Javascript must be enabled for the correct page display

Programma integriteit van de interventie Invloedrijke Communicatie en Taal

Dijkstra, Tialda (2022) Programma integriteit van de interventie Invloedrijke Communicatie en Taal. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

[img]
Preview
Text
Bachelorwerkstuk - Tialda Dijkstra - Programma integriteit van de interventie Invloedrijke Communicatie en Taal.pdf

Download (574kB) | Preview

Abstract

Titel: Een kwalitatief onderzoek naar de programma integriteit van kijkwijzers van communicatiecoaches van de interventie ‘Invloedrijke Communicatie en Taal’ voor personen met aangeboren doofblindheid (ADB). Probleemstelling: Communicatiepartners van personen met ADB geven aan behoefte te hebben aan interactie-coaching, vanwege de moeilijkheden die zij ondervinden bij de communicatie en interacties met personen met ADB. De interactie-coaching wordt met behulp van video-feedback coaching gegeven door communicatiecoaches bij de interventie ‘Invloedrijke Communicatie en taal’. Of de interventie is uitgevoerd zoals die beoogd is, is nog onduidelijk. Doel- en vraagstelling: Het doel is om te onderzoeken in welke mate de coaches de interventie hebben uitgevoerd zoals die ontworpen is. Methode: Er zijn ingevulde kijkwijzers gecodeerd en geanalyseerd. Met behulp van een kwalitatieve inhoudsanalyse is in kaart gebracht welke categorieën de coaches hebben besproken. Resultaten: De coaches hebben een selectie van de categorieën besproken. Er is per fase tussen de 72.4% en 85.8% van alle categorieën besproken door de coaches. De samenwerking en werkrelatie tussen de coach en communicatiepartner werden over het algemeen als goed beschouwd. Discussie: De coaches hebben zich over het algemeen goed aan de training gehouden en de meeste categorieën besproken. Er wordt aanbevolen om vervolgonderzoek te doen naar de werkrelatie vanuit het perspectief van de communicatiepartner.

Item Type: Thesis (Bachelor)
Supervisor name: Rorije, M.
Degree programme: Pedagogical and Educational Sciences
Differentiation route: Orthopedagogiek [Bachelor Pedagogical and Educational Sciences]
Date Deposited: 30 Jun 2022 08:59
Last Modified: 30 Jun 2022 08:59
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/669

Actions (login required)

View Item View Item