Turkanović, Irma (2022) De rol van leerkrachten bij het vergroten van de veerkracht van alleenstaande minderjarige vreemdelingen. De leerkracht als ‘supportive relation’. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
|
Text
finalthesis_Turkanovic_S4072707 .pdf Download (400kB) | Preview |
Abstract
Er is weinig bekend in de literatuur over hoe leerkrachten alleenstaande minderjarige vreemdelingen ondersteunen in hun klas om hun veerkracht te vergroten. Het doel van dit onderzoek was om inzicht te krijgen in hoe leerkrachten van alleenstaande minderjarige vreemdelingen middelen ter beschikking stellen om veerkracht te bevorderen. Aan de hand van semigestructureerde focusgroepen met leerkrachten is onderzocht wat de ervaringen zijn van leerkrachten die werken met alleenstaande minderjarige vreemdelingen. Leerkrachten gaven aan dat zij verschillende manieren gebruiken om de veerkracht van alleenstaande minderjarige vreemdelingen te bevorderen middels 'supportive relation'. Leerkrachten gaan relaties aan met alleenstaande minderjarige vreemdelingen en helpen hen, maar leerkrachten stellen hun grenzen. De beschikbare middelen op school zijn onvoldoende voor de problemen waarmee alleenstaande minderjarige vreemdelingen worden geconfronteerd. In de klas gebruiken leerkrachten een speciale aanpak om de veerkracht van alleenstaande minderjarige vreemdelingen te bevorderen. Aanbeveling voor vervolgonderzoek is om dit onderzoek opnieuw uit te voeren, maar met een andere steekproef. Een beleidsaanbeveling is om een protocol op te stellen voor leerkrachten die werken met alleenstaande minderjarige vreemdelingen. Aanbeveling voor leerkrachten is om de alleenstaande minderjarige vreemdelingen op een andere manier te begeleiden op school.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Supervisor name: | Lopez, M. |
Degree programme: | Pedagogical and Educational Sciences |
Differentiation route: | Orthopedagogiek [Bachelor Pedagogical and Educational Sciences] |
Date Deposited: | 05 Jul 2022 07:46 |
Last Modified: | 05 Jul 2022 07:46 |
URI: | http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/722 |
Actions (login required)
View Item |