Stegeman, Lauri Dian (2023) Heeft een bijbaan invloed op de academische prestaties en het sociale leven van een student? Bachelor thesis, Psychology.
|
Text
BachelorThesis_LD_Stegeman_S4367375.pdf Download (369kB) | Preview |
Abstract
In het collegejaar 2015/2016 is de basisbeurs afgeschaft. Dit was voor veel studenten een belangrijke inkomstenbron. Studenten kunnen dit compenseren door een bijbaan te nemen, maar geeft een bijbaan een dubbele belasting voor de student? Dit onderzoek heeft als doeldeze complexe situatie proberen te verduidelijken en wellicht nieuwe inzichten te verkrijgen. Verwacht wordt dat een bijbaan een negatief effect heeft op de academische prestaties van de student. Er zijn 189 deelnemers geworven middels een enquête, die bestond uit vragen over de bijbaan, academische prestaties, welzijn, sociaal leven en timemanagement. Het bleek dat een bijbaan geen negatief effect heeft op de academische prestaties, het sociale leven en welzijn in het algemeen. Wel was er een positief significant effect op het recente welzijngevonden. Er is dus geen sprake van een dubbele belasting. Een implicatie van dit onderzoek is dat dit onderzoek studenten kan aanmoedigen om een bijbaan te nemen naast de studie en zo werkervaring op te doen en financieel onafhankelijk te zijn.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Supervisor name: | Cavalini, P.M. |
Degree programme: | Psychology |
Differentiation route: | None [Bachelor Psychology] |
Date Deposited: | 17 Jul 2023 11:18 |
Last Modified: | 17 Jul 2023 11:18 |
URI: | http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2394 |
Actions (login required)
View Item |