Javascript must be enabled for the correct page display

De invloed van de interpersoonlijke relatie tussen leerkrachten en leerlingen op het verwerken van leerling-feedback

Kroes, Renate (2022) De invloed van de interpersoonlijke relatie tussen leerkrachten en leerlingen op het verwerken van leerling-feedback. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

[img]
Preview
Text
220602_Bachelorthese_Kroes.pdf

Download (392kB) | Preview

Abstract

Leerling-feedback heeft een positief effect op de kwaliteit van het lesgeven. Leerling-feedback is afkomstig van leerlingen, daarom kan het zijn dat de interpersoonlijke relatie tussen leerkrachten en leerlingen een rol speelt bij het verwerken van leerling-feedback. De vraag die in dit onderzoek aan de hand van interviews is onderzocht is of de relatie tussen leerkrachten en leerlingen invloed heeft op het verwerken van leerling-feedback op de kwaliteit van het lesgeven. Uit de resultaten is gebleken dat leerkrachten met een vaste klas geen invloed ervaren van de interpersoonlijke relatie bij het verwerken van leerling-feedback op de kwaliteit van het lesgeven, terwijl invalleerkrachten wel invloed ervaren van de interpersoonlijke relatie tussen hen en hun leerlingen. Invalleerkrachten hebben een geringe behoefte aan leerling-feedback, de reden hiervoor is dat invalleerkrachten onvoldoende tijd hebben om een goede interpersoonlijke relatie met leerlingen op te bouwen, leerkrachten met een vaste klas hebben hier een langere periode voor. Voor leerkrachten betekenen de bevindingen dat werken aan een goede interpersoonlijke relatie met leerlingen bevorderlijk kan zijn voor de kwaliteit van het lesgeven. Trefwoorden: Leerling-feedback, student-feedback, interpersoonlijke relatie leerkrachten en leerlingen, relationship between teacher and student, gebruik leerling-feedback, invloed leerling-feedback kwaliteit lesgeven

Item Type: Thesis (Bachelor)
Supervisor name: Strijbos, J.W.
Degree programme: Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB)
Differentiation route: None [Bachelor AOLB]
Date Deposited: 20 Jun 2022 07:28
Last Modified: 20 Jun 2022 07:28
URI: http://gmwpublic.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/535

Actions (login required)

View Item View Item