Browse by Degree programme
![]() | Up a level |
Thesis
Altena, Silke Celine (2025) Exploring Sexualized Drug Use among Young People: A Scoping Review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Altena, Silke Celine (2025) Exploring Sexualized Drug Use among Young People: A Scoping Review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Arnold, Inger (2025) De impact van psychiatrische assistentiehonden op de kwaliteit van leven bij jongeren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Ausma, Fleur (2025) Opgroeien bij ouders met depressieve symptomen: welke invloed heeft dit op de mind-minded vaardigheden tijdens het eigen ouderschap? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bal, T.A. (2025) Het empoweren van professionals in de residentiële zorg bij het voeren van zingevende gesprekken. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bencherif, Sämira (2025) Factoren in multidisciplinaire diagnostiek die bijdragen aan een gedragen integratief beeld. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bend, Isis van der (2025) Een Systematische Literatuurstudie naar Hoe Ouders Omgaan met hun Overlevende Kind(eren) na het Verlies van een Kind. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Boer, Femke de (2025) Pre-service primary school teachers’ readiness for inclusive education: examining their attitudes and sense of self-efficacy to implement inclusive education. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Boersma, Mirte (2025) De associatie tussen ouderschapszorgen en psychische klachten binnen de ggz-populatie. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Boomsma, Esmee (2025) Suïcide onder jongeren: verklaringen voor de stijging van suïcidecijfers in hoge-inkomenslanden. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Borgdorff, Janneke (2025) De invloed van de ouder-kindrelatie uit de eigen jeugd op mind-mindedness: Invloed van het temperament van het kind en de ouder. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Brasjen, Anne (2025) Ouderschap en welzijn: verschillende dimensies, verschillende relaties? De rol van opleidingsniveau in de relatie tussen ouderschap, levenstevredenheid en affect. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Brugman, Anke (2025) Gedragsfactoren in Perspectief. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Buter, Marijke (2025) De iamYu-app, Autonomie en Motivatie bij Jongeren in de Jeugdzorg. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Buter, Mirjam (2025) Eenzaamheid bij ouders van kinderen met zeer ernstige verstandelijke en meervoudige beperkingen. Een analyse van boeken geschreven door ouders. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Crediet, Renate (2025) De Relatie van Leesgerelateerde Cognitieve Vaardigheden met de Gameprogressie en Toepasbaarheid van Graphogame in het (Speciaal) Basisonderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dijkstra, Elisabeth (2025) Een kwalitatief onderzoek naar oppressie van begeleiders in de gehandicaptenzorg. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Drent, Anouk (2025) Depressieve klachten te lijf: Een onderzoek naar de effecten van fysieke activiteit op depressieve klachten en de rol van positieve emoties. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Drop, Merel (2025) Self-Efficacy in Dutch Preservice Teachers: Assessing Readiness for Inclusive Teaching. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Folkerts, Silke (2025) De invloed van zelfeffectiviteit op het gebied van inclusief onderwijs van toekomstige leerkrachten op het besluit om een leerling met een cognitieve ondersteuningsbehoefte door te verwijzen naar het speciaal onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Goosen, Dennis (2025) Psychometrische eigenschappen van de Nederlandse Mental Health continuum-short form (MHC-SF) na aanpassing van de vragenlijst. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Haan, Tom de (2025) Exploring Dutch pre-service teachers' self-efficacy and attitudes. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Heide, Anneke van der (2025) Perspectief van professionals en experts op leefklimaat en leefklimaatmetingen binnen gezinshuizen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hoogeveen, Mariska (2025) Reflectiekaarten "Werkzame elementen in de hulp aan gezinnen met zware opvoedproblemen en gezinnen met meervoudige en complexe problemen". Ervaringen van hulpverleners met de reflectiekaarten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hut, Lidian (2025) Een onderzoek naar de ervaren verandering van leraren, onderwijsassistenten en pedagogisch medewerkers door de Druk & Dwars training ten aanzien van hun visie op ADHD en zelfeffectiviteit. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kat, Sharon (2025) Sociale relaties in de ontluikende volwassenheid: ervaringen van jongvolwassenen met- en zonder autismespectrumstoornis. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Knapper, Jeanet (2025) Rituelen in de realiteit: Een onderzoek naar speelruimte rond geleefde religie in residentiele jeugdzorg. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Knol, Anne (2025) Invloed van Zelfeffectiviteit op het gebied van Inclusief Onderwijs op Besluiten rondom Inclusief Onderwijs omtrent een Leerling met Gedragsproblematiek: Mediërende Werking van Leerlingspecifieke Zelfeffectiviteit. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kooi, Marion (2025) Wat hoogbegaafde studenten écht nodig hebben: Een kwantitatief onderzoek naar de basisbehoeften, de intrinsieke motivatie en het welzijn van hoogbegaafde studenten in het hoger onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Koops, Myrthe (2025) Samenwerking Onderwijs en Jeugdhulp in het speciaal en regulier onderwijs: een kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van ouders. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kreulen, Daphne (2025) Hoe jeugdhulpverlening in de school leerkrachten kan ondersteunen binnen het huidige passend onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kromkamp, Nienke (2025) Neemt het automatiseren van rekenen op de basisschool toe of af? Een herhaald cross-sectioneel onderzoek naar rekendrempels in 2011 en 2023. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kruit, Sara (2025) Beschrijving van de doelgroep van Hulp na Scheiding van Yorneo. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Lemstra, Dennis (2025) Het Meten van Sense of Belonging bij Kinderen in het Primair en Voortgezet Onderwijs: Een Systematische Review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Leutscher, Lieke (2025) Het Algemeen Automatiseringsprobleem in de Praktijk: Een Kwalitatief Onderzoek naar Ervaringen, Perspectieven en Behoeften van GGZ-behandelaren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Luichies, Eva (2025) Invloed geslacht op participatie van kinderen in jeugdbeschermingsonderzoeken. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Maare, Anne van (2025) De associatie tussen de leeftijd van kinderen en de ernst van de symptomen bij ouders in de Geestelijke gezondheidszorg en de modererende rol van gender en de classificatie van ouders. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Nicolai, Jelinke (2025) De Sleutel tot Succes voor Hoogbegaafde Middelbare Leerlingen: Een Onderzoek naar de Relatie tussen de Onderwijsbeleving en de Academische Resultaten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Noori, Nazifa (2025) De ervaringen van pleegouders die de zorg dragen voor pleegkinderen met suïcidaliteit en hun rol bij suïcidepreventie. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Norel, J.G. van (2025) Begeleiding tijdens de transitie naar volwassenheid: ervaringen van alleenstaande minderjarige vreemdelingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Oostra, Ilse (2025) De geleefde ervaringen van kinderen van ouders met een verstandelijke beperking (KOVB): Een thematische analyse. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Poelarends - de Jong, Boukje Janine, B.J. (2025) Een gezinsinterventie kiezen: een kwalitatief onderzoek naar de factoren die een rol spelen bij de indicatiestelling voor een gezinsinterventie. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Raciti, Isabella Rosa (2025) Reflectiekaarten in de praktijk: ervaringen van hulpverleners en opleiders bij gezinnen met meervoudige en complexe problemen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Renkema, Nicole (2025) Het meten van brede vaardigheden in de overstap naar het voortgezet onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Ruardij, Eva (2025) Down en Dementie een cross-sectioneel onderzoek naar de gedragskundige instrumenten van de Alliade Screening Downsyndroom. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Schepers, Anne (2025) Kracht en kwetsbaarheid van het netwerk: Een systematische literatuurreview naar de invloed van netwerkkenmerken op traumaherstel bij jongeren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Schoemaker, Henrieke (2025) Een kwalitatief onderzoek naar positieve en negatieve ervaringen van jeugdzorgprofessionals in samenwerkingsrelaties. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Tissingh, L.M. (2025) Het effect van GraphoGame op de woordleesprestaties en leesgerelateerde cognitieve processen van leerlingen in het speciaal basisonderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Veenstra, Femke (2025) Op weg naar het personaliseren van Intensieve Ambulante Interventies voor Gezinnen met Meervoudige en Complexe Problemen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Veenstra, Sandra (2025) Hoogbegaafde Studenten aan het woord: Een Kwalitatief Onderzoek naar Onderwijsbehoeften, Motivatie, en Welzijn en in het Hoger Onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Zaturdag, Isa (2025) Dynamiek van Welzijn en Context bij Jongeren in de Jeugd-GGZ: Een Casestudie van Temporele Patronen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Zutphen, Marjolein van (2025) Ervaringen van eerstejaars vmbo-leerlingen met leerwegondersteunend onderwijs: een mixed-methods onderzoek. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Zwartscholten, Shanna (2025) Tussen Zorg en Macht: Ervaringen met Machtsverhoudingen van Directe Zorgprofessionals. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.