Javascript must be enabled for the correct page display

De invloed van persoonlijke kenmerken van de peerfeedbackgever op de peerfeedbackpercepties van studenten in het hoger onderwijs

Boerema, Yasmijn (2022) De invloed van persoonlijke kenmerken van de peerfeedbackgever op de peerfeedbackpercepties van studenten in het hoger onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

[img]
Preview
Text
220902_BA-these_Boerema.pdf

Download (413kB) | Preview

Abstract

Peerfeedback is van groot belang voor het leren van studenten. Naast de inhoud van peerfeedback spelen ook de bron van de peerfeedback en de persoonlijke kenmerken van de peerfeedbackgever van peerfeedback een belangrijke rol in hoe studenten peerfeedback ervaren. Er is echter nog weinig onderzoek gedaan naar de invloed van persoonlijke kenmerken op de perceptie van peerfeedback. Deelnemers aan het onderzoek waren 65 studenten die aan het hoger onderwijs studeren in het noorden van Nederland die willekeurig werden toegewezen aan een vignet waarbij de peerfeedbackgever een hoog of laag prestatieniveau had. De Feedback Perceptions Questionnaire werd gebruikt om de percepties te meten. Hoewel beide groepen positief waren over de ontvangen peerfeedback, waren studenten die feedback kregen van de student met een hoog prestatieniveau significant positiever in alle feedbackpercepties dan studenten die feedback kregen van de student met een laag prestatieniveau. Er kan dus geconcludeerd worden dat persoonlijke kenmerken van de peerfeedbackgever de peerfeedbackpercepties van studenten beïnvloeden. Docenten zouden dit aspect in overweging moeten nemen bij het gebruik van peer feedback. Bovendien noemden de studenten de inhoud, de feedback zelf en of ze het eens waren met de peer feedback als rechtvaardiging voor hun peer feedback percepties. Trefwoorden: peerfeedback, bronkenmerken, peerfeedbackpercepties, hoger onderwijs

Item Type: Thesis (Bachelor)
Supervisor name: Strijbos, J.W.
Degree programme: Pedagogical and Educational Sciences
Differentiation route: Orthopedagogiek [Bachelor Pedagogical and Educational Sciences]
Date Deposited: 04 Jul 2022 13:52
Last Modified: 04 Jul 2022 13:52
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/712

Actions (login required)

View Item View Item