Aa, M.W. van der (2022) De programma integriteit van de interventie Invloedrijke Communicatie en Taal. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
|
Text
Bachelorwerkstuk_Maartje van der Aa.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Titel: De programma integriteit van de interventie Invloedrijke Communicatie & Taal. Probleemstelling: Er is behoefte aan ondersteuning van de communicatiepartners door middel van video-feedback coaching om de communicatie met personen met ADB te verbeteren. Aan de hand van ingevulde kijkwijzers door de communicatiecoaches, als onderdeel van de interventie Invloedrijke Communicatie en Taal, wordt deze ondersteuning geboden. De coaches hebben aan de hand van de kijkwijzers genoteerd wat er is besproken tussen de communicatiepartner en persoon met ADB. Er is nog niet gebleken of de coaching sessies daadwerkelijk zijn uitgevoerd zoals beoogd in de interventie IC&T. In dit onderzoek is onderzocht hoe communicatiecoaches deze interventie uitvoeren en in hoeverre er overeenkomst is met de opzet van de interventie. Doel- en vraagstelling: Er is beoogd inzicht te verkrijgen over de wijze waarop de interventie IC&T is uitgevoerd door de coaches en in hoeverre deze overeenkomt met de beoogde opzet van de interventie. Er is onderzocht in welke mate de categorieën van de kijkwijzers door de coach zijn ingevuld en hoe de werkrelatie met de communicatiepartner wordt beoordeeld. Methode: Er is gebruik gemaakt van kijkwijzers om vast te stellen in welke mate de communicatiecoaches tijdens de video-feedback sessies de componenten van het programma implementeren. Deze kijkwijzers zijn aan de hand van het programma ATLAS.ti gecodeerd en vervolgens is zowel kwantitatief als kwalitatief in kaart gebracht welke inhoudelijke en overstijgende categorieën zijn besproken. Resultaten: De coaches hebben voor zowel de categorieën als de reflectievragen op de kijkwijzer een selectie van de onderdelen ingevuld. Conclusie: De uitvoering van de interventie Invloedrijke Communicatie en Taal door de coaches komt niet volledig overeen met de beoogde opzet van de interventie IC&T. Er wordt aanbevolen een duidelijk interventieprotocol op te stellen en vervolgonderzoek te doen naar de reden voor het niet invullen van alle categorieën op de kijkwijzer door de coaches.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Supervisor name: | Rorije, M. |
Degree programme: | Pedagogical and Educational Sciences |
Differentiation route: | Orthopedagogiek [Bachelor Pedagogical and Educational Sciences] |
Date Deposited: | 28 Jun 2022 11:46 |
Last Modified: | 28 Jun 2022 11:47 |
URI: | http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/632 |
Actions (login required)
View Item |