Browse by Degree programme
Up a level |
Akker, Kirsten van den (2024) Een studie naar de zelfregulatievaardigheden als voorspeller voor de leerprestaties op begrijpend lezen van Nederlandse leerlingen van 8 tot en met 10 jaar. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Alkema, Nicolien (2024) De samenhang tussen ouderschap en de sociaal-emotionele ontwikkeling van volwassenen. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Boer, Bea-Myrthe de (2024) “Verschillende methodeboeken Engels binnen het Nederlandse vmbo?!” Onderzoek naar de verschillen en overeenkomsten tussen de boeken Engels van Stepping Stones voor jaar 1 van het Nederlandse vmbo. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Boer, Martijn de (2024) How teaching assistants are supporting gifted students: an exploratory qualitative research. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Braam, Eline (2024) Lesmethoden voor wiskunde in de brugklas van het vmbo: een vergelijking tussen vmbo-kgt en vmbo-t/havo. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Brink, Miranda van den (2024) Niveaudifferentiatie in het vmbo bij het vak aardrijkskunde. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Bron, Teun (2024) De rol van schrijfdoelen en Teacher self-efficacy in de schrijfvaardigheid van leerlingen in groep 8. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Cate, Hannelore ten (2024) Gezinsgerichte interventies tegen angstproblemen bij kinderen van ouders met angstklachten: Een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Cesljic, Mia (2024) De ervaren invloed van het opleidingsniveau van ouders van jongvolwassenen op de ervaring met het schooladvies. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Dam - van der Woude, Britt (2024) De ervaren invloed van het Nederlandse schooladvies op het zelfbeeld van jongvolwassenen. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Dekkers, Tessa (2024) Interactie tussen ouder en kind over alledaagse pijn: Verschillen tussen middelbaar- en hoogopgeleide ouders en thema’s omtrent alledaagse pijn die ze met hun kind bespreken. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Dijkstra, Nikee (2024) De rol van geslacht in de relatie tussen woordleesvaardigheid en alfanumerieke en non-alfanumerieke continue benoemsnelheid in de midden- en bovenbouw van het regulier basisonderwijs. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Dommerholt, Maike (2024) Differentiatie binnen lesmethoden op het vmbo. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Dumas, E. (2024) How transformational leadership affects beginning teacher retention mediated by job satisfaction: a comparative study between first and second career teachers. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Feiken, Marjet (2024) Active Learning Classrooms in het primair onderwijs: een vergelijking tussen twee contexten. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Folkerts, Silke (2024) Niveaudifferentiatie in de wiskundemethode Getal en Ruimte tussen de niveaus vmbo-basis, vmbo-kader en vmbo-gt in het eerste leerjaar van het voortgezet onderwijs. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Gaal, Lotte van (2024) De uitkomsten op leerkracht- en leerlingniveau van traumasensitief lesgeven in het primair onderwijs: een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Groen, Eline (2024) De relatie tussen muziekonderwijs en de taalontwikkeling van basisschoolkinderen. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Hamstra, Ate Jan Harmen (2024) Werkplekbegeleiding in het MBO: de wisselwerking tussen pedagogisch-didactische strategieën en het leergedrag van studenten. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Hofslot, Noor van (2024) Ervaren Steun Vanuit de Schoolomgeving Voor het Inzetten Van Augmented Reality en Virtual Reality: Een Vergelijking Tussen Leerkrachten en Pabostudenten. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Hofstee, Lotte (2024) Leessnelheid bij basisschoolleerlingen: een vergelijking van bestaande woorden en pseudowoorden en de invloed van leeftijd. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Huiskamp, Suzanne Johanna (2024) Tevredenheid Over het Leven en het Wel of Niet Hebben van Kinderen: De Rol van Gender, Relatiestatus en het Aantal Kinderen. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Janse, Julia (2024) Meertaligheid benutten in de klas: Een kwalitatief onderzoek naar leerkrachtervaringen bij het benutten van meertaligheid in diverser wordende klassen. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Jonker, Hannah (2024) Ouderschap en het mentaal welzijn. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Kloosterman, Emma (2024) Het verband tussen psychologisch trauma en internaliserend gedrag bij kinderen tussen de 6 tot en met 12 jaar: Een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Kooi, Marion (2024) Differentiatie in de wiskundemethode ‘Getal & Ruimte’ voor leerjaar 2 van het vmbo. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Kreulen, Daphne (2024) Hoe werkplekbegeleiders in het MBO de professionele ontwikkeling van studenten kunnen stimuleren. Inspelend op de huidige vraag naar professionele wendbaarheid van vakmensen. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Kroeze, Vera (2024) Differentiatie bij het vak Nederlands in het vmbo: Een Vergelijking van de Nederlandse Lesmethodes vmbo-b en vmbo-k Leerjaar 2 van Talent (Malmberg). Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Kruit, Hieke (2024) Augmented Reality en Virtual Reality in het Onderwijs: Een Vergelijkend Onderzoek Naar de Houding en Intentie van Pabostudenten en Werkzame Leerkrachten. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Langkamp, J. (2024) Samen Schrijven, Meer Plezier: Het Verband tussen Samenwerkend Leren en Schrijfplezier bij Leerlingen uit Groep 8 van de Basisschool. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Lemson, Anna Sophie (2024) De invloed van schermtijd op motorische vaardigheden van kinderen van 11-12 jaar. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Nutma, Jurrian (2024) Exploring the collaboration between teachers and teaching assistants in regular and special education from the perspective of the teaching assistant. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Ouwerkerk, Luke (2024) Het verkennen van de samenwerking tussen onderwijsassistenten en leraren om diverse leerlingen in het Nederlandse basisonderwijs te versterken. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Peters, Marit (2024) Positieve ervaringen van docenten met flexibele configuraties, whiteboards en technologieën in Active Learning Classrooms: een kwalitatief onderzoek. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Pilon, Kyra (2024) De kracht van motivatie: een vergelijkende blik op motorische vaardigheden in het regulier en speciaal basisonderwijs. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Plegt, Britt (2024) Begrijpend-leesonderwijs: perspectieven van leerkrachten over de huidige aanpak en de implementatie van close reading rondom zwakke lezers. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Ploeg, Sabine van der (2024) De ervaren invloed van het vmbo-advies op jongvolwassenen. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Regtuijt, Aniek (2024) De invloed van vriendschapsidentiteit op de relatie tussen neuroticisme en depressieve klachten bij jongeren. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Scholte, Jonne (2024) The influence of informal support on job satisfaction and in turn retention of beginning Dutch and Belgian primary and secondary school teachers. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Schuiling, Lisette (2024) Verschillen de Talenten Binnen het vmbo?: Een Kwalitatief Onderzoek naar de Mate van Differentiatie Binnen de Lesmethode 'Talent' (Malmberg) voor het vak Nederlands Tussen vmbo-k(g)t en vmbo-t/havo in Leerjaar 2. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Smits, Rutger (2024) De inzet van technologie in Active Learning Classrooms; Wat zijn de verwachtingen, ervaringen en obstakels van docenten in het wetenschappelijk onderwijs? Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Spoelman, Kim (2024) Onderzoek naar Taalgebruik van Ouders bij Gesprekken over Alledaagse Pijn met hun Kind: Een Vergelijkende Analyse tussen Jongens en Meisjes. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Spriensma, Janneke (2024) Niveaudifferentiatie in de Engelse lesmethode Stepping Stones in leerjaar 1 van kaderberoepsgerichte gemengd/ theoretische leerweg en theoretische leerweg/ havo. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Torensma, Anke (2024) Niveaudifferentiatie bij aardrijkskunde in het vmbo. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Veldhuis, Kim (2024) De Meerwaarde van de Inzet van AR en VR in het Basisonderwijs: een Analyse van de Overtuigingen van Pabostudenten. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Weide, Hannah van der (2024) Nee, betekent nee! Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Wekamp, Meike (2024) Zelfregulatie op het voortgezet onderwijs: de relatie met het welzijn van de leerling. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Westerhof, Ibrich (2024) De effecten en implementatie van een schoolbrede aanpak van een traumasensitieve benadering in het primair onderwijs: een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Westra, Romy (2024) De invloed van het belang dat leerkrachten hechten aan schrijfaanpak en self-efficacy op procesgericht schrijfonderwijs. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Wildeboer, Sinja (2024) Van klaslokaal tot carrière: de ervaren invloed van het gegeven schooladvies op de schoolloopbaan en carrière van jongvolwassenen. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).