Javascript must be enabled for the correct page display

Hoe beleidsplannen en interventieprogramma’s van NGO’s in Kenia worden vormgegeven in hun benadering van huishoudelijke barrières en de aanpak op werkzaamheid daarvan

Vlugt, Mirella van der (2025) Hoe beleidsplannen en interventieprogramma’s van NGO’s in Kenia worden vormgegeven in hun benadering van huishoudelijke barrières en de aanpak op werkzaamheid daarvan. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

[img]
Preview
Text
BachelorwerkstukMirella-van-der-Vlugt-S4478398-herkansing-1.pdf-.pdf

Download (566kB) | Preview

Abstract

Deze studie onderzoekt hoe niet-gouvernementele organisaties (ngo's) in Kenia hun beleidsplannen en interventieprogramma's ontwerpen om barrières op huishoudniveau aan te pakken die de toegang van meisjes tot onderwijs beperken, en hoe ze de effectiviteit van deze interventies operationaliseren, met als doel de toegang van meisjes tot onderwijs te verbeteren. Door middel van een documentanalyse uitgevoerd in Atlas.ti werden vier interventies onderzocht op hun aanpak en innovatieve strategieën. De studie maakt gebruik van een kwalitatieve inhoudsanalyse met zowel deductieve als inductieve codering via een documentanalyse van deze vier door ngo's geleide programma's. Het onderzoek identificeert gemeenschappelijke strategieën die worden gebruikt om financiële en logistieke barrières direct te verminderen, zoals schoolgeld, afstand tot school, gebrek aan materialen, onvoldoende voedzaam voedsel, ontoereikende ondersteuning bij menstruatie en gebrek aan informatie over de terugkeer naar school voor meisjes. Bij het direct aanpakken van barrières op huishoudniveau zijn interventies primair gericht op het verminderen van financiële lasten. Bovendien onderzoekt de studie hoe interventies worden ontworpen om hun effectiviteit en langetermijnimpact te verbeteren. Belangrijke benaderingen zijn actieve betrokkenheid van de gemeenschap en strategische partnerschappen met overheden en lokale organisaties. Uit de resultaten blijkt dat NGO's een holistische benadering hanteren, waarbij ze directe belemmeringen aanpakken en zich tegelijkertijd richten op de effectiviteit van interventies.

Item Type: Thesis (Bachelor)
Supervisor name: Talsma, I.
Degree programme: Pedagogical and Educational Sciences
Differentiation route: Orthopedagogiek [Bachelor Pedagogical and Educational Sciences]
Date Deposited: 23 Jul 2025 07:42
Last Modified: 23 Jul 2025 07:42
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/5658

Actions (login required)

View Item View Item