Drop, Merel (2022) Het effect van geslacht van studenten en docenten op de feedbackpercepties van studenten binnen het voortgezet onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Text
220603ScriptieDrop.pdf Restricted to Repository staff only Download (427kB) |
Abstract
In deze studie wordt onderzocht of het geslacht van zowel docenten als studenten van invloed is op de feedbackpercepties van studenten. Om feedbackpercepties te meten wordt de FPQ afgenomen, waarbij de subschalen AF, AC, US, WI, FA, en PAF worden gemeten (Strijbos et al., 2010). Daarnaast wordt schrijfzelfeffectiviteit meegenomen als covariaat. De studie omvat een kwantitatieve analyse van de antwoorden van de respondenten (N=63). Hieruit bleek dat zowel het geslacht van docenten als het geslacht van studenten geen effect had op de feedbackpercepties van studenten. Er was een klein effect op elke subschaal waar vrouwelijke docenten hoger scoorden dan mannelijke docenten. Wanneer het covariaat schrijfzelfeffectiviteit wordt meegenomen, werd een significantie gevonden op de subschaal waargenomen bereidheid tot verbetering (WI) en waargenomen emotie (AF). Voor jongens had schrijfzelfeffectiviteit een significant effect op bereidheid tot verbetering en emotie. Trefwoorden: geslacht, sekse, voortgezet onderwijs, feedbackpercepties, leraar(s), FPQ, schrijfzelfeffectiviteit
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Supervisor name: | Strijbos, J.W. |
Degree programme: | Pedagogical and Educational Sciences |
Differentiation route: | Orthopedagogiek [Bachelor Pedagogical and Educational Sciences] |
Date Deposited: | 11 Jul 2022 07:55 |
Last Modified: | 11 Jul 2022 07:55 |
URI: | http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/826 |
Actions (login required)
View Item |