarck-Aschoff, A. |
Degree programme: | Pedagogical and Educational Sciences |
Differentiation route: | Orthopedagogiek [Bachelor Pedagogical and Educational Sciences] |
Date Deposited: | 18 Jul 2025 09:29 |
Last Modified: | 18 Jul 2025 09:29 |
URI: | http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/5627 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |