Brummer, A. (2024) De kenmerken van peerassessment wanneer dit wordt ingezet bij de beoordeling van computerondersteund samenwerkend leren: een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
|
Text
Scriptie-herkansing.pdf Download (385kB) | Preview |
Abstract
Peerassessment is een veelgebruikte beoordelingsmethode in het hoger onderwijs en heeft veel voordelen. Sinds 1990 is het vakgebied 'computerondersteund samenwerkend leren' ontsaan en peer assessment kan worden ingezet als beoordelingsmethode hiervan. Het doel van deze scoping review was om de kenmerken van peer assessment te onderzoeken wanneer het wordt gebruikt bij de beoordeling van computerondersteund samenwerkend leren. Hiertoe is een narratieve synthese uitgevoerd. Zesentwintig studies werden opgenomen in deze review en gecodeerd met behulp van een codeerschema. De studies laten zien dat de karakteristieken van peer assessment meestal vergelijkbaar zijn wanneer het wordt ingezet in computerondersteund samenwerkend leren. Met behulp van de bestudeerde kenmerken, kunnen docenten peer assessment gebruiken als een beoordelingsmethode in het hoger onderwijs.
Item Type: | Thesis (Bachelor) |
---|---|
Supervisor name: | Strijbos, J.W. and Ritzema, E.S. |
Degree programme: | Pedagogical and Educational Sciences |
Differentiation route: | Orthopedagogiek [Bachelor Pedagogical and Educational Sciences] |
Date Deposited: | 21 Aug 2024 08:28 |
Last Modified: | 21 Aug 2024 08:28 |
URI: | http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/4282 |
Actions (login required)
View Item |