Javascript must be enabled for the correct page display

Balans tussen studie en werk: Een onderzoek naar de academische prestaties en het welzijn van studenten met een bijbaan en studenten zonder een bijbaan

Jipping, Fleur (2023) Balans tussen studie en werk: Een onderzoek naar de academische prestaties en het welzijn van studenten met een bijbaan en studenten zonder een bijbaan. Bachelor thesis, Psychology.

[img]
Preview
Text
JippingF_s4338200_BachelorThesis_Final.pdf

Download (555kB) | Preview

Abstract

Studeren aan het hbo of de universiteit is duur. Veel studenten hebben naast hun studie een bijbaan om zo hun leven als student te kunnen financieren. Zorgt een bijbaan naast de studie voor een dubbele belasting? In dit onderzoek wordt er onderzocht of er een verschil is in academische prestaties en welzijn tussen studenten met een bijbaan en studenten zonder een bijbaan. Een online vragenlijst is verspreid (n=189). Uit de resultaten blijkt dat er geen verschil is in academische prestaties en het algemene welzijn tussen studenten met een bijbaan en studenten zonder een bijbaan. Echter, het blijkt dat studenten met een bijbaan een hoger recent welzijn hebben dan studenten zonder een bijbaan. Zelfstandig werkende studenten en studenten in loondienst vertonen vergelijkbare niveaus van academische prestaties en welzijn. Er is geen correlatie tussen het aantal gewerkte uren en zowel academische prestaties als welzijn. Een mogelijkheid voor vervolgonderzoek is het onderzoeken van de potentiële impact van een combinatie van veel contacturen en een bijbaan op zowel academische prestaties als welzijn. Een andere suggestie voor vervolgonderzoek is om eventuele verschillen in academische prestaties en welzijn tussen verschillende vormen van zelfstandigheid onder studenten te toetsen.

Item Type: Thesis (Bachelor)
Supervisor name: Cavalini, P.M.
Degree programme: Psychology
Differentiation route: None [Bachelor Psychology]
Date Deposited: 11 Jul 2023 09:49
Last Modified: 11 Jul 2023 09:51
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2307

Actions (login required)

View Item View Item