Javascript must be enabled for the correct page display

Browse by Degree programme

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Name | Item Type | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z
Number of items: 169.

A

Aalders, Liyu (2025) De impact van de Druk & Dwars-training op de causale attributies van leerkrachten met betrekking tot ADHD-gedrag. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Akeredolu, Abigail (2025) Tussen opvoedstress en probleemgedrag: Een verkennend onderzoek naar de rol van sensitiviteit bij ouders van driejarigen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Alberts, Judie (2025) De duurzame inzet van Programma Perspectief bij (Z)EMVB. Een casestudy van twee cliëntendossiers. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Altena, Silke Celine (2025) Exploring Sexualized Drug Use among Young People: A Scoping Review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Altena, Silke Celine (2025) Exploring Sexualized Drug Use among Young People: A Scoping Review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Ambergen, Lotte (2025) Gebruikerservaringen en opbrengsten van idiografische procesmonitoring in de specialistische jeugd-ggz: Een mixed-method onderzoek onder jongeren en professionals. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Arends, Marjon (2025) De impact van Groningse aardbevingen op het psychosociaal welzijn van jeugdigen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Arnold, Inger (2025) De impact van psychiatrische assistentiehonden op de kwaliteit van leven bij jongeren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Atsma, Laura (2025) Interventie Gezinsverblijf: Wat wordt Ingezet en Waarom? Een onderzoek naar de factoren die volgens professionals van invloed zijn op de inzet van modules in gezinnen die deelnemen aan de interventie Gezinsverblijf. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Ausma, Fleur (2025) Opgroeien bij ouders met depressieve symptomen: welke invloed heeft dit op de mind-minded vaardigheden tijdens het eigen ouderschap? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

B

Bal, T.A. (2025) Het empoweren van professionals in de residentiële zorg bij het voeren van zingevende gesprekken. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bekke, Estelle ter (2025) Begeleiding op maat? De aansluiting van de begeleiding van alleenstaande gevluchte jongeren op hun begeleidingsbehoeften gedurende de transitie naar volwassenheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bencherif, Sämira (2025) Factoren in multidisciplinaire diagnostiek die bijdragen aan een gedragen integratief beeld. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bend, Isis van der (2025) Een Systematische Literatuurstudie naar Hoe Ouders Omgaan met hun Overlevende Kind(eren) na het Verlies van een Kind. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Berlang, Esmee (2025) Hoe jongeren met autisme behoefte-ondersteunend onderwijs beleven Een onderzoek en visualisatie met Joint Display-analyse binnen een Multiple Cases Mixed Methods-ontwerp. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bijl, Ashley (2025) De Invloed van Verschillende Typen Interventies op het Zelfconcept van Kinderen met Developmental Coordination Disorder: Een Scoping Review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bil, Demi (2025) Zicht op kwetsbaarheid in de klas: Een mixed-methods onderzoek naar de verschillen in Teacher Self-Efficacy bij het omgaan met verschillende typen kwetsbare leerlingen in het basisonderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Birgitt, Pouw (2025) Samen ouders, samen sterker? Een moderatieonderzoek naar de rol van partnersteun in de relatie tussen opvoedstress van ouders en probleemgedrag bij jonge kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Blik, Gesina (2025) Werkdoelen in Perspectief: Een analyse van de inhoud en kwaliteit van werkdoelen opgesteld in Programma Perspectief, ten behoeve van de ondersteuning aan mensen met (Z)EMVB. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boer, Femke de (2025) Pre-service primary school teachers’ readiness for inclusive education: examining their attitudes and sense of self-efficacy to implement inclusive education. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boersma, Angela (2025) Ervaringen van jongvolwassenen met de rollen van grootouders: Een kwalitatief onderzoek naar de rol van gender. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boersma, Mirte (2025) De associatie tussen ouderschapszorgen en psychische klachten binnen de ggz-populatie. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boltjes, Iris (2025) Wat testdiagnostiek raakt en maakt. Een thesis over de socio technische verbeeldingen en co-productie van de SEO-R2. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boomsma, Esmee (2025) Suïcide onder jongeren: verklaringen voor de stijging van suïcidecijfers in hoge-inkomenslanden. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Borgdorff, Janneke (2025) De invloed van de ouder-kindrelatie uit de eigen jeugd op mind-mindedness: Invloed van het temperament van het kind en de ouder. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boudewijns, Livia (2025) Tussen wachten en weten: Een cliënttevredenheidsonderzoek bij de Genderpoli van Jonx. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Brasjen, Anne (2025) Ouderschap en welzijn: verschillende dimensies, verschillende relaties? De rol van opleidingsniveau in de relatie tussen ouderschap, levenstevredenheid en affect. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Brinke, Marlijn ten (2025) 'De associatie tussen het aantal kinderen en de ernst van symptomen bij ouders met een psychische aandoening en de modererende rol van werkstatus en educatieniveau'. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Brinkman, Jil (2025) In welke mate verschilt de participatie van kinderen met en zonder mentale gezondheidsproblemen binnen jeugdbeschermingsonderzoeken? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Brugman, Anke (2025) Gedragsfactoren in Perspectief. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Buter, Marijke (2025) De iamYu-app, Autonomie en Motivatie bij Jongeren in de Jeugdzorg. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Buter, Mirjam (2025) Eenzaamheid bij ouders van kinderen met zeer ernstige verstandelijke en meervoudige beperkingen. Een analyse van boeken geschreven door ouders. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

C

Crediet, Renate (2025) De Relatie van Leesgerelateerde Cognitieve Vaardigheden met de Gameprogressie en Toepasbaarheid van Graphogame in het (Speciaal) Basisonderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

D

Dam, Nicky (2025) “Door de training dacht ik: oh, daar zit dus wel iets achter… hij voelt zich niet gezien of gehoord” Een gecombineerd kwantitatief en kwalitatief onderzoek naar de werkzaamheid van de groepscursus Druk & Dwars in de kinderopvang. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Debbagh, Diana (2025) Wordt de relatie tussen sensitiviteit van ouders en de gedragsproblemen van kinderen gemedieerd door de gehechtheidsrelatie? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Dijck, Jeltje van (2025) Vroegtijdige opsporing van congenitale doofblindheid, een onderzoek naar interventies en methoden voor vroegtijdige opsporing van congenitale doofblindheid bij jonge kinderen en de doorverwijzing naar en toelating tot gespecialiseerde behandeling en zorg. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Dijkstra, Elisabeth (2025) Een kwalitatief onderzoek naar oppressie van begeleiders in de gehandicaptenzorg. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Donkervoort, Emma-Mirte (2025) Ervaringen van Stagiaires en Beginnende Verpleegkundigen: Vormen van Oppressie en hun Impact op de Vertrekintentie: een Kwalitatief onderzoek in de Klinische setting. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Drent, Anouk (2025) Depressieve klachten te lijf: Een onderzoek naar de effecten van fysieke activiteit op depressieve klachten en de rol van positieve emoties. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Drooge, Lava van (2025) In een Goede Flow naar het VO: Een Onderzoek naar de Overeenstemming in Opvattingen tussen Leerling/Ouder/Leerkracht met Betrekking tot de Vaardighedencheck. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Drop, Merel (2025) Self-Efficacy in Dutch Preservice Teachers: Assessing Readiness for Inclusive Teaching. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

E

Engelsman, Carmen (2025) Ervaringen van ouders van kinderen met een (zeer) ernstige verstandelijke en meervoudige beperking met geboden ondersteuning: een kwalitatief onderzoek op basis van egodocumenten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

F

Folkerts, Silke (2025) De invloed van zelfeffectiviteit op het gebied van inclusief onderwijs van toekomstige leerkrachten op het besluit om een leerling met een cognitieve ondersteuningsbehoefte door te verwijzen naar het speciaal onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

G

Gaal, Lotte van (2025) Bereslim en de zelfdeterminatietheorie: Een onderzoek bij leerkrachten en leerlingen in het SBO naar autonomie, competentie, verbondenheid, leesplezier en leesniveau tijdens het inzetten van digitale AVI-boeken. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Galiën, Anke van der (2025) Factoren die van belang zijn in de realisatie van meer inclusief onderwijs en de interprofessionele samenwerking omtrent inclusief onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Gerritsma, Famke (2025) Factoren die Samenhangen met Schoolbelonging bij Leerlingen: Een Systematische Literatuurreview. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Goosen, Dennis (2025) Psychometrische eigenschappen van de Nederlandse Mental Health continuum-short form (MHC-SF) na aanpassing van de vragenlijst. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Groenwold, Tanja (2025) De rol van ouders en docenten bij SEL-programma’s: een systematische review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

H

Haan, Tom de (2025) Exploring Dutch pre-service teachers' self-efficacy and attitudes. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Harmsen, Nadie (2025) Hoe tevreden zijn kinderen écht? De interpretatie van rapportcijfers over kindertevredenheid in de BES volgens de Kinderrechtenmonitor 2020. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Heerink, Kiek (2025) De invloed van interventie-elementen en omgevingsfactoren op de gemoedstoestand en het functioneren van jongeren in de jeugd-GGZ: een case study. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Heide, Anneke van der (2025) Perspectief van professionals en experts op leefklimaat en leefklimaatmetingen binnen gezinshuizen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hobbelink, Sanne (2025) Hoe motorische verbetering bijdraagt aan het sociale en participatieve leven van kinderen met DCD. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hofman, Marijke (2025) Van classificatie tot interventie - Een onderzoek naar de conceptualisering van Autisme en de aanbevolen behandelingen in academische studieboeken. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hofstee, Cynthia (2025) De perceptie van jongvolwassenen op contagion van suïcidaal- en zelfbeschadigend gedrag via sociale media. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hoogenberg, Dewi (2025) De Invloed van Blootstelling aan Aardbevingsproblematiek op het Psychosociaal Welzijn van Kinderen (7-16 jaar) in Groningen: Rol van Veerkracht. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hoogers, Eva (2025) Taal in zicht - Een evaluatie van het nieuwe diagnostiekinstrument 'Communicatie en Taal Profiel - Visueel beperkt' voor jonge kinderen van 0-4 jaar met een aangeboren ernstige visuele beperking. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hoogeveen, Mariska (2025) Reflectiekaarten "Werkzame elementen in de hulp aan gezinnen met zware opvoedproblemen en gezinnen met meervoudige en complexe problemen". Ervaringen van hulpverleners met de reflectiekaarten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hoornstra, Lynn (2025) Bevorderende en belemmerende factoren van het implementeren van geïntegreerde jeugdhulp in het speciaal (basis)onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Horlings, Janine (2025) De zelfeffectiviteit van leerkrachten in verschillende typen basisonderwijs ten aanzien van kwetsbare leerlingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Horst, Esmée van der (2025) Samen Leren, Anders Groeien: Een meervoudige casestudy naar de ontwikkeling van leerlingen met een ‘zeer moeilijk lerend’-profiel in een geïntegreerde leeromgeving en de beïnvloedende factoren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Huiskamp, Zoë (2025) Interprofessionele samenwerking tussen onderwijs en jeugdhulpverlening. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Huisman, Nina (2025) Ondersteuningsbehoeften van pleegouders van pleegkinderen met traumagerelateerde problematiek. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Huizinga, Malte (2025) Defining the role of teaching assistants in inclusive education: a systematic review of TA role definition in England’s primary schools. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Huizinga, Renée (2025) De Genderkloof bij Classificatie ASS. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hut, Lidian (2025) Een onderzoek naar de ervaren verandering van leraren, onderwijsassistenten en pedagogisch medewerkers door de Druk & Dwars training ten aanzien van hun visie op ADHD en zelfeffectiviteit. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

J

Jalink, Marleen (2025) Van Condities naar Conclusies in de Beoordeling van ‘Goed Genoeg Ouderschap’. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Janssen, Leoni (2025) Psychiatrische assistentiehonden: een internationale vergelijking. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Jong, Janette de (2025) Ik ben nog maar zo klein. Een onderzoek naar de voorzieningen voor kinderen die gedwongen zijn gemigreerd en verblijven in Nederlandse noodopvanglocaties en de dagelijkse praktijk ervaren door professionals. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

K

Kat, Sharon (2025) Sociale relaties in de ontluikende volwassenheid: ervaringen van jongvolwassenen met- en zonder autismespectrumstoornis. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kempen, Nikki van (2025) Zie jij wat ik niet zie? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Khosdelazad, Neda (2025) EEN INTERNATIONAAL MIXED-METHODS ONDERZOEK NAAR BEROEPEN IN DE ONDERSTEUNING VAN PERSONEN MET DOOFBLINDHEID. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Klei, Manon van der (2025) Veiligheid voorop in de klas. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Klieverik, Megan (2025) De effecten van de inzet van de LEES-app op de leesvaardigheid en leesmotivatie bij mbo-studenten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Klijnstra, Femke (2025) Samen naar het VO: Een onderzoek naar de ervaringen van leerkrachten en ouders met de vaardighedencheck in gesprekken over (de voorbereiding op) de overstap naar het Voortgezet Onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Knapper, Jeanet (2025) Rituelen in de realiteit: Een onderzoek naar speelruimte rond geleefde religie in residentiele jeugdzorg. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Knol, Anne (2025) Invloed van Zelfeffectiviteit op het gebied van Inclusief Onderwijs op Besluiten rondom Inclusief Onderwijs omtrent een Leerling met Gedragsproblematiek: Mediërende Werking van Leerlingspecifieke Zelfeffectiviteit. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kok, Gerlof (2025) Persoonlijkheid als meetobject - Een STS analyse van de Hiërarchische Persoonlijkheidsvragenlijst voor Kinderen (HiPIC). Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kooi, Marion (2025) Wat hoogbegaafde studenten écht nodig hebben: Een kwantitatief onderzoek naar de basisbehoeften, de intrinsieke motivatie en het welzijn van hoogbegaafde studenten in het hoger onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Koopmans, Silke (2025) "Juf, wat is autisme?". Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Koops, Myrthe (2025) Samenwerking Onderwijs en Jeugdhulp in het speciaal en regulier onderwijs: een kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van ouders. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kreulen, Daphne (2025) Hoe jeugdhulpverlening in de school leerkrachten kan ondersteunen binnen het huidige passend onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kromkamp, Nienke (2025) Neemt het automatiseren van rekenen op de basisschool toe of af? Een herhaald cross-sectioneel onderzoek naar rekendrempels in 2011 en 2023. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kroon, Loes (2025) Now I must do it myself… but how? Self-sufficiency and life satisfaction in relation to mental health among unaccompanied minor refugees in the Netherlands. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kruisman, Amira (2025) Het geslacht van het kind als moderator in de relatie tussen het temperament van het kind en de sensitiviteit van ouder. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kruit, Sara (2025) Beschrijving van de doelgroep van Hulp na Scheiding van Yorneo. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kujovic, Selma (2025) De Meerwaarde van Schoolhonden in Nederland. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kupers, Bernadet (2025) Regionale verschillen in reken automatiseringsvaardigheden. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

L

Le, Ngan (2025) Twee werelden, één doel - De kracht van verbinding tussen onderwijs en jeugdhulp. Een kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van hulpverleners en leerkrachten met interprofessionele samenwerking in het regulier onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Lemstra, Dennis (2025) Het Meten van Sense of Belonging bij Kinderen in het Primair en Voortgezet Onderwijs: Een Systematische Review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Leutscher, Lieke (2025) Het Algemeen Automatiseringsprobleem in de Praktijk: Een Kwalitatief Onderzoek naar Ervaringen, Perspectieven en Behoeften van GGZ-behandelaren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Luichies, Eva (2025) Invloed geslacht op participatie van kinderen in jeugdbeschermingsonderzoeken. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Luiken, Britt (2025) Partnerstrategieën in interactie. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Luinge, Anne (2025) Een Onderzoek naar de Samenhang van Ouderschap en Algemeen Geluksgevoel en de Modererende Rol van Relatiestatus en Geslacht. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

M

Maare, Anne van (2025) De associatie tussen de leeftijd van kinderen en de ernst van de symptomen bij ouders in de Geestelijke gezondheidszorg en de modererende rol van gender en de classificatie van ouders. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Maas, Helen (2025) Motorisch leren bij kinderen met DCD. Een observationele studie naar de inzet van motorische leerstrategieën door fysiotherapeuten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Meer, Antje van der (2025) De beoordeling(sdrempel) van het belang van het kind bij gedwongen uitzetting. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Meijster, Ilse (2025) De leuke kant van liefde: Een kwantitatieve studie naar positieve emoties bij bi+ jongeren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Meinema, Djenna (2025) Eenzaamheid onder Ouders van Kinderen met een Intensieve Ondersteuningsbehoefte: Een Systematische Review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Meulen, L. van der (2025) Voorlezen over pijn: gezichtsuitdrukkingen van vaders en moeders bij verschillende verhaallijnen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Mink, Veerle (2025) Het sociale netwerk in beeld bij het herstel van traumagerelateerde problematiek: Wat werkt? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Munnik, Lotte de (2025) Bereslimme digitale AVI-boeken: van pixels naar pagina's. Een onderzoek naar de ontwikkeling van leesniveau, betrokkenheid en leesplezier tijdens de inzet van Bereslimme digitale AVI-boeken bij zwakke lezers in het SBO. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Muntinga, Linde (2025) Train-de-trainerconstructies voor de Druk&Dwars-training in de kinderopvang. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

N

Nicolai, Jelinke (2025) De Sleutel tot Succes voor Hoogbegaafde Middelbare Leerlingen: Een Onderzoek naar de Relatie tussen de Onderwijsbeleving en de Academische Resultaten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Nijdam, Marinthe (2025) De impact van de Druk & Dwars training op de stressbeleving en gedragsbeoordeling van leerkrachten en pedagogisch medewerkers. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Nijsink, Jolyn (2025) De invloed van Stereotype Content Model op de besluitvorming van toekomstige leerkrachten. Onderzoek rondom SCM-stereotypen, toekomstige leerkrachten, leerlingen met een onderwijsondersteuningsbehoefte op gebied van gedrag en besluitvorming. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Noori, Nazifa (2025) De ervaringen van pleegouders die de zorg dragen voor pleegkinderen met suïcidaliteit en hun rol bij suïcidepreventie. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Norel, J.G. van (2025) Begeleiding tijdens de transitie naar volwassenheid: ervaringen van alleenstaande minderjarige vreemdelingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

O

Oldenburg, Sharon (2025) Het systeem in beweging. Een kwalitatief onderzoek naar de implementatie van systeemgericht werken binnen de Kleinschalige Woonvoorzieningen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Oostra, Ilse (2025) De geleefde ervaringen van kinderen van ouders met een verstandelijke beperking (KOVB): Een thematische analyse. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

P

Pasman, Joëlle (2025) Een observationele studie naar de samenhang tussen feedbacksoorten en het gedrag en de taakuitvoering van kinderen met Developmental Coordination Disorder tijdens fysiotherapiesessies. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Pijlman, Jildou (2025) Opvoedstress van ouders in relatie tot probleemgedrag van jonge kinderen, met geslacht van het kind als moderator. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Pilon, Kyra (2025) Meer dan woorden; Een analyse van partnerstrategieën en cognitieve functies bij kinderen en jongeren met aangeboren doofblindheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Plegt, Britt (2025) Leeftijdsbeoordeling van alleenstaande vermeende minderjarige vreemdelingen: kwalitatief onderzoek naar juridische toetsing van het belang van het kind omtrent leeftijdsbeoordelingsmethoden. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Poelarends - de Jong, Boukje Janine, B.J. (2025) Een gezinsinterventie kiezen: een kwalitatief onderzoek naar de factoren die een rol spelen bij de indicatiestelling voor een gezinsinterventie. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Poelman, Jan Egbert (2025) Een non-parametrische frisse blik op de MHC-SF - Schaalbaarheid van de Mental Health Continuum-Short Form (MHC-SF) onderzocht aan de hand van exploratieve Mokkenschaalanalyse. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Pool, Femke (2025) De samenhang tussen ouderschap en subjectief welzijn en de modererende rol van positieve relaties met anderen en partnerstatus. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Postema, Esmay (2025) Hoe ouders communiceren over alledaagse pijn met hun kinderen: een voorleesstudie naar gezichtsuitdrukkingen van kinderen in ouder-kind interacties. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Postma, Nienke (2025) Samen groeien. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Pot, Bianca (2025) Paard-Ondersteunde Interventies bij Kinderen en Jongeren met Autisme. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

R

Raangs, Xin Jie (2025) Wie ben ik? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Raciti, Isabella Rosa (2025) Reflectiekaarten in de praktijk: ervaringen van hulpverleners en opleiders bij gezinnen met meervoudige en complexe problemen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Renkema, Nicole (2025) Het meten van brede vaardigheden in de overstap naar het voortgezet onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Robles, Emmy (2025) In het belang van het kind? Een kwalitatief onderzoek naar de mate waarin de ervaringen van Caribische kinderen die zijn overgeplaatst naar (gesloten) residentiële jeugdzorg in Europees Nederland overeenkomen met de interpretatie van het ‘belang van het kind’ volgens General Comment No. 14. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Roorda, Eline (2025) Een kwalitatief onderzoek naar de sociale validiteit van de interventie Startklassen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Ruardij, Eva (2025) Down en Dementie een cross-sectioneel onderzoek naar de gedragskundige instrumenten van de Alliade Screening Downsyndroom. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Ruiter, Merle de (2025) Elk gezin uniek: besluitvorming en maatwerk in intensieve ambulante interventies. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Ruiterkamp, Denise (2025) Is dit de weg naar inclusief onderwijs? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

S

Schepers, Anne (2025) Kracht en kwetsbaarheid van het netwerk: Een systematische literatuurreview naar de invloed van netwerkkenmerken op traumaherstel bij jongeren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Schoemaker, Henrieke (2025) Een kwalitatief onderzoek naar positieve en negatieve ervaringen van jeugdzorgprofessionals in samenwerkingsrelaties. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Schuur, Vivian (2025) De invloed van de migratieachtergrond op de participatie van kinderen in jeugdbeschermingsonderzoeken. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Sikkes, Jorna (2025) Eén voor allen, allen voor één! Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Sowikromo, Indy (2025) Het effect van cognitieve strategieën op het motorisch leren bij kinderen met Developmental Coordination Disorder (DCD): een systematische literatuurreview. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Speek, Jasmine (2025) Invloed van gemengde groepen op de ontwikkeling van de leerprestaties van leerlingen in geïntegreerde onderwijsvoorzieningen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Sportel, Paula (2025) We waren vluchtelingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Staaij, Daantje van der (2025) Omarmen van cultuur: Een onderzoek naar de relatie tussen de ontwikkeling van de acculturatiestrategieën en zelfredzaamheid gedurende de transitie naar volwassenheid van alleenstaande minderjarige vreemdelingen in Nederland. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Stegerman, Linda (2025) Nu er meer ruimte is in mijn hoofd, kan ik de toekomst beter aan: Een mixed-methods onderzoek naar ouderervaringen met de traumageoriënteerde gezinsbehandeling KINGS. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Stelwagen, Famke (2025) Grootouderrollen in verandering. Een kwalitatief onderzoek naar hoe jongvolwassenen de veranderingen in de rollen van hun grootouders hebben ervaren tussen de kindertijd en jongvolwassenheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

T

Terpstra, Esther (2025) Hand in hand: de rol van ouders in de behandeling van kinderen met DCD. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Tissingh, L.M. (2025) Het effect van GraphoGame op de woordleesprestaties en leesgerelateerde cognitieve processen van leerlingen in het speciaal basisonderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Tissingh, Vera (2025) Achter het uniform. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

U

Uilenreef, Julia (2025) Suïcide contagion en sociale media: Een kwalitatief surveyonderzoek naar de responses en zorgbehoeften van jongvolwassenen na blootstelling aan suïcidaal gedrag via sociale media. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

V

Veenhoff, Hugo (2025) Houdingsaspecten in Beeld. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Veenstra, Femke (2025) Op weg naar het personaliseren van Intensieve Ambulante Interventies voor Gezinnen met Meervoudige en Complexe Problemen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Veenstra, Sandra (2025) Hoogbegaafde Studenten aan het woord: Een Kwalitatief Onderzoek naar Onderwijsbehoeften, Motivatie, en Welzijn en in het Hoger Onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Verbeek, Bente (2025) Parent influencers'. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vervoorn, Anna (2025) De rol van ouderschap in het welzijn van cliënten in de geestelijke gezondheidszorg. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vilsteren, Anouk van (2025) Elementen met betrekking tot het analyseren van de gezinssituatie van gezinnen binnen de jeugdhulp: een scoping review en vergelijking tussen elementen uit de literatuur en elementen in de interventie Kort & Krachtig. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Visser, Moniek (2025) De relatie tussen afleidend oudergedrag en verschillende pijnindicatoren bij kleuters tijdens vaccinatiemomenten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vries, Joy de (2025) De ervaren Teacher Self-Efficacy en Collective Teacher Efficacy in de interactie met kwetsbare leerlingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

W

Wagenaar, Shanna (2025) De overgangsformule: Wat heb je nodig voor een succesvolle overgang van het primair onderwijs naar het voortgezet onderwijs? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Waijer, Juulke (2025) Samen Werken voor Eén Systeem: een Systematisch Literatuuronderzoek naar Belemmerende en Bevorderende Factoren bij Integrale Samenwerking tussen Hulpverleningsinstanties bij Complexe Problematiek. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wal, Nynke van der (2025) Druk en dwars in de kinderopvang. Een kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van pedagogisch medewerkers met een training voor het omgaan met druk en dwars gedrag van kinderen op de groep. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Weerd, Nadine de (2025) De Invloed van Ouderlijke Angst op het Copingbevorderend Troostgedrag en de Pijnervaring van Kleuters tijdens Vaccinaties. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wekamp, Meike (2025) Leesgerelateerde kenmerken van Leerlingen in het Speciaal Basisonderwijs: Een Steekproefanalyse ter Voorbereiding op Effectonderzoek naar GraphoGame. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Westerhof, Ibrich (2025) Regulier of Speciaal? De rol van stereotypen in het besluit van toekomstige leerkrachten over het wel of niet doorverwijzen naar het speciaal (basis)onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wierda, Lisette (2025) Welke benaderingswijzen gebruiken fysiotherapeuten bij de behandeling van kinderen met DCD op het gebied van motorisch leren? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wiersma, Gea (2025) De Invloed van Ouderlijke Verbale Afleidingstechnieken en Toestandsangst op Pijnbeleving bij Kleuters tijdens Vaccinaties. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wiersum, Melissa (2025) (Op)groeiende Onzekerheid in het Groningse Gaswinningsgebied: Een Kwalitatief Onderzoek naar het Perspectief van Jongvolwassenen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wijmans, Marlou (2025) Jongens versus meisjes met ASS: ADOS-2-scores op Sociaal affect en Beperkt en repetitief gedrag onder de loep. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Witte, Gerry de (2025) Ieder kind welkom!? Kwalitatief onderzoek naar de attitudes van pedagogisch medewerkers rondom inclusie van kinderen met extra ondersteuningsbehoeften binnen de BSO. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wolting, Rachella (2025) Tussen brein, gedrag en normen: een kritische blik op metaforen over ASS in universitaire studieboeken. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Woudstra, Mirthe (2025) Kleuters en de ontdekking van het lichaam tussen 1955 en 1974: Historische opvattingen in Kleuterwereld over opvoeding en begeleiding. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Z

Zanten, Anne van (2025) Handelen op ondersteuningsbehoeften van basisschoolleerlingen gesignaleerd met 'de Vaardighedencheck'. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Zaturdag, Isa (2025) Dynamiek van Welzijn en Context bij Jongeren in de Jeugd-GGZ: Een Casestudie van Temporele Patronen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Zuiden, Eva van (2025) Wat Jongeren Belangrijk Vinden: Gepersonaliseerd Monitoren in de Jeugdzorg. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Zutphen, Marjolein van (2025) Ervaringen van eerstejaars vmbo-leerlingen met leerwegondersteunend onderwijs: een mixed-methods onderzoek. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Zwartscholten, Shanna (2025) Tussen Zorg en Macht: Ervaringen met Machtsverhoudingen van Directe Zorgprofessionals. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Zwiers, Kim (2025) Een Onderzoek naar Belangrijke Vaardigheden in de Overstap naar het Voortgezet (Speciaal) Onderwijs en de Vaardighedencheck: een Systematische Review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

This list was generated on Tue Aug 12 17:59:03 2025 CEST.