Javascript must be enabled for the correct page display

Browse by Degree programme

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Name | Item Type | No Grouping
Number of items: 69.

Amar, Liron (2024) Strategieën voor vertrouwen tijdens het samenwerkend leren in het hoger onderwijs: Een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Appelman, Nina (2024) Ondersteuning van studenten met een jeugdzorgachtergrond in het hoger onderwijs: Bevordering van mentale gezondheid. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Beek, Fleur van (2024) INVLOED COMMON GROUND OP HET SAMENWERKEND LEREN VAN STUDENTEN. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bekke, Estelle ter (2024) De rol van gender in het suïcidale proces van jongeren die online gepest worden. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bend, Isis van der (2024) Een Systematische Literatuurstudie naar de Invloed van Sociale Acceptatie op het Welbevinden van Jongeren na de Overgang naar de Middelbare School. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bergsma, Femke (2024) Verkenning van ethische kwesties in kwalitatief onderzoek waarin kinderen als deelnemers betrokken zijn: een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bij, Elisha van der (2024) Mijn thuis: Een onderzoek naar de representatie van diverse gezinsvormen in Nederlandse voorlichtingsboeken voor kinderen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boerrigter, Danique Lisa Henrieke (2024) Differentiatie tussen en binnen de Engels lesmethode ‘All Right’ voor de eerste klas van vmbo bk en kgt. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boersma, Angela (2024) Ervaringen van mannen en vrouwen met het schooladvies in Nederland: Een kwalitatief onderzoek naar de ervaren invloed van gender op het schooladvies door jongvolwassenen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bos, Franziska (2024) Organizational factors contributing to burnout among child protection workers: A systematic literature review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Dam, Lieke van (2024) Het financieringsproces van psychosociale assistentiehonden: Invloed op het welzijn van jongeren met mentale problemen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Dingeldein, Tess (2024) Een onderzoek naar de ervaringen van jeugdigen, ouders en pedagogisch medewerkers in residentiële jeugdzorg X over een periode van 1,5 en 2,5 jaar ten aanzien van de uitkomsten ‘doelrealisatie’, ‘tevredenheid’ en ‘stabiliteit’. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Docter, Maaike (2024) Hoe ouder en kind communiceren over dagelijkse pijn; verschillen tussen jongens en meisjes. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Doetjes, Danique (2024) De Invloed van Moeilijke Levensgebeurtenissen op de mate van Mind-Mindedness van de Ouder en de Modererende Rol van Sociale Steun. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Drost, L.M. (2024) De invloed van mind-mindedness van ouders op de sociaal-communicatieve vaardigheden van het kind en de modererende rol van het geslacht van het kind. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Eijl, Kimberley van (2024) Aandacht voor de representatie van anticonceptie in voorlichtingsboeken voor kinderen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Elshof, S.E. (2024) Een kwalitatief onderzoek naar de uitkomsten van kleinschalige woonvoorziening X in termen van doelrealisatie, stabiliteit en tevredenheid. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Engelsman, Carmen (2024) Hoe kinderen tussen de 3-7 jaar oud praten over pijn: een kwalitatief onderzoek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Galiën, Anke van der (2024) De invloed van de self-efficacy beliefs en de werkervaring van leerkrachten op de schrijfprestaties van groep 8 leerlingen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Goulmy, Julia (2024) Gezichtsuitdrukkingen tijdens ouder- kind interacties: Een vergelijkende studie tussen vaders en moeders. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hammer, Shiva (2024) Een Vergelijking van het Alcohol- en Cannabisgebruik van Volwassenen Met en Zonder Kinderen: Een Kwantitatief Onderzoek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Harmsen, Nadie (2024) Mannen en vrouwen doen aan seks omdat ze dat fijn vinden, ja echt! Een analyse van de representatie van seksueel plezier voor jongens en meiden in voorlichtingsboeken voor kinderen en jongeren. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Heek, Matthijs (2024) De effecten van de middelbare schooltransitie op het welbevinden en het schoolsucces: een overzicht van de verschillen tussen Nederland en Portugal. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Heijde, Orly van der (2024) Vicarious traumatization and burnout in social service professionals working with clients who suffer from maltreatment: a systematic literature review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hellinga, Nadi (2024) Een stap in de goede richting in het verkleinen van de soft skills gap. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hol, Bente (2024) De verschillen in beoordeling van intercultureel groepswerk in het hoger onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hollander, L.F. den (2024) De samenhang tussen ouderlijk smartphonegebruik en ouder-kind interacties: een literatuurstudie. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hoogenberg, Dewi (2024) Voorspellers van Mind-mindedness: Internaliserende Gedragsproblematiek en Geslacht van de Ouders. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hoop, Tyna De (2024) Een Systematische Literatuurstudie naar Strategieën die Common Ground bij het Samenwerkend Leren in het Hoger Onderwijs ondersteunen en de Rol van de Docent tijdens het Samenwerkingsproces. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hoornstra, Lynn (2024) Zelfvertrouwen in lezen bevorderen bij basisschoolleerlingen in de middenbouw. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hospes, Dagmar (2024) De non-verbale communicatie tussen ouder en kind: Een studie naar de invloed van gezichtsuitdrukkingen van ouders op de beoordeling van pijn van een kind. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Jong, S. de (2024) Levenstevredenheid: Een vergelijking tussen volwassenen met en zonder Kinderen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kef, Dana (2024) Kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van jeugdigen en pedagogisch medewerkers met kleinschalige residentiële woonvoorzieningen in termen van doelrealisatie, tevredenheid en stabiliteit over één tot anderhalf jaar. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Klaassens, Ida (2024) Een systematische literatuurreview naar de invloed van verwachtingen van kinderen op de transitie naar het voortgezet onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Knol, Anne (2024) Relatie tussen Mind-Mindedness van de Ouder en Externaliserend Probleemgedrag van het Kind: de Modererende Invloed van SES. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Koops, Myrthe (2024) Beschermende sociale- en gezinsfactoren die bijdragen aan het voorkomen en/of verminderen van ouderschapsstress en het vergroten van oudertevredenheid bij ouders met posttraumatische stressklachten: een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kroon, Loes (2024) Organizational factors linked to the development of burnout and turnover in child protection professionals: a scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kruisman, Amira (2024) Een Onderzoek naar Werkplekbegeleiding in het Mbo bij Studenten met een Extra Ondersteuningsbehoefte. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Lassche, Anne (2024) De invloed van Cognitieve Gedragstherapie voor Suïcidepreventie (CGT-SP) op de overgang van suïcidegedachten naar suïcidepogingen: een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Leegsma, Denise (2024) Verbonden in Verandering: Ervaringen van Ontluikende Jongvolwassenen in Nederland met Familiedynamiek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Leutscher, Lieke (2024) Defining Teaching Assistants’ Roles in Inclusive Primary Schools in Northern Netherlands: A Qualitative Research. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Liebe, Luna Joanne (2024) Exploring the impact of vicarious trauma on the well-being of child protection professionals: A scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Luichies, Eva (2024) Ervaren sociale steun als voorspeller voor de mate van mind-mindedness bij ouders. De modererende rol van sociaal-economische status. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Meems, Aniek (2024) Niveaudifferentiatie binnen het vmbo in het aanbod wiskunde. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Naafs, Danischa (2024) De impact van vooroordelen tegen jongeren met een jeugdzorgachtergrond op hun ervaringen in het hoger onderwijs: een systematische literatuurstudie. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Pasman, Joëlle (2024) Een multiple case studie naar niveaudifferentiatie in het vmbo: vergelijking van een aardrijskundelesmethode tussen de verschillende leerwegen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Peper, Yara (2024) Uitkomsten van jeugdigen na plaatsing in traditionele residentiële voorziening X. Een studie naar doelrealisatie, stabiliteit en tevredenheid over 1,5 jaar en 2,5 jaar na plaatsing. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Pijkeren, Rachèl van (2024) Ethische principes bij onderzoek met kinderen als proefpersonen: Een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Pool, Eline (2024) Uitkomsten van jeugdigen na plaatsing in Gezinshuis X: Een studie naar doelrealisatie, stabiliteit en tevredenheid over 1.5 en 2.5 jaar na plaatsing. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Post, Jolien (2024) Ontsnappen via media: Een onderzoek naar escapisme als bron van veerkracht onder LHBTQI-jongeren. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Raangs, Xin Jie (2024) Stop, Dit is mijn grens! Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Raspe, Onne (2024) Factoren die verband houden met verhoogde secundaire traumatische stress onder sociale werkers: een systematische review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Rijkse, Suzanne (2024) Van gezin tot gemeenschap: ouderschap en maatschappelijke participatie. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Smid, Lotte (2024) De invloeden van ouder- en gezinskenmerken op de taalontwikkeling van jonge kinderen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Sowikromo, Indy (2024) Het positieve effect van active learning op de academische prestaties van studenten in het hoger onderwijs: een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Speek, Jasmine (2024) Kwalitatief onderzoek naar uitleg van anticonceptie in hedendaagse Nederlandse seksuele voorlichtingsboeken voor tieners. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Stellingwerf, Marte (2024) Beschikbare interventies voor het versterken van de ouder-kindrelatie bij depressieve ouders: een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Stelwagen, Famke (2024) De rol van de leesomgeving in de klas en op school bij het leesplezier van leerlingen: Ervaringen en perspectieven van basisschoolleerkrachten. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Swierstra, Rinske Jildou (2024) De invloed van Ouderlijke Mind-Mindedness op Internaliserend gedrag bij Kinderen van 30 maanden: de Modererende Rol van Geslacht. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Terpstra, Tim (2024) Van individuele casus naar algemene basis. Hoe kunnen studenten met een jeugdzorg achtergrond het beste ondersteund worden bij de transitie naar het hoger onderwijs? Een scoping literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Uilenreef, Julia (2024) ‘‘Ze heeft het nodig om gehoord en gezien te worden’’: Een interviewonderzoek naar goede formele en informele zorg voor pleegjongeren met suïcidale klachten volgens pleegouders. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Veenstra, Femke (2024) Depressieve Ouders en Kindermishandeling: Identificatie van veranderbare risicofactoren; een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Velde, Lobke te (2024) De Invloed van Ouderlijke Mind-Mindedness op het Temperament van het Kind. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Venema, Marlinde Johanna (2024) Ethische kwesties bij het gebruik van kinderen in onderzoek: een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Verweij, Lotta (2024) De invloed van leerkrachthandelen op de meertalige taalontwikkeling van kleuters. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vilsteren, Anouk van (2024) Praktische adviezen over de omgang met dementiegerelateerde gedragsveranderingen voor begeleiders van mensen met een verstandelijke beperking en dementie: een literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vinne, Nynke van der (2024) De Voorspellende Rol van Ouderlijke Stress op Mind-Mindedness voor zowel Vaders als Moeders. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wiersma, Gea (2024) Een onderzoek naar de ervaringen van jeugdigen, ouders en pedagogisch medewerkers in kleinschalige woonvoorziening X over een periode van 1,5 en 2,5 jaar ten aanzien van de uitkomsten ‘doelrealisatie’, ‘tevredenheid’ en ‘stabiliteit’. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Winssen, Dominique van (2024) De Technologische, Pedagogische en Inhoudskennis en Self-Efficacy van Leerkrachten en Pabostudenten bij de Inzet van AR/VR. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

This list was generated on Wed Jul 3 09:32:39 2024 CEST.