Browse by Thesis type
Up a level |
Thesis
Adeyemo, Olaide V. (2024) Interplay of Job Demand-Resources, Work Engagement and Performance of Early Career and Experienced Nigerian Teachers in the Mixed-ability Classroom. Master thesis, Educational Sciences.
Aue, Emma (2024) Exploring the Impact of Student Gender and Ethnicity on the Stability of Teacher Expectations. Master thesis, Educational Sciences.
Barkema, Carlijn (2024) Diversiteitsdagboeken Een audiodagboekenstudie: pilotonderzoek voor het blootleggen van de ervaringen van startend leerkrachten met diversiteit in het primair onderwijs. Master thesis, Educational Sciences.
Boer, Tamara de (2024) De spreiding van leiderschap in basisscholen en een overkoepelende onderwijsorganisatie. Master thesis, Educational Sciences.
Brinks, Anouck (2024) Voor elke kleuter een passende plek? Besluitvorming rondom doorverwijzing van regulier basisonderwijs naar speciaal (basis)onderwijs in de kleuterklas. Master thesis, Educational Sciences.
Coster, Marit (2024) De ervaringen van leerkrachten in het contact met betrokkenen rondom het schooladvies in groep 8. Master thesis, Educational Sciences.
Ebert, Andreas Wilhelm (2024) Mental Health Support Networks and Barriers to Using Them – Narratives of International First-Year Students at a Research University in The Netherlands. Master thesis, Educational Sciences.
Graver-Holierook, Ronel, E.M. (2024) Successen met werkdrukverlaging in het primair onderwijs, van 2014 tot en met het werkdrukakkoord in 2018. Master thesis, Educational Sciences.
Janssen, Laura (2024) Een Sterke Start: De Invloed van het Vervullen van de Psychologische Basisbehoeften op het Behoud van Startende Leerkrachten in het Basisonderwijs. Master thesis, Educational Sciences.
Janssen, Sophia (2024) The importance of early (second career) teachers’ social capital on job satisfaction and the intention to quit through the induction process. Master thesis, Educational Sciences.
Jiang, Tingyu (2024) Systematic Review on the Contribution of Diary-based reflection to Equity Literacy among Teachers. Master thesis, Educational Sciences.
Klinken, Irini van (2024) Beleid, wetgeving en praktijk: een onderzoek naar de initiële regelgeving rondom schooladvisering, de ontwikkeling ervan en de ervaringen van basisschoolleerkrachten bij het formuleren van een schooladvies. Master thesis, Educational Sciences.
Kloosterman, Margriet (2024) De Bijdrage van Reflectie op Beeldende Kunst aan Equity Literacy van Docenten: een Systematische Literatuurreview. Master thesis, Educational Sciences.
Kontze, Maria Ioanna (2024) The Path From Induction To Job Satisfaction. Master thesis, Educational Sciences.
Kroeze, Carolien (2024) Behoud van leraren in het basisonderwijs: de rol van job demands, job resources en de vervulling van de basisbehoeften bij de betrokkenheid. Master thesis, Educational Sciences.
Land - van der Linden, Hinke (2024) De omgangswijze van kleuterleerkrachten met etnische en culturele diversiteit en de boodschappen die zij impliceren. Master thesis, Educational Sciences.
Maat, Milou van der (2024) Het verschil in de mate van stabiliteit van de leerkrachtverwachtingen tussen het leerjaar en gender van leerlingen. Master thesis, Educational Sciences.
Meedendorp, Alie (2024) Stimulating teachers’ equity literacy through drama and theatre-based work forms: a systematic review. Master thesis, Educational Sciences.
Nieuwkamp, Fabienne (2024) Behoud van leraren in het primair onderwijs: Basisbehoeften en vormen van betrokkenheid bij startende en ervaren leraren. Master thesis, Educational Sciences.
Papadima, Zoi (2024) The influence of group size and task characteristics on group work assessment: Students’ preferences and perceptions of fairness. Master thesis, Educational Sciences.
Politiek, Djurre Jan (2024) The relationship between principal leadership and professional support on beginning teachers' intention to quit. Master thesis, Educational Sciences.
Rezabandehloo, Niloofar (2024) Understanding Moral Dilemmas and Contradictions in Higher Education. Master thesis, Educational Sciences.
Schaart, Christiaan (2024) Het behoud van leerkrachten in het primair onderwijs. Master thesis, Educational Sciences.
Schneider, Maya Carina (2024) A Systematic Review of the Relationship Between Negative Cognitions and Prolonged Grief Symptoms. Master thesis, Educational Sciences.
Spoldi, Cecilia (2024) Promoting Lifelong Learning in Prisons: UNESCO's Role in Shaping Global Norms and Advancing Inclusive Education for Incarcerated Individuals. Master thesis, Educational Sciences.
Tekkanat, Sahide Seyda (2024) POLICY IN AI IN HIGHER EDUCATION: POSSIBILITIES, CHALLENGES, AND ETHICAL CONCERNS. Master thesis, Educational Sciences.
Vegt, Miranda de (2024) Wikken en Wegen: de Ervaring en Omgang met Dilemma’s van Leerkrachten bij het Opstellen van het Schooladvies in Groep 8. Master thesis, Educational Sciences.
Vegt, Miranda de (2024) Wikken en Wegen: de Ervaring en Omgang met Dilemma’s van Leerkrachten bij het Opstellen van het Schooladvies in Groep 8. Master thesis, Educational Sciences.
Veldman, Milla (2024) De Factoren die Leerkrachten Meenemen in het Heroverwegen en Eventueel Bijstellen van een Schooladvies. Master thesis, Educational Sciences.
Wildeman, Danny (2024) GENERATIVE AI IN HET HOGER ONDERWIJS: EEN WOLF IN SCHAAPSKLEREN? Master thesis, Educational Sciences.
XINTARA, IOANNA MARIA (2024) Α Case Study of Behavioral Challenges in Athens: Exploring the Dynamics Between Teacher Teams and Parents Regarding Classroom Inclusion. Master thesis, Educational Sciences.
Xintara, Ioanna Maria (2024) Α Case Study of Behavioral Challenges in Athens: Exploring the Dynamics Between Teacher Teams and Parents Regarding Classroom Inclusion. Master thesis, Educational Sciences.
Zandberg, Nadia (2024) Teacher Expectation Stability for Student Achievement in Reading and Mathematics with Gender as a Moderator. Master thesis, Educational Sciences.
Zygogianni, Maria (2024) Support and Retention: A Comparative Study Between Primary and Secondary School Teachers. Master thesis, Educational Sciences.