Browse by Degree programme
Up a level |
Thesis
Aalsum, Judith van (2022) Optimisme en Externaliserend Gedragsproblemen bij Kinderen van 6 en 7 Jaar. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Alblas, Maria, M.J. (2022) Is dit wat ik later worden wil? Het verschil tussen eerstejaarsstudenten, vierdejaarsstudenten en beginnende leerkrachten in het basisonderwijs wat betreft motivatie om leerkracht te worden/blijven, gemeten met de FIT-Choice Scale. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Boersma, Ilse (2022) Kleur als werkwoord. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Boersma, Ruben (2022) Fouten bij het bekijken van meetfouten? Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Breur, Frank (2022) Onderzoek naar redenen voor uitval onder studenten Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Brinks, Anouck (2022) Op weg naar een nieuwe basisschool. De discussie over de integratie van het kleuteronderwijs en lager onderwijs, 1970-1981. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Daalder, Sanne (2022) Vertrouwen in wetenschappelijk onderzoek - een significante voorkeur. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Davids, Leon (2022) Delen van de druk. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Delker, Mieke (2022) Een onderzoek naar de leefomgeving van jeugdigen in verschillende vormen van residentiële jeugdhulp. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Drees, Rosalie (2022) Woordenschat binnen het taalverbeteringsprogramma Success for All. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Drenth, H.L. (2022) De relatie tussen armoede en de kwaliteit van de opvoedingsomgeving van kinderen tussen 8 en 18 jaar in Nederland. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Fidder, Anne (2022) Hoe krijgen ouders kinderen aan het lezen? Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Franken, Geke (2022) Effectief woordenschat vergroten op de basisschool. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Geerdink-Johannink, Frederieke (2022) Mentorschap op de universiteit: Wat hebben eerstejaars AOLB-studenten nodig om optimaal voorbereid te zijn op het werken als toekomstige leerkracht in het basisonderwijs? Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Gezelle Meerburg, Maria Dorothee (2022) It giet oan! - De discussie over de positie van het Fries in het basisonderwijs in het begin van de 20ste eeuw. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Goedkoop, Ninah Charon (2022) In welke regio zijn kinderen het meest tevreden met het leven. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Hallebeek, Nina (2022) Schrijvende schooljuffen in de eerste helft van de twintigste eeuw en de representatie van sociaal milieu in relatie tot schoolsucces. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Hartman, Niek (2022) Intensieve Ambulante Gezinsbehandeling en de opvoeding. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Henstra, Ciska (2022) De rol van teamleiders bij de intenties van leerkrachten om te differentiëren. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Hopman, Brend (2022) De intentie om te differentiëren binnen onderwijs: wat denk je zelf? Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Jager, Fleur (2022) Een onderzoek naar benodigde kenmerken van een SSLB-mentor volgens eerstejaars studenten aan de Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs aan de Rijksuniversiteit van Groningen om hulp te vragen. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Kisteman, Sharon (2022) Motieven achter suïcidaliteit onder jongeren en genderverschillen. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Kleinheerenbrink, Sebastian (2022) Alleenstaande ouders of samenwonende ouders: wie maken het kind gelukkiger? Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Koekoek, Ilse (2022) De implementatie van samenwerkend leren binnen het programma Success for All. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Kroes, Renate (2022) De invloed van de interpersoonlijke relatie tussen leerkrachten en leerlingen op het verwerken van leerling-feedback. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Kroeze, C.J. (2022) Cognitieve voorspellers voor begrijpend lezen. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Kruit, Sara (2022) Relaties van cluster 4-leerlingen met de leerkracht en medeleerlingen. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Moerings, Brecht (2022) Sociale identiteitsontwikkeling en groepsvorming bij jongeren: Een onderzoek naar de invloed van muzikale voorkeur. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Nicolai, Marit (2022) De manier waarop de onzekerheid van Cito-scores wordt meegenomen in de beslissingen en interpretaties van basisschoolleerkrachten. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Nieuwkamp, Fabienne (2022) Leraar worden: waarom kiezen we ervoor? Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Post, Tamár (2022) Zijn basisschoolleerkrachten klaar voor de leertechnologieën van de toekomst? Een onderzoek naar de relatie tussen de keuze van leerkrachten om Augmented en Virtual Reality in te zetten en de ervaren autonomie, competentie en relatie. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Post, W. (2022) Omgaan met meetnauwkeurigheid van Cito scores. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Randwijk, Lisanne Margriet van (2022) De factorstructuur van de Leervoorwaardentest bij so-leerlingen op cluster 4-scholen. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Reinders, Susan (2022) ‘Ik kies gewoon de pabo die bij mij past en waar ik mij goed bij voel.’ De verschillen en overeenkomsten in motieven, concepties en teacher self-efficacy van reguliere pabo-studenten en academische pabo-studenten. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Ritsma, Elske (2022) Virtual/Augmented Reality in het basisonderwijs: Zijn leerkrachten gemotiveerd om deze nieuwe realiteit in te zetten? Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Schipper, Mariska (2022) De relatie tussen samenstellingen in gezinnen en de kwaliteit van de opvoedingsomgeving. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Schoemaker, Nadia (2022) De Child Welfare Committee en de governmentalisering van kinderrechten in de periode 1926-1930. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Schuiten, Marleen (2022) Het recept van goede feedback: welke balans is er nodig tussen bevestigende en verbeterende feedback bij pabostudenten? Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Spoolder, Anouk (2022) De kind- en ouderfactoren die ervoor zorgen dat ouders gaan voorlezen. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Uhm, Ruth van (2022) Een kwalitatief onderzoek naar de representatie van sociaal milieu in relatie tot schoolsucces in het werk van schrijvende schoolmeester Theo Thijssen (ca. 1908-1926). Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Valk, Rowan de (2022) Schrijvende schoolmeesters- en juffen en de representatie van sociaal milieu in relatie tot schoolsucces (ca. 1900-1950). Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Veenstra, Jolien (2022) De rol van genderidentiteit bij groepsvorming en sociale identiteitsontwikkeling. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Visser, L.H. (2022) De relatie tussen de implementatie van ouderbetrokkenheid en thuisleesactiviteiten die thuis gedaan worden. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Vogelzang, Dione Elise (2022) Cognitieve Voorspellers van Technische Leesvaardigheid bij Leerlingen met een Andere Moedertaal. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Vries, Margaretha Annemiek de (2022) Genderverschillen bij externaliserende problemen. Bachelorthesis: een onderzoek naar de effectiviteit van MDFT en PMTO op externaliserende problemen waarbij de rol van geslacht wordt meegenomen. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Wijbenga, Sandra (2022) Hoeveel wordt er thuis nog een boek gepakt? Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).
Wolbers, Stan (2022) Plaatjes kijken voor leerkrachten: het verschil tussen de interpretatie van een schriftelijk score-interval en een error-bar. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).