Browse by Degree programme
![]() | Up a level |
A
Aalderink, Marine (2025) De aanwezigheid van ecologische fouten in de beschrijving van depressieve stoornissen tussen 2003 en 2022: een vergelijkende kwalitatieve contentanalyse. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Achten, Willemijn (2025) Een Literatuurstudie naar Internationale Initiatieven en Interventies voor Kleinschalige Rampen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Amstel, Vera van (2025) Gedeelde visies, gedeelde successen: Beleidsmedewerkers over integraal samenwerken in de jeugdhulp. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Annema, Petra (2025) De Impact van Vriendschappen en de Schoolomgeving op het Mentale Welzijn, in het bijzonder Suïcidaliteit, van Bi+ Jongeren. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Ausma, Lisa (2025) Een kwalitatief onderzoek naar grootouder-kleinkind relaties door de ogen van jongvolwassen mannen en vrouwen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
B
Beilen, Sarah van (2025) Psychometrisch Onderzoek naar de Kwaliteit van Onderzoeksmaterialen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Berg, Marrit van den (2025) Stages in het VSO: Onderwijsprofessionals aan het Woord. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Best, Ilse de (2025) Vrijetijdsbesteding en ouderschap: Een kwantitatief onderzoek naar de relatie tussen het wel of niet hebben van kinderen en vrijetijdsbesteding bij volwassenen van 50 jaar. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bezouw, Anne van (2025) Programma’s tegen Kindhuwelijken en Tienerzwangerschappen in India en Ethiopië: een vergelijkende analyse. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Blaauw, Louise Daniëlle (2025) Tegenstrijdige Gevoelens: De Ervaringen van Moeders bij het Verlies van een Tweelinghelft Tijdens de Perinatale Periode en de Post Neonatale Periode. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Boer, Jorieke de (2025) De rol van domeinidentificatie in de relatie tussen stereotiepe bedreiging en wiskundeprestaties bij jongvolwassen vrouwen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bollen, Josée (2025) Ervaringen van jongeren over de rol van hun ouders tijdens het herstelproces van suïcidaliteit. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bontsema, Katja (2025) Sport en bewegen: Een verschil tussen volwassenen met en zonder kinderen. Ondertitel: Een kwantitatief onderzoek naar de samenhang tussen de mate van sport en bewegen en het wel of niet hebben van kinderen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bouma, Nienke (2025) Percepties van meritocratie en onderwijskansen en het gebruik van schaduwonderwijs: Een vergelijkende studie tussen vwo- en mbo-leerlingen van 16-18 jaar. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Breedt Bruijn, Thura (2025) Non-verbale communicatie in het kleuteronderwijs en de taalvaardigheden van kinderen: een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bresser, Bram (2025) How the Diagnosis of Giftedness Shapes Students’ Self-Perception in Inclusive School Settings: A Systematic Literature Review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Broersen, Iris (2025) Diversiteit in het onderwijs: Empathie in de audiodagboeken van startende leerkrachten op diversiteit in de klas. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bronsema, Annika (2025) Een egodocumentenanalyse: hoe jongvolwassenen met een oncologische aandoening sociale steun in hun netwerk ervaren. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bronsema, Hannah (2025) Developmental effects in children that are exposed to intimate partner violence. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Brouwer, Marije (2025) Van school naar werk: Sleutels tot succes voor vso-leerlingen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bruijn, Lisanne de (2025) Wat als ik nee zeg? Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bruinenberg, Amy (2025) Inzicht in factoren die invloed hebben op de feedbackgeletterdheid van studenten in het hoger onderwijs: Psychologische, pedagogische en contextuele factoren. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
C
Chan, Noëlle (2025) De impact van perinataal verlies op gezinsrelaties en de ondersteuning vanuit de omgeving. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Crediet, Hester (2025) Verschillen de Toetsen voor het Voortgezet Onderwijs wat betreft Kennissoorten en Cognitieve Processen? Een Onderzoek naar de Verschillen tussen Niveaus van de Nederlandse Toetsen van Talent voor Leerjaar 1. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
D
Das, Mirte (2025) Measurement of Anxious Avoidance in Individuals who Experienced Bereavement: a Systematic Literature Review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dijk, Hannah van (2025) Het probleem van reïficatie binnen Autisme Spectrum Stoornis: Een kritische analyse van academische pedagogische studieboeken. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dijk, Julia van (2025) Effect opleidingsniveau en de mate van stereotypering van mannen en vrouwen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dijkstra, Hanna (2025) De samenhang tussen ruimte bieden en gedragsmatige betrokkenheid: een observatie-instrument voor het didactisch handelen van leerkrachten bij leerlingen met een ondersteuningsbehoefte. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dongen, Linde van (2025) Een kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van jeugdigen, ouders en opvoeders in een kleinschalige woonvoorziening over een periode van 1.5 en 2.5 jaar op het gebied van kwaliteit van leven, stabiliteit en de tevredenheid over de geboden hulp. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dunsbergen, Renée (2025) Het juiste uitstroomprofiel? Een kwalitatieve studie naar de perspectieven van onderwijsprofessionals op kenmerken van vso-leerlingen die uitstromen naar de reguliere arbeidsmarkt of het vervolgonderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
E
Ebbinge, Celeste (2025) "Gebruik en verband ReBTOSS en SEV bij jonge kinderen: Een vergelijking tussen kinderen met en zonder vluchtachtergrond.". Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Eeken, Anna van (2025) Trauma indicatoren bij jonge kinderen: een vergelijking van risico- en beschermende factoren in het regulier- en speciaal basisonderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Eektimmerman, Lotte (2025) Verschil in copingstrategieën tussen jongens en meisjes tijdens het herstel van suïcidaliteit. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Eijkel, Jasmijn van den (2025) Het Verschil in Rouwverwerking Tussen Vaders en Moeders die een Kind hebben Verloren. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Eilander, Lyanne (2025) Ervaringen van jongeren (16-22) met de therapeutische alliantie tijdens hun herstel van suïcidaliteit: een kwalitatief onderzoek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Elzinga, Froukje (2025) De invloed van eigenwaarde op de mate van herstel van suïcidaliteit onder jongeren. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
G
Gerbens, Renske (2025) De invloed van genderidentificatie op de relatie tussen stereotiepe bedreiging en wiskundeprestaties van vrouwelijke studenten. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Groot, Janna Wytske de (2025) De Invloed van Ouderschap op Levenstevredenheid. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Groot, Linn de (2025) Coping strategies and resilience in children who are exposed to domestic violence. A scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Gros, Nienke (2025) In hoeverre verschillen de toetsen binnen de lesmethode Stepping Stones tussen vmbo-bk en vmbo-k(g)t? Een analyse van toetsdifferentiatie binnen de lesmethode Stepping Stones voor het vak Engels in leerjaar 1 van vmbo-bk en vmbo-k(g)t. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
H
Haan, Femke de (2025) Interventions and techniques to reduce the negative effects on children of domestic violence. A literature review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Haandrikman, Eline (2025) Elementen van interventies gericht op fysieke activiteit en zelfbeeld voor mensen met een fysieke of mentale beperking: een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Heller, Leanne (2025) Met andere ogen: De ontwikkeling van een observatie-instrument voor de structuur van de leerkracht en de cognitieve betrokkenheid van leerlingen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hennink, Megan (2025) Beoordelen van praktijkvaardigheden in het voortgezet speciaal onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hensen, Naomi (2025) In kaart brengen van risico- en beschermende factoren bij jonge kinderen: De rol van leerkrachtzorgen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Heuver, Merle (2025) Het effect van sociale steun op de relatie tussen negatieve levensgebeurtenissen en depressieve symptomen bij adolescenten. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Heuving, Carmen (2025) De invloed van grootouderlijke opvoeding op de ontwikkeling van de levensvisie en de sociale perspectieven van jongvolwassenen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hilberdink, Eileen (2025) Strijd tegen schoolgerelateerd gendergeweld (SRGBV) in Zambia: Een kritische blik op beleid Een kwalitatieve inhoudsanalyse van de vormgeving van beleid tegen SRGBV in Zambia. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hoeksma, Gea (2025) Het verschil in persoonlijkheid tussen volwassenen met kinderen en volwassenen zonder kinderen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hoekstra, Maaike (2025) Wat toekomstige professionals leren over ADHD. Een onderzoek naar de biomedische en de orthopedagogische visie op ADHD in een psychiatrisch en pedagogisch academisch studieboek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hofenk, Rixt (2025) Zo doen wij dat: een kwalitatief onderzoek naar het betrekken van het hele gezin in de jeugdhulp door een integrale samenwerking. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hofsink, Marit (2025) Suïcidaliteit bij bi+-jongeren: een onderzoek naar risico- en beschermende factoren binnen het gezin. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hollander, Kira (2025) Tijd van de fouten, of de tijd van de feiten? Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Huisman, Naomi (2025) Gevormd door opvoeding? De samenhang tussen inclusieve opvoeding en de kijk op vrouwelijke genderrollen en de rol van conservatieve denkbeelden. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
I
Idsardi, Senne (2025) De rol van grootouders in het leven van jongvolwassenen: Een vergelijking tussen gescheiden en niet- gescheiden gezinnen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
J
Jager, Anouk (2025) Victimisatie door Leeftijdsgenoten en Angstsymptomen bij Adolescenten: De Rol van Effortful Control. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Jager, Niek (2025) De invloed van familie, vrienden en de sociale omgeving op het herstel van minderjarigen na een kleinschalige ramp: een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Jongema, Eva (2025) Kinderen en jongeren uit rampgevoelige gebieden een stem geven door participatief actiegericht jongerenonderzoek (PAJO): een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Jonkhof, Fleur (2025) De invloed van scaffolding op de emotionele betrokkenheid: een observatie-instrument voor het didactisch handelen van de leerkracht bij kinderen met een onderwijszorgbehoefte. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
K
Kalsbeek, Marijke (2025) De gehanteerde copingmechanismen van rouwende ouders: Een kwalitatieve inhoudsanalyse van autobiografische verhalen van rouwende ouders over het omgaan met het verlies van een kind. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Keijl, Talitha (2025) Seksueel misbruik geportretteerd in voorlichtingsboeken voor kinderen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kelder, Sterre (2025) ADHD beredeneerd: Een kritisch vergelijkend onderzoek naar drogredeneringen in twee generaties psychiatrische studieboeken. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Keller, Quinn (2025) De invloed van sociale steun op het herstelproces van suicidale jongeren. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kiewiet, Yasmine (2025) Een Literatuuronderzoek naar Voorleesstrategieën toegepast door Onderwijsprofessionals en het Effect op de Taalvaardigheid van Kleuters. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kin, Lysanne (2025) Onderwijsvernieuwingen en teacher beliefs: een studie naar de impact op overtuigingen van docenten. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Knol, Marinke (2025) Ervaringen van jeugdigen tijdens en na kleinschalige en grootschalige rampen: een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Koning, Isabelle de (2025) Impact van peer learning op de academische prestatie en de motivatie van studenten in het hoger onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kool, Gemma (2025) Zelfdeterminatietheorie in Strategieën voor Zelfregulerend Leren bij Leerlingen met ASS: Een Systematische Review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Koopal, Manon (2025) Wie doet wat? Een kwalitatieve studie naar de verdeling van taken, rollen en verantwoordelijkheden in het kader van integrale samenwerking in de jeugdhulp. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Koopal, Manon (2025) Wie doet wat? Een kwalitatieve studie naar de verdeling van taken, rollen en verantwoordelijkheden in het kader van integrale samenwerking in de jeugdhulp. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kroes, Léa (2025) Menstruele Hygiëne en Meisjesonderwijs: Een Vergelijking van Beleidsmaatregelen in Bangladesh en Senegal. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kuiper, Babette (2025) Meritocratie door hun Ogen: Percepties van Onderwijskansen bij Jongeren uit Hoogopgeleide Gezinnen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kwintenberg, Daphne (2025) De samenhang tussen gendernormen en het zelfbeeld van mannen: Een kwantitatief onderzoek naar percepties van mannelijke rol normen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
L
Laan, Ezra van der (2025) Financiële- en Huisvestingsuitdagingen van Studenten met een Jeugdzorgachtergrond in het Hoger Onderwijs: Een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Laarhoven, Manouk van (2025) Kwalitatief onderzoek naar de uitleg van de menstruatie in hedendaagse voorlichtingsboeken voor tieners in Nederland. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Leijen, Noa van (2025) Meritocratie in het onderwijs. Wat zijn de ervaringen en percepties van jongens op het havo/vwo? Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Loos, Bodil (2025) De invloed van muziekeducatie op het zelfvertrouwen en motivatie van kinderen door middel van de zelfdeterminatietheorie; een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
M
Martens, Famke (2025) Grenzen en consent: een 'nee' vertelt niet alles. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Middelkamp, Chantal (2025) Een scopingreview naar de opbrengsten van werkvormen binnen participerend actiegericht jongerenonderzoek (PAJO): met als doel jongeren die in armoede leven een stem te geven. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Mulder, Nadia (2025) De Rol van Sociale Steun in het Herstel na Suïcidaliteit: Een Kwalitatieve Studie onder Jongeren met en zonder KOPP/KOV-achtergrond. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
N
Naaktgeboren, Marte (2025) How are Gifted Students Doing in Inclusive Settings: A Systematic Review on Their Motivation and Behaviors. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Neinders, Suze (2025) Invloed van voorschoolse voorzieningen op latere taalontwikkeling: een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Nicolai, Mirthe Debora (2025) Toekomstige leerkrachten en inclusief onderwijs: Een kwantitatieve studie naar de relatie tussen emotionele stabiliteit en zelfeffectiviteit op het gebied van inclusief onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Nijboer, Rixt (2025) Soorten kennis en cognitieve processen in NaSk-toetsen in de onderbouw van het vmbo. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Nijenhuis, Eva (2025) Representatie van gevoelens in relatie tot seks in voorlichtingsboeken voor jongeren. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Nijzink, Lieselotte (2025) Methodegebonden toetsen binnen schoolvak Nederlands: een analyse van lesmethode Talent leerjaar 2 vmbo. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
O
Ober, Monja (2025) Seksuele voorlichtingsboeken in de jaren dertig, veertig en vijftig in Nederland. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Oldenhuis, Sarah (2025) De Validiteit van Instrumenten om de Taalontwikkeling te Meten in de Voorschoolse Periode: een Systematische Literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Ommen, Julia van (2025) Baby's uit een buisje? Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Orsouw, Anna van (2025) De impact van ouderlijke rouw op opvoeding en ouder-kindrelatie bij verlies van een kind aan kanker. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Oudega, Feya (2025) De relatie tussen extraverte persoonlijkheidstrekken, vriendelijkheid en populariteit onder adolescenten. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
P
Postma, Femke (2025) Kwetsbaarheid en veerkracht: Een vergelijking van risicofactoren en beschermende factoren bij kinderen met en zonder vluchtelingenachtergrond. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Postmus, Xander (2025) De relatie tussen BMI en sociale angst met invloed van sociale steun. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Prins, Anouk (2025) Een onderzoek naar de ervaringen van jeugdigen, ouders en pedagogisch medewerkers in gezinshuizen over een periode van 1,5 jaar en 2,5 jaar ten aanzien van de uitkomsten ‘kwaliteit van leven’, ‘stabiliteit’ en ‘tevredenheid’. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Prins, José (2025) Een Overzicht van Gezinsinterventies voor Jeugddelinquenten op basis van Inhoudselementen en Structuurelementen: Een Systematische Literatuur Review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Q
Quint, Daniëlle (2025) De invloed van negatieve feedback op de intrinsieke motivatie van studenten in het hoger onderwijs: een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
R
Ras, Zoë (2025) Cirkelredenering, reïficatie en het probleem van causaliteit versus correlatie in de classificatie van depressieve stoornissen: Een kritische analyse van psychiatrische handboeken uit 2003 en 2022. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Reeders, Mick (2025) Een kwalitatieve studie: Hoe sportdeelname samenhangt met geloof in meritocratie onder jongeren. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Reinders, Esther (2025) Opvattingen over mannelijkheid binnen het politieke spectrum: een studie naar traditionele mannelijkheidsideologie onder Nederlandse mannen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Riksten, Anne (2025) De ervaren uitdagingen van docenten binnen het academisch onderwijs in Active Learning Classrooms. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Robbe, Jarno (2025) Identifying gifted students' reported educational support needs in secondary education. A systematic review on students' views. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Ruijters, Noa (2025) Beleidsmaatregelen tegen Kindhuwelijken en Tienerzwangerschappen in Oeganda en Zambia: een Vergelijkende Analyse. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Ruiter, Myrthe de (2025) Differentiatie in wiskunde toetsen: een vergelijking van vmbo-leerwegen via Bloom's taxonomie. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Ruler, Jolijn van (2025) Weerbaarheid in de klas: sekseverschillen en beschermende factoren bij het voorspellen van risicofactoren van trauma bij kinderen in het onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
S
Sandker, Emma (2025) De impact van kindhuwelijken en tienerzwangerschappen op schooluitval van meisjes in India en Nigeria: een beleidsanalyse. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Scheper, Lotte (2025) Een empirisch onderzoek naar ervaringen van onderwijsprofessionals met betrekking tot peer-tutorlezen in het primair onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Seppenwoolde, Imke (2025) Leerkrachtstrategieën ter ondersteuning van vluchtelingenleerlingen: een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Siere, Lobke (2025) Cognitieve Flexibiliteit in Audioreflecties van Beginnende Leerkrachten over Diversiteit. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Sital, Jayshree (2025) Studie naar de ontwikkeling van de stabiliteit, de kwaliteit van leven en de tevredenheid van de geboden hulpverlening bij jeugdigen in een behandelgroep over de periode van 1,5 tot 2,5 jaar na plaatsing. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Six Dijkstra, Madeleine (2025) De samenhang tussen scaffolding en cognitieve betrokkenheid in de klas: Ontwikkeling van een observatie-instrument voor het didactisch handelen van de leerkracht bij leerlingen met een ondersteuningsbehoefte. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Soekhai, Merel Madelief (2025) Sekseverschillen in opvattingen van jongeren over meritocratie. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Sommeling, Eva (2025) Continuïteit van de Zorg binnen Jeugdzorgsamenwerkingsverband SIS-JH. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Sonnemans, Brechje (2025) De impact van kleinschalige rampen op het psychosociaal welzijn van adolescenten; een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Spoelstra, Eva (2025) Toegankelijkheid van deeltijd hbo-bachelors en associate degrees per havo-profiel. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Sprang, Bente (2025) Teachers’ goals and strategies for classroom seating arrangements: A conceptual qualitative replication study. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Sprenger, Robine (2025) Het zelf in ouderschap: hoe ouderschap het persoonlijkheidszelfbeeld op middelbare leeftijd vormt. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Steege, Naomi van der (2025) Vo-profielen en de invloed op de toegang tot een hbo associate degree. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Stokvis, Nora (2025) Consent: Niet alleen ja of nee. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Storm, Fardau (2025) “De Constructvaliditeit van de ReBTOSS: een Onderzoek naar de Samenhang met de SDQ bij Basisschoolkinderen”. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
T
Taal, Hananja (2025) The impact of prenatal exposure to intimate partner violence on the attachment between the mother and child. A systematic literature review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Tielman, Paola (2025) De Invloed van Profielkeuze op Keuzemogelijkheden van Voltijd Wo-Studies. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Tiesma, Femke (2025) How do mothers who are victims of intimate partner violence perceive the responsiveness and effectiveness of health and social services? Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Tuinstra, Anique (2025) De Bijdrage van het Active Learning Concept “Flipped Classroom” aan de Betrokkenheid van Studenten in het Hoger Onderwijs: een Systematische Literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Turkstra, Wieke (2025) Dubbele kwetsbaarheid? Suïcidaliteit onder cis- en transgender bi+ jongeren. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
V
Veen, Ilse van der (2025) Redeneerfouten in de beschrijving van gedragsstoornissen: Een inhoudsanalyse van de overeenkomsten en verschillen tussen een pedagogisch en een psychiatrisch studiehandboek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Veen, Iris van der (2025) Suïcidaliteit bij Bi+-jongeren: een onderzoek naar beschermende en herstelfactoren. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Veenemans, Jet (2025) Kwalitatief onderzoek naar de rol van emotionele steun aan en coping van ouders van premature kinderen op de NICU. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Velde, Marlous van der (2025) Ruimte voor betrokkenheid? Een kwalitatieve analyse van hoe docenten de relatie tussen inrichting en didactische mogelijkheden van Active Learning Classrooms en beoogde studentbetrokkenheid ervaren in het universitair onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Veldhuizen, Vera van (2025) Conceptualizing Loss and Grief in Response to Out-Of-Home Placement of Children: A Scoping Review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Vink, Monique (2025) Verschillen in rouwverwerking bij ouders: een kwalitatieve documentanalyse naar rouw bij plotseling verlies en verlies na een langdurige ziekte. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Visser, Tinka (2025) De verhalenrugzak van Oma stimuleert meer dan alleen je fantasie. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Vliet, Amber van (2025) Een kwalitatief onderzoek naar de veerkracht van jongvolwassenen met een terminale oncologische aandoening. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Vlugt, Mirella van der (2025) Hoe beleidsplannen en interventieprogramma’s van NGO’s in Kenia worden vormgegeven in hun benadering van huishoudelijke barrières en de aanpak op werkzaamheid daarvan. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Vos, Sacha (2025) Een onderzoek naar de ervaringen van jeugdigen binnen een kleinschalige woonvoorziening gedurende 1,5 jaar na plaatsing op het gebied van kwaliteit van leven, stabiliteit en tevredenheid met de geboden hulp. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
W
Wal, Irene van der (2025) Cognitieve processen en typen kennis in Overal NaSK: een analyse van de toetsen in leerjaar 1 en 2 volgens de herziene taxonomie van Bloom. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Welhuis, Renske (2025) Een kwestie van tijd: De ontwikkeling van voorlichting over Medicatie voor ADHD en de Dopaminehypothese in veelgebruikte Psychiatrische Studieboeken. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Werkman, Lennart (2025) De Invloed van Mediaberichtgeving op de Perceptie van Kinderen en Jongeren ten Aanzien van Kleinschalige Rampen: een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Westenenk, Kim (2025) Factoren die studenten als bevorderend ervaren voor hun betrokkenheid bij samenwerkingsopdrachten: een kwalitatief onderzoek via audio diaries. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wierenga, Marije (2025) Samenhang tussen extraversie en zelfeffectiviteit binnen inclusief onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wijbenga, Mhairu (2025) Anticonceptie in Nederlandse voorlichtingsboeken voor tieners: een kwalitatieve analyse. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wilde, Mirthe de (2025) Van diagnose tot afscheid: Communicatie met kinderen onder de 12 jaar en emotiegerichte coping tijdens het ziekteproces van een moeder met een oncologische aandoening. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wilschut, Caitlin (2025) Een kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van jeugdigen, ouders en pedagogisch medewerkers in een behandelgroep over een periode van 1,5 en 2,5 jaar ten aanzien van de kwaliteit van leven, tevredenheid en stabiliteit. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Winkelman, Channah (2025) De Competentielijn Arbeidsvaardigheden (CAV): Een Onderzoek Naar de Psychometrische Kwaliteit van de Subschaal “Sociaal”. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wollenberg, Elat (2025) Verschillen in de getoetste kennis binnen de Engelse lesmethode All Right tussen eerstejaars vmbo bk en k(g)t leerlingen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wolthof, Safyira (2025) Ouderlijk Gedrag en de Opvoedcondities in Gezinnen Getroffen door Kleinschalige Rampen: een Scoping Literatuur Review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Z
Zandbergen, Rachel (2025) Ruimte voor Regie: de Rol van Professionele Ruimte in Integraal Samenwerken in de Jeugdhulp. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Zanten, Maartje van (2025) Language Learning in Context: A Systematic Review of Factors and Interventions Associated with Additional Language Development in Immigrant Learners. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Zijlstra, Laura (2025) De ervaringen van jeugdigen en zorgmedewerkers in een kleinschalige woonvoorziening over een periode van 1,5 jaar: kwaliteit van leven van jeugdigen, stabiliteit en tevredenheid over de geboden hulp. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Zondag, Isa (2025) Assessing Grief After Romantic Breakups in University Students: A Systematic Review of Measurement Instruments and Their Psychometric Properties. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Zuidland, Esther (2025) Ultra-bewerkt voedsel: kunnen ouders hier wat aan doen? Een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Zuijlen, Dax van (2025) Wat betekent herstel? Een kwalitatief onderzoek naar herstelbeleving bij jongeren na suïcidale gedachten of gedragingen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Zwart, Jonna de (2025) Veranderende Perspectieven op Seksualiteit in Voorlichtingsboeken voor Kinderen: De Representatie van Risico's en Gevaren van Seksualiteit in de Jaren 80 en nu. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.