Javascript must be enabled for the correct page display

Browse by Degree programme

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Name | Item Type | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z
Number of items: 179.

A

Aalsum, Judith van (2023) Oei, ik zie geen groei! Verschillen in leerkrachtverwachtingen over problematische groei bij sterke versus zwakke leerlingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Amedi, Suz (2023) Populariteit van leerlingen in het voortgezet (speciaal) onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Arends, Manon (2023) De invloed van middelenmisbruik op kindermishandeling en de besluitvorming in de jeugdbescherming. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Aukema, Sanne (2023) Getraumatiseerd van thuis naar huis. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

B

Baardewijk, Britt, van (2023) Zijn bi+ jongeren mentaal gezonder wanneer zij opener zijn over hun seksuele oriëntatie? Een kwantitatief onderzoek naar de samenhang tussen openheid over eigen seksuele oriëntatie en een positieve mentale gezondheid van bi+ jongeren en de modererende rol van sociale steun. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bentlage, Elise (2023) Acceptatie van leerlingen in een geïntegreerde onderwijsvoorziening: Onderzoek naar de samenhang tussen het gevoel van inclusie en invloed van leerlingkenmerken. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Berkhof, Charlotte (2023) Motorische vaardigheden en executief functioneren. Is er een verband tussen de motorische vaardigheden en het executief functioneren van kinderen met en zonder ADHD problematiek, binnen het speciaal basisonderwijs? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Beukema, Marleen (2023) Niet bespreken, geen optie. Hulpverleningsstrategieën ter ondersteuning van ouders met een licht verstandelijke beperking bij het geven van seksuele voorlichting aan hun kind. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bieleveld, Lisa (2023) De relatie tussen relatietevredenheid van ouders en de gehechtheidsrelatie met het kind, gemedieerd door sensitiviteit. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boelen, Elise (2023) Verschil tussen synchronie met een therapiehond versus synchronie met een robothond. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boer, Anne de (2023) Observeren van Cognitieve Vaardigheden bij Kinderen met Aangeboren Doofblindheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boer, Janna, de (2023) Verkenning van Zelfwaardering en Zelfredzaamheid bij Nederlandse Jongeren: Analyse van Factoren ter bevordering van de Mentale Gezondheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boerema, Yasmijn (2023) Help! Hoe overleef ik? De gerelateerde variabelen van de zelfredzaamheid van alleenstaande gevluchte jongeren in Nederland. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boersma, Ruben (2023) De relatie tussen sociale participatie en motorische vaardigheden en de modererende rol van geslacht bij zes tot en met achtjarige Nederlandse kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boezen, Esther (2023) Schoolrijpheid ontrafeld: een historische analyse. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Borghuis, Anouk (2023) TOS op de BSO, echt geen idee?! Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bos, Daniëlle (2023) Vakadviezen van vakdocenten: cijfers of meer? Kwalitatief onderzoek naar de factoren die een rol spelen bij vakadviezen van vakdocenten aan havo-leerlingen in klas 3. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bouma, Marloes (2023) Wat vinden ouders van dier-ondersteunde interventies? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Broekens, Henrieke (2023) De werkzame interventies voor het verbeteren van de executieve functies bij kinderen met dyslexie en/of ADHD. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Brouwer, Roos (2023) Een onderzoek naar implementatie van een screeningsinstrument voor complexe problematiek binnen een GGZ-instelling. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Brouwer, Sanne (2023) Words and Pictures Een kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van verschillende betrokkenen over de inzet van Words and Pictures binnen een pilot van Jeugdhulp Friesland. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Burema, Stefanie (2023) Stigma en vooroordelen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Burger, Marc (2023) De ervaringen van ouders ten aanzien van de samenwerking tussen en met professionals in de eerste-en tweedelijnszorg in de zorg van kinderen met Developmental Coordination Disorder. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

C

Cramer, Nienke (2023) Dubbel-bijzondere leerlingen aan het woord over hun onderwijsleeromgeving. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

D

Dantuma, Sannah (2023) The buffering role of perceived social support in the link between childhood maltreatment and depressive symptoms: a literature review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Dekker, Deborah (2023) De onderliggende patronen in de verklarende analyse. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Delwig, Noor (2023) Kortdurende gezinsopnamen bij Mereo: welke factoren worden meegewogen in het behandelperspectief? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Dijk, Jente van (2023) 'De sleutel naar mijn toekomst'. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Dijkstra, Francien (2023) De ideeën, wensen en behoeften van gezinscoaches rondom het werken met vragenlijsten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Dijkstra, Tialda (2023) Samen Sterk. Een kwalitatief onderzoek naar de samenwerking tussen zorgprofessionals en volwassen broers en zussen van personen met een verstandelijke beperking. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Dollen, Annemijn (2023) Participatie voor mensen met een zeer ernstig verstandelijke en meervoudige beperking: Een systematische literatuurreview naar een definitievoorstel van participatie, de invulling en bevordering van participatie buiten het microniveau van personen met een zeer ernstig verstandelijke en meervoudige beperking. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Doornbos, Julia (2023) Veerkracht van jongeren op het MBO die wonen in de residentiële jeugdhulp. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Doornbos, Wilhelmina Charlotte (2023) De rol van zingeving binnen de hedendaagse pleegzorg. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Drees, Rosalie (2023) De werkzame factoren van dagbehandeling voor kinderen van 0 tot en met 6 jaar binnen het BEC Jonge Kind van Jeugdhulp Friesland. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Drenth, Hannah (2023) Kinderparticipatie in jeugdbeschermingsonderzoeken in Nederland: Participeren kinderen uit arme gezinnen minder? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Driesman, Nick (2023) In hoeverre houden docenten binnen het voortgezet onderwijs in de interactie tijdens de les rekening met de ondersteuningsbehoeften van de leerling met ASS? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

de Vries, Kirsten, K (2023) Het pedagogisch klimaat in verschillende vormen van residentiële jeugdhulp. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

E

Ens, Sander van (2023) Begeleiding in beroepsvorming: over passende begeleiding voor mbo'ers met psychosociale problematiek tijdens hun stage. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Evers, Akki (2023) Aandacht voor naasten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

F

Faber, I. C. (2023) Het verband tussen classificaties en de Verklarende Analyse in de Jeugd-GGZ. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Faber, Marieke (2023) Een kwantitatief onderzoek naar de relatie tussen de sensitiviteit van de vader en het prosociaal gedrag van het kind. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Fieten, Esther (2023) Zorgen voor! Kwaliteit van Leven van Naasten van Personen met een Beperking in Nederland. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Franken, Geke (2023) Interventies voor schoolse motivatie bij kinderen en adolescenten met ADHD. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Franken, Hanneke (2023) Partnerstrategieën in beeld. Observeren van partnerstrategieën tijdens interacties met kinderen met aangeboren doofblindheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

G

Gelling, Femke (2023) TikTok: de nieuwe DSM? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Groot, Arrantxa (2023) Een wereld van verschil.... of toch niet? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Groot, Kunnigjen Vera Elisabeth de (2023) Timing als onderliggend mechanisme van fijn-motorische vaardigheden en woordleesvaardigheid bij leerlingen in groep 4 en 6 van het reguliere basisonderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

H

Hallebeek, NME (2023) De ervaringen van leerkrachten met de inzet van digitale AVI-boekjes in het speciaal basisonderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hallebeek, Nina (2023) De ervaringen van leerkrachten met de inzet van digitale AVI-boekjes in het speciaal basisonderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hegteler, Marlies (2023) De Leidse diagnostische test van aanzet tot uitvoering. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Heijne, Susan (2023) Perspectief Advisering in ontwikkeling. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Heijs, Mirthe (2023) Mixed methods onderzoek naar de inzet van toegepast psychologen in de ambulante jeugd-ggz. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hendriksen, H.A. (2023) Overbelast in de klas. Ondersteuning van mbo-studenten met multiproblematiek door het Deltion Jongerenteam en het tegengaan van voortijdig schoolverlaten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hesselink, Rowel (2023) Luisteren is Niet Zozeer Horen en Ontvangen, Maar Begrijpen en Verbinden: De Concurrente Validiteit van de Situatiemodeltaak Voor Begrijpend Luisteren in het Basisonderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Heuvel, Romy (2023) 'Zes tekenen dat je een depressie hebt:'. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hiemstra, David (2023) In welke mate beinvloeden persoonlijke attituden over de jeugdbescherming de besluitvorming. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hogenberg Prins, Monika (2023) Elements that can affect placement trajectories on specialised foster care and regular foster care: A scoping review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hogendorp, Jente (2023) ‘TikTok: Een veilige omgeving om je ervaringen met autisme te delen of een aanmoediging tot zelfdiagnose?’. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hogenelst, Leon (2023) De rol van het netwerk binnen Nederland in de ontwikkeling naar volwassenheid van alleenstaande gevluchte jongeren uit Syrië. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hollemans-Hofman, Saskia (2023) Een gelukkige burger? Een systematisch literatuuronderzoek naar beschikbare instrumenten om welzijn van burgers te meten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Holwerda, Onna (2023) Visuele aandacht, fonemische vaardigheden en Rapid Automized Naming als cognitief model voor de woordleesvaardigheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hoor, Mirna, ten (2023) Stimuleren van Creativiteit bij Hoogbegaafde Leerlingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Houkes, Renée (2023) Een thematische analyse naar de autonomie-beleving van leerlingen in het voortgezet speciaal onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hoving, Nelleke (2023) Werkzame interventies en elementen voor gezinnen met meervoudige en complexe problemen met één of beide ouder(s) met een licht verstandelijke beperking volgens hulpverleners. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Huis, Myrna (2023) De magie van de vroege jaren. Een longitudinaal onderzoek naar het verband tussen de ontwikkeling op babyleeftijd en het sociaal-emotioneel functioneren op kleuterleeftijd. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Huising, Lian (2023) Een Onderzoek naar de Relatie Tussen het Gezinsinkomen van Ouders en de Sensitiviteit van Ouders. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hübner, David (2023) Persoonlijkheid Testen als Governmentaliteit in het Eindhovense Hoger Onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

J

Jansma, Celine (2023) "Dat heb ik ook meegemaakt": Een kwalitatieve inhoudsanalyse naar de weergave van de ervaringen en gevoelens in kinderboeken met het thema fysiek huiselijk geweld, geschreven voor kinderen van 5-9 jaar. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Janssen, Iris (2023) Is de motoriek van baby’s voorspellend voor sociaal-emotionele problemen bij kleuters? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Janssen, Leoni (2023) De bruikbaarheid van observatie-instrumenten als toetsingsmethode in het kleuteronderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Jong, Femke, de (2023) Pap, ik mis je: Een onderzoek naar de presentatie van emotionele gevolgen en de risicofactoren van een ouderlijke scheiding in kinderboeken. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Jonge, Anne de (2023) Gedragskenmerken en sociale vaardigheden in relatie tot pesten en agressie in het voortgezet (speciaal) onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Jonge, Marlissa de (2023) Onderzoek naar het leefklimaat van jeugdigen, binnen traditionele en alternatieve leef- en behandelgroepen van de residentiële jeugdhulp. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Jonge, Nickée, N.M. de (2023) Het meten van het temperament van kinderen. Een kwantitatief onderzoek naar de psychometrische kwaliteit van de Nederlandse versie van de Children’s Behavoir Questionannaire- Very Short Form. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Jongsma, Laila (2023) Het zelfvertrouwen van kinderen in Midden/Oost-Groningen in relatie tot de SES van de basisschool. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

K

Kamminga, Lilian (2023) Nieuw in Nederland. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kannegieter, S. (2023) Het perspectief van asielzoekende kinderen op de kwaliteit van de opvoedingsomgeving in het land van herkomst. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kannegieter, Suzanne (2023) Het perspectief van asielzoekende kinderen op de kwaliteit van de opvoedingsomgeving in het land van herkomst. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kemper, D. (2023) Kernkwadranten in het onderwijs: De invloed van de methode Kernkwadranten op de omgang en het denken van leerkrachten over leerlingen met als lastig ervaren gedrag. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kisteman, Sharon (2023) Passend onderwijs in het mbo: STAP als oplossing? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Klapwijk, Hanna (2023) Risicofactoren bij ouders en de keuzes van hulpverlening bij Ouderschap na Scheiding. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Klaver, Tineke (2023) Hoe reageren kinderen met een Autisme Spectrum Stoornis en kinderen met Downsyndroom op een robothond? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Klooster, Marije (2023) Meer (leer)kracht door kernkwadranten? Wat zeggen leerkrachten over een methode gebaseerd op het kernkwadrantenmodel die hen laat nadenken over zichzelf in interactie met als lastig ervaren leerlingen? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Knol, Dorothea (2023) Een soepele Overgang?! Werkwijzen die een Soepele Overgang voor Kinderen met een extra Ondersteuningsbehoefte bevorderen van de Voorschoolse Periode naar de Basisschool: Een Systematische Review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Koekoek, Ilse (2023) De behoefte aan structuur van leerlingen met een autismespectrumstoornis in de leeromgeving van het voortgezet onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Koelma, Danni (2023) How (bio)medical is TikTok? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Koning, Amatus Silvanus (2023) Profielkeuze begeleiding in het vmbo-kader. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Koning, S.V. (2023) Internaliserende- en externaliserende gedragsproblemen bij jongens en meisjes. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kramer, Lianne van der (2023) De relatie tussen mentale gezondheidsvaardigheden en hulp-zoekintenties en de moderatie van geslacht en etniciteit. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kroes, Renate (2023) Werk-familie conflict van vaders en moeders in relatie tot de ontwikkeling van probleemgedrag bij kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kroeze, Carolien (2023) 10 JAAR GELEDEN, TOEN… Over de mogelijke verandering in ernst van gedragsproblemen en opvoedingsbelasting bij start van de Intensieve Ambulante Gezinsbehandeling. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kuijper, Romee (2023) Het monitoren van aanvullende hulpverleningsmodules bij integrale behandeling. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

L

Laan, Tessa, van der (2023) Behandeling van adolescenten met borderlineproblematiek: een systematische literatuurstudie naar de voorkeur voor individuele of groepstherapie. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Lammers, Fenne (2023) Gebruik vaardigheidsscores tijdens de evaluaties van de ontwikkelingsperspectiefplannen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Lammersma, Liecke (2023) De Effectiviteit van Praktische Ondersteuning bij Gezinnen met Zware Opvoedproblematiek en Gezinnen met Meervoudige en Complexe Problemen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Lautenbag, Lysanne (2023) De relatie tussen internaliserende problemen van ouders en de mate van ouderlijke mind-mindedness in de interactie met hun drie maanden oude kind: de mediërende rol van opvoedingsstress. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Leegte, Mare (2023) ‘Hoeveel aanwijzingen heb je nodig om te zien dat lang en gelukkig niet bestaat?’ De representatie van scheidingen in Nederlandse opvoedtijdschriften en Nederlandse jeugdliteratuur. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Leenstra, Marije (2023) Stereotypen binnen het VMBO. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Leeuwerik, Heike (2023) Jong geleerd is oud gedaan? Een onderzoek naar het voedings- en bewegingsbeleid van kinderopvangorganisaties in Noord-Nederland. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Leffers, Corianne (2023) Kenmerken en onderwijsbehoeften van hyperhoogbegaafde kinderen in vergelijking met hoogbegaafde kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Leur, Anna de (2023) Gehoord en gezien worden: Onderzoek naar de inclusiviteit van het Nederlandse speciaal onderwijs aan dove en slechthorende leerlingen en leerlingen met gedragsproblemen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Logemann, Floor (2023) Longitudinal and Concurrent Associations Between Parental Mind-mindedness and Children’s Social Competence in the First Three Years of Life. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Lutterop, Inge (2023) Beïnvloeden stereotypen de besluitvorming in de jeugdbescherming? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

M

Meijer, Sherillyn (2023) The educational and professional aspirations of unaccompanied minors who have fled their country of origin: a systematic review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Meinderts, Ulkje (2023) Profielkeuze in het voortgezet onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Meppelink, Anouk (2023) Ondersteuningsbehoeften van leerlingen die onder instromen in het Speciaal (Basis)onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Meulen, Nienke Margaretha Anna van der (2023) Does it really take a village to raise a child? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Monteban, Eline (2023) Breed kijken naar dubbele bijzonderheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Mulder, L.J. (2023) Onderzoek naar de verandering in probleemgedrag binnen verschillende vormen van residentiële jeugdhulp. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Mulder, M (2023) Kinderboeken in de pleegzorg. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

N

Nederlanden, Kristel der (2023) In Beweging Voor een Gezonde Toekomst: Een longitudinaal onderzoek naar de ontwikkeling van motorische vaardigheden en zelfwaargenomen competentie bij jonge kinderen met gezond gewicht en overgewicht. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Nieuwenhuis, Fardau (2023) Het verschil in ondersteuningsbehoeften tussen mannelijke en vrouwelijke adolescenten met ASS in het regulier voortgezet onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Niezen, Lotte (2023) Verschillen tussen de inhoud en structuur van interventies aangeboden aan jongens versus meisjes uit gezinnen met meervoudige en complexe problemen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Nijholt, Berber (2023) Suïcide(pogingen) en zelfdestructief gedrag bij vluchtelingkinderen: een systematisch literatuuronderzoek. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Nijland, Esmée (2023) De POSAID, een bruikbaar instrument voor het (h)erkennen van pijn? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Noori, Nazifa (2023) De ervaringen van pleegouders die de zorg dragen voor pleegkinderen met suïcidaliteit en hun rol bij suïcidepreventie. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

O

Oeffel, Mandy van (2023) Over wie zegt een dossier in de jeugdzorg het meest? Een scoping study naar bestaande literatuur over dossiers en dossiervorming in de jeugdzorg. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Oliemans, Nathalia (2023) De cognitieve ontwikkeling, autismespectrumstoornis kenmerken en het effect van intranasale insulinespray bij het Phelan-McDermid syndroom. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Olsman, Anne (2023) Unieke verbinding; de verbinding tussen studenten met een Autisme Spectrum Stoornis en docenten op het Voortgezet Onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Olst, Jolitha van (2023) Blij met een goed boek. Een kwalitatief onderzoek naar het thema depressie in jeugdliteratuur. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Olthoff, Annelot, AM (2023) Ouderparticipatie in de residentiële jeugdzorg : Wensen van jeugdigen en ouders met betrekking tot ouderparticipatie. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Oosterhof, Hiske H. (2023) Een Inclusievere Samenleving en een Verbeterde Mentale Gezondheid van Bi+ Personen, of niet? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Oostveen, Loes (2023) Het komt toch niet door mij? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Opheusden, A.L.D. van (2023) Succes- en Belemmerende factoren van Integrale Jeugdhulp bij Gezinnen met Meervoudige en Complexe Problematiek op Organisatorisch en Beleidsmatig Niveau: een Systematische Review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Otter, Femke (2023) Stabiliteit gegarandeerd? Een exploratieve studie naar de beïnvloedende factoren op breakdown bij de plaatsing van AMV’s in opvanggezinnen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

P

Pit, I.H. (2023) Meer dan Vaardigheden: Het Belang van Competenties voor Begeleiders Bij volwassenen met een verstandelijke beperking en complexe problematiek. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Pol, Janneke (2023) Zingeving in de pleegzorg. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

R

Rijpkema, Iris (2023) Technologieën in de zorg: De invloed van de attitude van zorgprofessionals en naasten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Rodenhuis, Anniek (2023) Het Effect van Percepties over Armoede van Studenten en Professionals op Besluitvorming in de Jeugdbescherming: een Kwantitatief Onderzoek. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Roode, Mariska Anouk de (2023) Een onderzoek naar de relatie tussen ouderlijke sensitiviteit en het probleemgedrag bij jonge kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Rorije, Marieke (2023) De complexiteit bij terminologie en definitie van beperkingen in horen en zien. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

S

Schipper, Mariska (2023) De rol van coördinatie in de relatie tussen motorische vaardigheden en technische leesvaardigheid bij leerlingen van groep 4 en groep 6 van het regulier onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Schoot, Arina Maureen van der (2023) Automatiseringsproblemen in het basisonderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Schotanus, Wytske (2023) Meetinstrumenten voor de communicatie- en taalontwikkeling onder de loep: Een systematisch literatuuronderzoek naar de mate waarin bestaande meetinstrumenten voor de communicatie- en taalontwikkeling geschikt of aanpasbaar zijn voor kinderen met een visuele beperking (0-4 jaar). Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Schouwenaar, Mariëlle (2023) Synchronie met een Therapiehond versus Synchronie met een Robothond: wat is het Verschil? Een onderzoek naar de verandering in synchronie bij kinderen met een autismespectrumstoornis en kinderen met het downsyndroom na het volgen van therapie met een therapiehond of een robothond en de verbetering van het sociaal gedrag in het dagelijks leven. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Slomp, Marith (2023) Het P(ASS)T. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Smit, Willemijn (2023) Subtypen Ernstige Dyslexie: een verschillend dyslexietyperend cognitief profiel? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Spoelman, Femke (2023) Een kwantitatief onderzoek naar de implementatie van technologische hulpmiddelen op organisatieniveau. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Struijk, Isabel (2023) Weet wat speelt: het kind in beeld. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Subaeswaran, Danique (2023) Telt het perspectief van het asielkind ook?! De invloed van worteling op de verwachte opvoedingskwaliteit in het land van herkomst. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Surisiay, Shana (2023) Heeft de etniciteit van gezinnen invloed op hoe beslissingen worden genomen in de jeugdbescherming? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Swets, Talitha (2023) 'Mag ik ook wat zeggen?' Een kwalitatief onderzoek naar de behandelingstevredenheid van kinderen tussen de 9-12 jaar die specialistische psychosociale groepsbehandeling ontvangen aan de hand van de SMILEY 9-12. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

T

Tammens, Tessa (2023) Cognitieve leesprofielen gericht op de aandachtsoriëntatie van jongeren met en zonder topsportstatus. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Tepper, Rutger (2023) 'Hé, ik hoor er ook bij!' Het vergroten van inclusie voor leerlingen met autisme spectrum stoornis in het regulier voortgezet onderwijs door sociale communicatie. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Tillema, Sarah (2023) Onderinstromers: Een Onderzoek naar het Verband tussen Geslacht en Ondersteuningsbehoeften van Kinderen in een Voorschoolse Setting. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

ten Bhömer, Iris (2023) Hechte vriendschap in relatie tot gedragsproblematiek op het vmbo. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

U

Ucar, D. (2023) Kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van jeugdigen en ouders met het pedagogisch klimaat in verschillende vormen van residentiële jeugdhulp. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

V

Valk, Rowan de (2023) De bijdrage die familie kan leveren bij suïcidepreventie onder jongeren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Veen, Ingrid van der (2023) Ontwikkeling van een semigestructureerd interview voor de evaluatie van interventies ter bevordering van kennis van psychofarmaca en gezamenlijke besluitvorming over psychofarmacagebruik bij mensen met een licht verstandelijke beperking. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vegt, Lize van der (2023) Op weg naar duurzame overbodigheid van professionals door het bevorderen van samenredzaamheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Veldmeijer, Janine, J.M.M (2023) Schrijfletters: Ondersteunend, Hinderlijk of allebei? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vellinga, L. (2023) Zicht op Snoezelen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Verhagen, Yolanda (2023) Mentale gezondheidsvaardigheden van jongeren in het voortgezet onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Versteeg, B.R. (2023) Het verschil tussen leven en overleven. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Veurink, Anne (2023) Implementatie en gebruik van Routine Outcome Monitoring bij de Interventie ‘10’ voor Toekomst. Ideeën, wensen en behoeften van medewerkers. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Visser, Mirjam (2023) Verklarende Analyses: een Onderzoek naar Interne Consistentie en Therapeuteffecten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vonk, R.A. (2023) onderzoek naar het meenemen van het gezinssysteem in de verklarende analyse. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vries, Christy, de (2023) Is sociale redzaamheid te meten? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vries, Esther, de (2023) “Als iedereen dezelfde kip maakt, dan kun je je ei niet kwijt”: Affordances in creativiteitsontwikkeling. Een kwalitatief onderzoek naar de rol van affordances in de ontwikkeling van creativiteit bij leerlingen volgens onderbouw- en middenbouwleerkrachten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vries, Lyan de (2023) En dat is de reden dat ik het vraag. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vries, Marije de (2023) Kleinschalige onderwijsvormen en maatwerk in het regulier voortgezet onderwijs in Groningen. Een beschrijvend onderzoek naar de invulling van de ondersteuningsvormen en de ondersteuningsbehoefte van de doelgroep leerlingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vries-Koning, Anna de (2023) Hangen psychische problemen bij ouders samen met het type kindermishandeling en inzet hulpverlening na besluitvorming? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

van der Laan, Remi (2023) Een statistische analyse van een instrument dat uitdagend oudergedrag meet. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

W

Wassenaar, Sacha (2023) "En toen zat ik thuis". Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Weide, Kelly von der (2023) Motivatie ontmaskerd? De introductie van de PMT-K als meetinstrument in Nederland in de jaren '70 vanuit een perspectief van Science, Technology and Society Studies. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Werf, Leonie van der (2023) Validiteit van het meten van sociale acceptatie bij adolescenten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wes, Ludivine (2023) De Relatie Tussen de Gehechtheidsrelatie van Ouders met hun Eigen Ouders en het Prosociale Gedrag van hun Kind. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wesselink, Lisse (2023) De beweging van het ‘diagnose-denken’ naar normaliseren, ontzorgen en de-medicaliseren in de beroepspraktijk van orthopedagogen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Westrup, Charlotte (2023) Samen beslissen: De ervaringen van ouders van kinderen met Developmental Coordination Disorder ten aanzien van de gezamenlijke besluitvorming over de verwijzing naar de kinderrevalidatie. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wierenga, Lotte (2023) Betrouwbaarheid van de ZRM voor alleenstaande gevluchte jongeren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wiersma, Elske (2023) Daarom zit ik als dubbel bijzondere leerling thuis. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wijma, Julia (2023) PASSend onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wijma, Lizet (2023) Ik denk dat ik het kan, dus ik doe het. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Witaszyk, Nina, N.M.A (2023) De stem van dubbel bijzondere leerlingen in het voortgezet onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wolthuizen, Ismay (2023) De toepassing van het Neurosequentiële Model van Therapie bij jonge kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Z

Zoer, Iris, I (2023) The B in LGBTIQ+: The role of LGBTIQ+ connectedness in the relation between internalized stigma and the mental health of bi+ youth. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Zwart, Merel (2023) Het effect van de beweeginterventie ‘Start (V)aardig’ op de ontwikkeling van de motorische vaardigheden en de plezierbeleving bij kleuters (4-7 jaar). Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Zwol, Berdien van (2023) De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd en Stichting Advies- en Klachtenbureau Jeugdhulpverlening: ‘de handen ineen’? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Zwolle, M.M. van (2023) ADHD in TikTok-video's: Overeenkomsten en verschillen tussen zelfgerapporteerde symptomen van jongeren en de DSM-5-criteria. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

This list was generated on Mon Nov 18 15:52:22 2024 CET.