Browse by Degree programme
Up a level |
A
Akkerman, Julia (2024) De Groninger Verklarende Analyse: is het beeld zo compleet als verondersteld? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Algra-Tabak, Nieske (2024) ONDERZOEK NAAR DE INVLOED VAN SOCIALE INTERACTIE OP DEPRESSIEVE SYMPTOMEN IN JONGEREN EN DE ROL VAN SOCIALE MEDIA. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Alkema, Marloes (2024) Meester over leren: op welke wijze kunnen leerkrachten zelfregulerend leren bevorderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Antar, Rosanna (2024) Empathie in het spectrum: een onderzoek naar hoe empathie bij autisme wordt gepresenteerd in academische studieboeken. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Arling, Kimberley (2024) Een kwalitatief onderzoek naar het perspectief op GSA-docenten om ondersteuning te kunnen bieden om een veilige schoolcultuur te bevorderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
B
Balkenende, S. (2024) Een stoel is om op te zitten. Het diagnosticeren van de communicatie- en taalondersteuning van opvoeders van jonge kinderen met visuele beperkingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Benchellal, Jamila (2024) Stralend Voor de Groep: De ervaringen van educatieve professionals met een groepstraining gericht op het omgaan met onoplettende en/of hyperactief-impulsieve kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Blankvoort, Manon (2024) De Rol van Ouderlijke Factoren in Mind-Mindedness: een Systematische Review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Boels, Joyce (2024) Dossiers in perspectief. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Boer, Baukje Femke de (2024) Horen alle kleuters erbij? - Een kwantitatief onderzoek naar welke kenmerken van kleuters samenhangen met afwijzing en de patronen van afwijzing. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Boonstra, Hannah (2024) Analyseren van vriendschapsbeoordelingen bij kleuters: peer nominaties versus peer ratings Een kwantitatief onderzoek naar sociometrische methoden bij kleuters. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bos, Veerle (2024) Hulp aan kwetsbare gezinnen: focus op de kinderen. Een studie naar elementen van hulp die kinderen binnen gezinnen met meervoudige- en complexe problematiek ontvangen van behandelaren gedurende de KINGS-behandeling. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bouma, Annet (2024) Interactie de Sleutel tot Succes? Het Effect van een Positieve Benadering op de Leesmotivatie in de TOPPR-Methode. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bouma, Welmoed (2024) Interprofessionele samenwerking tussen leerkrachten en jeugdhulp- of zorgprofessionals binnen specialistische voorzieningen in het S(B)O. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bouman, Ezra (2024) De Devereuxschaal voor Observatie van Pathologisch Gedrag als disciplinerend instrument. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bouwmeester, Akkie (2024) Aandachtoriëntatie, Benoemsnelheid en de diagnose Dyslexie in groep vijf tot en met acht van het Nederlandse Basisonderwijs: een cross-sectioneel vergelijkend onderzoek. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Braakman, Leonie (2024) De Stem van de Jongeren aan Zet. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Braam, T.G. (2024) Het verband tussen stressklachten en de subjectieve kwaliteit van leven van ouders en de modererende rol van sport. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Brandse, S.A. (2024) Kwantitatief onderzoek naar het verband tussen armoede, de typen kindermishandeling en de besluitvorming in de Nederlandse jeugdbescherming. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Brinke, Eva ten (2024) Het narratief over ADHD in Nederlandse academische boeken. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bron, Sanna (2024) De invloed van het schooladvies op het zelfbeeld. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Brouwer, Wendy (2024) Hoe ouders communiceren over alledaagse pijn met hun kinderen: een voorleesstudie naar pijnappraisals bij kinderen met en zonder ervaring met ziekte en pijn. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bruinsma, Kyra (2024) De Slimme Sok. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bröring, Marion (2024) Systematische literatuurstudie: De huidige stand van onderzoek naar de invloed van assistentiehonden op het alledaags functioneren en het welzijn van jongeren met psychosociale problemen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Brücke, B.D.ten (2024) De samenhang tussen depressieve symptomen en geluk en de invloed van partnerstatus en ouderschap. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bulthuis, Marit (2024) Van Groei tot Bloei: Een onderzoek naar de relatie tussen groei in rekenvaardigheid en groei in taalvaardigheid tussen groep 3 en groep 5. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
C
Carolina, M.A.J. (2024) Samen mét het sociale netwerk inspannen voor herstel. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Cramer, Naomi (2024) Een Onderzoek naar het luisterbegrip van basisschoolleerlingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Cruiming, G.G. (2024) Het verband tussen zelfeffectiviteit, opvoeden en de kwaliteit van de ouder-kindrelatie: Een systematische review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
D
Daalder, Sanne (2024) TSES-SP: Psychometrische kwaliteit van de Teacher Sense of Efficacy Scale – Social Participation. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dokter, Lisa (2024) Help!? De Mentale Gezondheid op mijn School. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dooper, Idith (2024) Profielkeuze in het vmbo-basis en kader: verkenning van leerlingen hun ervaring met profielkeuzeactiviteiten en de rol hiervan bij de profielkeuze. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Doorn, Rosanne van (2024) Door de ogen van een GSA-docent. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dotinga, Nynke (2024) Zijn we tevreden met een voldoende? Over de betekenis van rapportcijfers voor de tevredenheid met het leven van kinderen uit de Kinderrechtenmonitor 2022. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dotinga, Nynke (2024) Zijn we tevreden met een voldoende? Over de betekenis van rapportcijfers voor tevredenheid met het leven van kinderen uit de Kinderrechtenmonitor 2022. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
E
Eleveld, Britt (2024) Het welzijn en de leefomgeving van kinderen en jongeren in het Groningse gaswinningsgebied. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
F
Fennema, Gerda (2024) Hoe ben jij autonoom gemotiveerd?: De ervaringen van hoogbegaafde leerlingen en leerkrachten in het stimuleren van autonomie en intrinsieke motivatie in de reguliere klas en plusklas. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Flapper, Esra (2024) Scoping review: Een verdieping in preverbaal trauma en behandelingsperspectieven voor kinderen en jeugdigen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
G
Geerdink-Johannink, Frederieke (2024) Op weg naar inclusiever onderwijs. Een onderzoek naar de populatiekenmerken van leerlingen en de medische en sociale benadering in geschreven ontwikkelingsperspectiefplannen binnen het voortgezet speciaal onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Gelmers, Hannah (2024) Waarom doe je dat?! Motivaties achter aan ADHD-gerelateerde TikTok video’s en de reacties hierop. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Giesing, Anouk (2024) Profielkeuzebegeleiding in het voortgezet onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Gootjes, Inge (2024) De relatie tussen het temperament van het kind en de mate van mind-mindedness van ouders: de rol van ouderlijke stress als mediator. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Groot, Lieuwkje de (2024) PMT-K: ‘Making Up People’. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Groot-van Assen, Christina de (2024) De puzzel van complexe scheidingen in de GGZ. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Groothof, Hiske (2024) De invloed van verbondenheid en stigmatisering op de motivatie van leerlingen in het speciaal onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
H
Hanna, Emily E.V.N. (2024) Het perspectief op de zelfredzaamheid van alleenstaande gevluchte jongeren in Nederland. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hartman, Niek (2024) Muziek, Rekenen & Executieve Functies. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hartman, Niek (2024) Muziek, rekenen & executieve functies. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Heide, Marianne van der (2024) Wat kunnen we leren van school-based health centers: werkzame aspecten en positieve effecten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Helder, Dewi (2024) Alleen volwassen worden in een nieuw land. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hellemons, Phylischa (2024) Jeugklimaataktivisme in Suid-Afrikaanse lande: What literature is available on youth climate activism in South Africa, Botswana, Lesotho, and Namibia from 2018-2023. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hofstra, Fenna (2024) De mediërende rol van stereotypen van toekomstige jeugdbeschermingsprofessionals over gezinnen in armoede bij besluitvorming in de jeugdbescherming: een kwantitatief onderzoek. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hogendoorn, Anna Aline (2024) Eerste ervaringen van professionals met de Verlengde Opvang van alleenstaande minderjarige vreemdelingen: Een kwalitatief onderzoek. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hoiting, Janine (2024) Kwetsbaarheid in het klaslokaal. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Holtman, Yasmine (2024) Leeft LEEV!? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Homan, Annechien (2024) Kiezen met kennis: het advies van decanen en mentoren aan leerlingen van het voortgezet onderwijs over een extra vak. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hoppenbrouwers, Lotte, LMA (2024) De samenhang tussen het ouderschap en de ernst van psychische klachten bij GGZ-patiënten met een angst- en/of stemmingsstoornis en de moderatie van gender en leeftijd. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Horst, Annemijn van der (2024) De invloed van het havo- of vwo-schooladvies in groep acht op het zelfvertrouwen van jongvolwassenen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Huizinga, Romy Marianne (2024) Automatiseringsvaardigheden van rekenen in relatie tot rekenbeleid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
J
Jans, Wieger (2024) Onjuiste generalisaties over autismespectrumstoornis. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Jasperse, Rosa (2024) Organisatorische sleutels tot succes: Een analyse van bevorderende en belemmerende factoren voor de implementatie van interventies gericht op mensen met (Z)EVMB. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Jonge, Luca de (2024) De implementatie van de POSAID: een stap richting een verbeterde pijnsignalering in de dagelijkse praktijk voor mensen met een zeer ernstige verstandelijke en meervoudige beperking. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Jonker, Sophie (2024) Coöperatief leren: het effect op de academische uitkomsten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
K
Kalma, Froukje (2024) Rekenproblemen in ontwikkeling: Historische analyse van de ontwikkelingen in het meetbaar maken en diagnosticeren van rekenproblemen tussen de jaren vijftig en de jaren tachtig in Nederland. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kamp, Eline (2024) Hoe ouders communiceren over alledaagse pijn met hun kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kiel, Joëlle (2024) De Verstrengeling van Pijn en Dialoog: Ouderlijke Pijn- en Ziekte Ervaringen en de Communicatie met Jonge Kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Klarenbeek, Lisinka (2024) De relatie tussen het empathisch vermogen en het troostgedrag van de ouder en het pijngedrag van de baby. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kolthof, Amber (2024) Samen sterk. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Krale, Marit (2024) De opbouw van verklarende analyses en de samenhang hiervan met hulpvragen en behandeladviezen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kuilen, Aniek, A.D.van de (2024) Opvoedgedrag van werkende ouders: een systematische review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kuyper, Laura (2024) Passende Ondersteuning voor Leerlingen met een Autismespectrumstoornis via Professionalisering van Onderwijsprofessionals - Een Mixed Methods onderzoek naar de bijdrage van autonomie-ondersteuning aan betrokkenheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
L
Lammertink, Mette (2024) Leerkracht self-efficacy en kwetsbaarheid in de klas. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Land, Saskia (2024) De Invloed van Ouderlijke Overbescherming en Angst op Pijn bij Baby's tijdens Vaccinatiemomenten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Langlois, Eileen (2024) Laaggeletterdheid Ontcijferd. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Last, Noah (2024) Betrokkenheid bij een GSA en ervaren welzijn: De rol van openheid over seksuele oriëntatie en gender. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Lemmink, Maud (2024) Paniek in pixels. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Lemoin, Sharon (2024) Profielkeuzebegeleiding: navigeren naar de toekomst. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Linde, Melle van der (2024) Double trouble in academische studieboeken? Een studie naar de weergave van moleculair genetisch onderzoek en tweelingonderzoek in passages over autisme in studieboeken. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Looijenga, Elbrich (2024) Vriendschap en sociale acceptatie in de klas: Een sociale netwerkanalyse van kinderen met extra ondersteuningsbehoeften en hun vrienden. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
M
Malenstein, Loïs van (2024) Wat nodig is voor duurzame terugplaatsing naar huis van jongeren vanuit de residentiële jeugdzorg: een scoping review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Marinus, Laura (2024) Tussen trauma en veiligheid - Inzicht in de inzet van politie bij uithuisplaatsingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Meddeler, Sam (2024) Het gedachtegoed van de reformpedagoog Barendsen en consorten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Meems, Jeanine (2024) Veerkracht versterkende elementen in gezinsgerichte interventies. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Meer, Ilja van der (2024) De puberteitspsychologie van Otto Barendsen, een historisch onderzoek naar de puberteitspsychologie aan het begin van de twintigste eeuw. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Meer, Jori van der (2024) Visuele Aandacht bij Dyslexie met TOS of ADHD: een systematische review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Meijer, Fleur (2024) Ik kan mijn eigen keuze wel maken! Een onderzoek naar de rol van ouders bij de profielkeuze van leerlingen, volgens leerlingen, mentoren en decanen binnen de theoretische leerweg van het vmbo. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Metting, Anouk (2024) Ik doe mijn schoolwerk, omdat… Een surveyonderzoek naar invloed van de psychologische basisbehoeften en kind- en schoolkenmerken op de motivatie van leerlingen in het speciaal onderwijs van cluster-4. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Meulen, Lianne van der (2024) Een onderzoek naar het verschil in beoordeling van de pedagogische kwaliteit bij gezinsopname vanuit het professional- en ouderperspectief. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Mirza, Dannia (2024) Verborgen achter de filter. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Mohammad, Mahrug (2024) Problemen in de vroege motoriek bij baby’s als voorspeller voor het vertonen van ADHD- kenmerken in hun kleutertijd. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Munster, Leonie (2024) Samenhang tussen de Automatiseringstoets Rekenen (A.T.-R) en de rekendrempels. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
N
Nauta, B.A. (2024) Kopzorgen van ouders in de GGZ. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Niekerk, Saskia van (2024) Beyond Burnout: A systematic literature review on the Mesosystem's Role in Resilience Among Child Protection Professionals. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Niestijl-Tinge, Annet (2024) Onderzoek naar het gebruik van e-healthmodules in de vorm van blended behandelen binnen de ambulante GGZ. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Nieuwenhoven, Melanie van (2024) De overdracht van kindermishandeling. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Nijborg, Sabine (2024) De Impact van Psychosociale Assistentiehonden op de Levenskwaliteit van Jongvolwassenen met Mentale Problemen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Nijhoving, Henrike (2024) Richtlijnen voor forensisch onderzoek in het jeugdstrafrecht en jeugdbeschermingsrecht bij voorspellingen over de leefomgeving en het welzijn van kinderen en de toepassing hiervan op de BIC-assessments. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Nijmeijer, Ayla (2024) Een literatuurstudie en kwalitatieve inhoudsanalyse van interviews naar ervaren eenzaamheid bij ouders die zorg dragen voor een kind met (Z)EVMB. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Noorda, Richelle (2024) Rapid Automatized Naming en Woordleesvaardigheid: de rol van de visuele aandachtsspanne. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
O
Oelen, Esmée (2024) "It takes a village to raise a child". Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Oosten, Maroeska van (2024) De vader Factor. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Oosterhuis, Babette (2024) Passend voor ASS: Professionalisering in het speciaal onderwijs en betrokkenheid van leerlingen met ASS. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Oving, Lysbet (2024) Snoezelen in de praktijk - perspectieven op de richtlijnen van Snoezelen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
P
Paques, Eline (2024) Ondersteuningsbehoeften van jongens met autisme in het regulier voortgezet onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Pelgröm, Joa (2024) Ervaringen van Syrische Alleenstaande Gevluchte Jongeren met het Nederlandse Opvang- en Asielsysteem in Relatie tot hun Aspiraties. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Picek, Roy (2024) Attitude op inclusief onderwijs en het inzetten van inclusief leiderschap. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Polat, Nevin (2024) De invloed van contextuele factoren op mind-mindedness: een systematische review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Postma, Sandra (2024) De Doelgroep van de Kind IN Gezond Systeem-Behandeling (KINGS): Kwantitatief Onderzoek naar de Baseline Kenmerken van KINGS-Gezinnen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Potman, Ilse (2024) De Digitale Profielwegwijzers: Een Onderzoek naar LOB Lesmethodes bij de Profielkeuzebegeleiding. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Pruis, Jolijn (2024) Van pixels tot perspectieven: ADHD op TikTok. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Putte, Nina van de (2024) Effectiviteit groepstraining Druk & Dwars voor educatieve professionals. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Putten, Barbara van (2024) Continuïteit in Pleegzorg. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
R
Ritsma, Elske (2024) Stress bij startende leraren in het regulier en speciaal onderwijs: Welke factoren dragen hieraan bij? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Roggeveen, Demi (2024) Otto Barendsen en het voortgezet onderwijs: een onderzoek naar de puberteitspedagogiek in Nederland aan het begin van de twintigste eeuw. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Ruiter, Thirza, de (2024) Het verband tussen ouderlijke psychopathologie en de mate van ouderlijke mind-mindedness: De mediërende rol van emotionele beschikbaarheid en de modererende rol van het geslacht van ouders. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
S
Schans, Lynet van der (2024) ‘Bereslimme’ AVI-boekjes; van verplicht kwartier naar leesplezier? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Schipper, Daphne (2024) Tevredenheid en welzijn op school: Een sleutel tot succes op de kernvakken voor hoogbegaafde leerlingen? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Schroor, S.L. (2024) Klimaatverandering: Wij moeten het nu oplossen. Een onderzoek naar de behoeften van Nederlandse adolescenten en jongvolwassenen die affiniteit hebben met klimaatverandering en de voorbereiding op de gevolgen van klimaatverandering. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Schroor, S.L. (2024) Klimaatverandering: Wij moeten het nu oplossen. Een onderzoek naar de behoeften van adolescenten en jongvolwassenen en de voorbereiding op de gevolgen van klimaatverandering. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Seerden, Charlotte (2024) Een belangrijke tussenstap richting inclusief onderwijs: Attitudes van leraren tegenover geïntegreerde onderwijsvoorzieningen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Siekman, Monique (2024) Welzijn en stress van beginnende orthopedagogen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Slomp, Marinda (2024) De rol van het hoger onderwijs in de ondersteuningsmogelijkheden voor care-experienced studenten: scoping review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Slot, Doreen (2024) Psychosociale assistentiehonden. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Stegge, Maurice, aan de (2024) Een weloverwogen profielkeuze. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Sterenborg, Koen (2024) Automatiseringsproblemen in het Basisonderwijs: een Onderzoek naar de Samenhang tussen de Scores op de Drempeltoets Rekenen en de Automatiseringstoets Rekenen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Stikkelbroeck, Remke (2024) Toewerken naar een inclusievere buitenschoolse opvang. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Stoel, M.I. (2024) Ervaringen van pleegzorgwerkers bij het begeleiden van familieplaatsingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Stoker, Anna Marijke (2024) Impact van sociale vergelijking op depressieve klachten: een onderzoek naar de invloed van leeftijd en geslacht. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Strbac, Martin (2024) De (in)stabiliteit van kleutervriendschappen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Struik, Iris van der (2024) Gedragsintenties van het speciaal onderwijs tegenover het realiseren van inclusiever onderwijs: Onderzoek naar de Theory of Planned Behavior. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
T
Terhave, Maud (2024) Beleid Seksualiteit bij Mensen met een Verstandelijke Beperking - Een Documentanalyse naar de Wijze Waarop Verschillende Aspecten van de Definitie van Seksualiteit Volgens de WHO en Heterogeniteit in Beleid Zijn Weergegeven in Organisaties die Ondersteuning Bieden aan Mensen met een Verstandelijke Beperking. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Terstal, Anouk (2024) Pijnmeting bij volwassenen met ZEVMB: De validiteit van de ‘Slimme Sok’. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Tolsma, Corrien (2024) De invloed van een praktijkonderwijs-, vmbo-bb- of vmbo-bk-advies in groep acht op het zelfbeeld van jongvolwassenen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Twijnstra, Rianna (2024) Participeren door coöperatief leren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
V
Valk, Tessa (2024) What community-level factors are associated with the resilience of youth in out-of-home care? A systematic review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Veenhouwer, Ellen (2024) Autisme: vanuit verschillende hoeken bekeken. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Veening-Siepel, L.A. (2024) De Invloed van Klinische Toestand van Ouders met een Psychische Aandoening op de Mate van Zorgen over de Ontwikkeling en/of Opvoeding van hun Kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Veenstra, Iris (2024) Wat werkt in de dagbehandeling aan het jonge kind? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Veld, Britta (2024) "Bij de les blijven!": Een multiple-case studie naar de interactie tussen docenten en leerlingen met ASS in het regulier voortgezet onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Velde, Thomas Rink van der (2024) Zicht op risico- en beschermende factoren bij jeugdigen met psychosociale problemen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Veldkamp, Britt (2024) Meer sociale media, minder plezier? De invloed van sociale media op de plezierervaring van jongvolwassenen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Veldman, Nicole (2024) ‘Leraren klaar? Geïntegreerd lesgeven maar!’ De self-efficacy en zorgen van leraren met betrekking tot primaire en secundaire geïntegreerde onderwijsvoorzieningen in Nederland. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Venekamp, Romee, R (2024) De invloed van alcohol- en softdrugsgebruik op depressieve symptomen bij jongeren en de rol van geslacht. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Vink, Annemieke (2024) “Let’s have fun!” Een kwantitatief onderzoek naar de invloed van sociale vergelijking op de mate waarin jongeren zich kunnen verheugen op leuke dingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Visser, Evelien (2024) De mooiste tijd van je leven? Kwaliteit van leven: ervaringen van jongvolwassenen met en zonder autismespectrumstoornis. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Visser, Laura (2024) Kindermishandeling en besluitvorming bij gezinnen met en zonder een migratieachtergrond. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Visser, Selma (2024) Kwalitatief Onderzoek naar de Eerste Ervaringen van Hulpverleners en een Jongere ten Aanzien van de Perspectiefgerichte Vragenlijst ‘Hoe gaat het met...?’. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Vries, B.J. de (2024) Ervaringen van hulpverleners binnen Yorneo met de implementatie van een vragenlijst specifiek gericht op scheidingshulp. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
van der Schaar, Paulien (2024) Het verband tussen de klinische toestand van ouders in de GGZ en begeleiding voor hun kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
van der Zee, Nynke (2024) Ouderlijke Angst bij Vaccinaties. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
W
Wal, Lieke van der (2024) Motivatie om te lezen en lezen om te motiveren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wasser, Linde (2024) ‘Hoe kan mijn hoogbegaafde leerling zinnetjes leren als ze niet weet hoe de zinsopbouw werkt.’. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Waterink, Mette (2024) De rol van ouders/verzorgers bij het maken van een profielkeuze volgens leerlingen van het vmbo theoretische leerweg. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Weeda, Ilse (2024) De Modererende Rol van het Hebben van een Partner op de Relatie Tussen de Mate Angstklachten en Subjectieve Kwaliteit van Leven. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wendeling, Tom (2024) De attitude van leerkrachten in het gespecialiseerd onderwijs tegenover inclusief onderwijs en factoren die dit beïnvloeden. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wensink, Anouk (2024) Zeer Intensieve Gezinsbehandeling: hoe ziet dit eruit? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wentel, Marije (2024) Het Meten van Cliënttevredenheid van Kinderen onder de 12 jaar uit Gezinnen met Meervoudige en Complexe Problemen: Aanpassing van de Smiley 9-12. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Weverink, Esther (2024) Met het oog op vooruitgang - Het in kaart brengen van de pre-verbale communicatie, pragmatiek en semantiek van jonge kinderen (0-4 jaar) met een visuele beperking. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wiersma, Maaike (2024) De samenhang tussen sociale vaardigheden en peeracceptatie: Geslacht, leeftijd en etniciteit als moderatoren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wiggers, Floor (2024) Ook ik kan naar de BSO! Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wijnsma, Elvira (2024) De ervaringen met het PGB traject: een kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van betrokkenen met het ontvangen van PGB ter ondersteuning van pleegouders. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wildeboer, Marlin (2024) Kwetsbare kinderen in bescherming nemen: Ervaringen van jeugdbeschermers over de rechten en belangen van het kind bij inzet van politie tijdens een uithuisplaatsing. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wilming, Sanne (2024) Benoemsnelheid als Duurzame Cognitieve Voorspeller van Leesvaardigheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Witter, Maud (2024) De belemmerende en bevorderende factoren van begeleiders van mensen met ZEVMB bij de implementatie van interventies. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wolf, Shelley de (2024) Doubleren in groep 3 t/m groep 5 van het basisonderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Y
Yntema, Fleur (2024) Leren van het leefklimaat: Een kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van begeleiders met het in kaart brengen van het leefklimaat binnen de residentiële jeugdhulp. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Z
Zandstra, Manon (2024) Vanuit het oogpunt van ouders: Ervaringen, behoeften en overwegingen met betrekking tot gespecialiseerde BSO voor een kind met extra ondersteuningsbehoeften. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Zelders, Esther (2024) Bruggen Bouwen: Op naar een Inclusieve Buitenschoolse Opvang. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Zijlstra, Elizabeth (2024) Muzikale identiteit en self efficacy van leraren op speciaal onderwijs in Nederland. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Zwol, Iris van (2024) Werkzame structuur-, inhouds- en alliantie-elementen binnen kortdurende gezinsopname. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.