Browse by Degree programme
Up a level |
Aa, M.W. van der (2022) De programma integriteit van de interventie Invloedrijke Communicatie en Taal. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Abbink, Maud (2022) Kwalitatief onderzoek: De rol van leraren en mentoren in de profiel- en vakkenkeuze belicht vanuit leerlingperspectief. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Akkerman, J.D. (2022) Het verschil in effectiviteit van interventies op de opvoedbelasting bij GMCP. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Arends, Manon (2022) De invloed van geslacht op de verbetering van angstsymptomen van kinderen na cognitieve gedragstherapie. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bentlage, Elise (2022) Sociale Validiteit van de interventie Invloedrijke Communicatie en Taal: Beoordeling door communicatiepartners van personen met aangeboren doofblindheid en de samenhang van deze beoordeling met de werkervaring van de communicatiepartner. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Blokland, Nynke (2022) Beloningsgevoeligheid en optimisme bij kinderen van 6 en 7 jaar oud. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Boelen, Elise (2022) Omgaan met meetnauwkeurigheid Cito scores: Invloed van verschillende visualisaties op de gemaakte kansinschattingen die leerkrachten maken. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Boer, Anne N. de (2022) Beoordeling van Sociale validiteit binnen Programma Invloedrijke Communicatie en Taal, Samenhang tussen de verschillende Subschalen van de Sociale Validiteitsschaal. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Boer, Femke de (2022) De Relatie tussen de Percepties van Ouders over het Belang van de Vader in de Opvoeding en de Mate van Gender Sensitief Opvoeden van Ouders. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Boer, Sigrid de (2022) De geraadpleegde informatie(bronnen) van leerkrachten bij leerlingen met en zonder ADHD. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Boerema, Yasmijn (2022) De invloed van persoonlijke kenmerken van de peerfeedbackgever op de peerfeedbackpercepties van studenten in het hoger onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Boeve, Melanie (2022) De rol van ouders bij het maken van de profielkeuze volgens vmbo-leerlingen: kwalitatief onderzoek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bos, Veerle R. (2022) Liefde en zorg versus ontwikkelingsstimulering. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Braham, Carmen (2022) Sociale identiteitsontwikkeling en groepsvorming onder adolescenten: Een kwalitatief onderzoek naar de rol van sociale media. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Braham, Carmen S. (2022) Sociale identiteitsontwikkeling en groepsvorming onder adolescenten: Een kwalitatief onderzoek naar de rol van sociale media. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Brouwer, Pien J. (2022) De invloed van het sociale netwerk van ouders op de basisschoolkeuze. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Buiter, Cecilia (2022) Het effect van ambulante interventies op delinquentie bij gezinnen met meervoudige en complexe problematiek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Burger, Marc (2022) Kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van jeugdigen, ouders en professionals ten aanzien van verschillende vormen van residentiële jeugdhulp. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dantuma, Sannah (2022) Sociale Validiteit van het Programma Invloedrijke Communicatie en Taal. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Delwig, Noor Henriette (2022) Heeft de grootte van een kinderopvangorganistatie invloed op de manier waarop er gesproken wordt over zorg en liefde en ontwikkelingstimulering? Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dijck, Jeltje, J.A. van (2022) Ervaringen van eerstejaars studenten AOLB Groningen met de begeleidingsstijl van hun mentor op stage en de rol die deze stijl kan spelen in het behalen van leerdoelen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dijkstra, Tialda (2022) Programma integriteit van de interventie Invloedrijke Communicatie en Taal. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dollen, Annemijn Elise (2022) Sociale vaardigheden en sociale interacties bij kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong in de leeftijd van 0 tot en met 6 jaar: een systematische literatuur review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Douma, Anouk (2022) De rol van broers, zussen, vrienden en klasgenoten bij de profiel- of vakkenkeuze. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Drop, Merel (2022) Het effect van geslacht van studenten en docenten op de feedbackpercepties van studenten binnen het voortgezet onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dulack, Josephine (2022) Wat is volgens basisschoolleerkrachten de meerwaarde van de inzet van AR/VR in het onderwijs? Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dulack, Josephine Rosemarijn (2022) Wat is volgens basisschoolleerkrachten de meerwaarde van de inzet van AR/VR in het onderwijs? Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Faber, Marieke (2022) Een kwalitatief onderzoek naar de rol van de decaan bij de profiel- en vakkenkeuze volgens havo- en vwo-leerlingen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Groot, Kristel de (2022) De factorstructuur van relatieschalen bij cluster 4-leerlingen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Haan, Anne Rixt de (2022) Een onderzoek naar het psychosociaal welzijn van jeugdigen in verschillende vormen van residentiële jeugdhulp. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hanna, Emily (2022) De rapportage van potentieel werkzaam elementen in de interventies van gezinnen met meervoudige en complexe problematiek: geregistreerde inhoudelijke elementen met bijbehorende vormen en ontvangers en structuurelementen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hattuma, Melissa (2022) Persoonlijke Epistemologie van Gedragswetenschappenstudenten: De overtuigingen van eerstejaarsstudenten in vergelijking tot laatstejaarsstudenten. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Heerink, K. (2022) Sociale identiteitsontwikkeling en groepsvorming in verschillende onderwijsniveaus. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Heijs, Mirthe (2022) Welzijn van jeugdigen in verschillende vormen van residentiële zorg: een single casestudy. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Helmantel, Annida (2022) Kwantitatief onderzoek naar het effect van Multisysteemtherapie in vergelijking met Intensieve Ambulante Gezinsbehandeling op internaliserende problemen bij gezinnen met meervoudige en complexe problemen in Nederland. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Henseler, Tove (2022) Omgaan met suïcidaliteit en de impact van een suïcide(poging) van een cliënt: een vergelijking tussen ervaringsdeskundigen en hulpverleners zonder herstelervaring. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Heuvel, Romy (2022) De behoefte aan mentorhulp onder eerstejaarsstudenten: een kwalitatief pilotonderzoek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hoekstra, Anna (2022) Hoe goed ben jij voorbereid op de arbeidsmarkt? Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hoekstra, Emma Sophie (2022) Het Effect van de Interventies IAG en MST op Externaliserend Probleemgedrag in Gezinnen met Meervoudige en Complexe Problemen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hoekzema, Amber (2022) De relatie tussen coparenting en de moeder-kind en vader-kind gehechtheidsrelatie: de moderatie van het geslacht van het kind. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hoving, N.L. (2022) De Invloed van de Gezinssamenstelling en Opvoedingslast op de Behandelingsresultaten van Kinderen met Angstproblematiek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Huising, Lian (2022) Redenen voor het maken van een profielkeuze vanuit het perspectief van de leerlingen op het voortgezet onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Jong, Boukje Janine de (2022) Optimisme en internaliserende problematiek bij kinderen van 6 tot en met 7 jaar oud. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Jong, Noortje de (2022) Meer mannen voor de klas. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Jonge, Anniek de (2022) De invloed van de opleidingsmentor op de subjectieve evaluatie van de stage: ervaringen van AOLB-studenten. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Joore, Anna Catharina (2022) Stage-ervaring van AOLB studenten: de invloed van medestudenten. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kat, Sharon (2022) Triple P: Internaliserend en externaliserend probleemgedrag bij kinderen, een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kat, Sharon (2022) Triple P: Internaliserend en externaliserend probleemgedrag bij kinderen, een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kat, Sharon (2022) Triple P: Internaliserend en externaliserend probleemgedrag bij kinderen, een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kiel, Joëlle (2022) Suïcidaliteit onder Transgenderjongeren. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kramer, Lianne van der (2022) Liefde in de kinderopvang? Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kuijper, Romee (2022) De invloed van Multisysteem Therapie (MST) op prosociaal gedrag bij jongeren tussen de 10 en 19 jaar. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kuyper, Laura (2022) Voorwaarden voor een effectieve samenwerking tussen basisschoolleerlingen tijdens tutoring. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Leegte, Mare (2022) De benodigde karakteristieken van een mentor in een kwalitatief goede mentorrelatie volgens eerstejaarsstudenten: een kwalitatief pilotonderzoek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Leeuwen, Inez J.M. van (2022) Tutoring binnen het Taal- en Leesprogramma Success for All: Een Onderzoek naar de Implementatie van het Success for All Tutoraanbod in Nederland. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Lek, M.S. van der (2022) Factorstructuur van de Leervoorwaardentest bij leerlingen op cluster 4-vso-scholen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Lenting, Leonie (2022) Feedback; a call to action? De invloed van de zelfdeterminatietheorie op de verwerking van docentfeedback door leerlingen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Looijenga, Elbrich (2022) Hoe gaan pedagogisch medewerkers om met ouderopvattingen? Een onderzoek naar opvattingen van ouders en pedagogisch medewerkers omtrent liefde en ontwikkelingsstimulering in de kinderopvang. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Mangoendirjo, Desteney (2022) Veerkracht via de leerkracht. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Meijer, Noa (2022) De relatie tussen het gaan naar een kinderdagverblijf en de mate van angstsymptomen bij angstige kinderen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Meijer, Noa (2022) De relatie tussen het gaan naar een kinderdagverblijf en de mate van angstsymptomen bij angstige kinderen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Metz, Gusta (2022) De invloed van Multidimensionele familietherapie op externaliserend probleemgedrag. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Mohammad, Mahrug (2022) De invloed van de opvoedingsstijl van ouders op het behandelresultaat van de angsttherapie bij het kind. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Mohammad, Mahrug (2022) De invloed van de opvoedingsstijl van ouders op het behandelresultaat van de angsttherapie bij het kind. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Monteban, Eline (2022) Ouderbetrokkenheid bij de Angstbehandeling van Jongere/Oudere Kinderen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Nauta, Bente Arien (2022) Studentenwelzijn doe je samen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Neijensteijn, Sharel (2022) De relatie tussen ouder-kind gehechtheid en probleemgedrag bij het 3-jarige kind en de moderatie van het geslacht van het kind. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Noori, Nazifa (2022) Het informatiegebruik van leerkrachten over leerlingen met een verschillende achtergrond op basis van sociaaleconomische status. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Numan, Julie (2022) De link tussen optimisme en risicogedrag bij jonge kinderen: Een cross-sectioneel onderzoek bij kinderen van 6 en 7 jaar oud. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Oeffel, Mandy van (2022) ‘Mijn ouders heb ik denk ik al een jaar niet meer geknuffeld’: Een onderzoek naar de invloed van corona op de leefomgeving en het welzijn van jongeren in de residentiële jeugdhulp. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Oosterhof, Hiske (2022) De invloed van het aantal jaren werkervaring en de attitude ten aanzien van inclusief onderwijs op de intenties van docenten om te differentiëren: een cross-sectioneel kwantitatief onderzoek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Oving, Lysbet (2022) De Invloed van Denkfouten van Kinderen met Angstklachten bij Behandeling met Cognitieve Gedragstherapie. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Pit, Ilse, I.H. (2022) Het ontwikkelen van veerkracht bij alleenstaande minderjarige vreemdelingen: de invloed van school op het ontwikkelen van een persoonlijke identiteit. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Pol, J.M. (2022) Een systematisch literatuurreview naar de invloed van Multidimensionele Familietherapie op de opvoedvaardigheden van ouders van adolescenten met delinquent gedrag en op het gezinsfunctioneren. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Rodenhuis, Anniek (2022) Factoren die een rol spelen bij het Bepalen van de Meest Passende Onderwijssetting voor Kinderen met Complexe Problematiek: een Interviewstudie. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Roij, Kristina M.J. van (2022) Behoefte aan mentorschap. Een cross-sectioneel onderzoek bij studenten Pedagogische Wetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Schaar, Paulien van der (2022) De invloed van de interpersoonlijke relatie met docenten op het ontwikkelen van veerkracht bij alleenstaande minderjarige vreemdelingen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Schepers, Anne (2022) Factoren die een relatie hebben met de kwaliteit van de opvoedingsomgeving. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Schotanus, Wytske (2022) Een verkennend onderzoek naar de relatie tussen de thuistaal en thuisleesactiviteiten van kinderen uit groep drie, vier en vijf op Groningse basisscholen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Siepel, Lucianne, L.A. (2022) Het verbeteren van de overgang tussen onderwijs en arbeidsmarkt met behulp van bedrijven. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Slomp, Marinda (2022) De invloed van risicofactoren voor niet fataal suïcidaal gedrag onder migrantenjongeren in de adolescentie: een systematisch literatuuronderzoek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Spenkelink, L. (2022) Invloed van Gezinssituatie en Mate van Culturele Sensitiviteit op de Werkzaamheid van SEL-Interventies Tijdens de Voorschoolse Leeftijd: Een Systematische Literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Steenbergen, Dagmar (2022) SES in relatie tot ervaringen, percepties en ondersteuning van ouders rondom thuislezen. Een onderzoek naar de relatie tussen de sociaaleconomische status van ouders en hun manier van ondersteunen, ervaringen en percepties met betrekking tot het thuislezen van hun kind. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Sterenborg, Koen (2022) De implementatie van de component "Taal en leesprogramma" binnen Success for All Nederland. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Stoel, M.I (2022) Een kwalitatieve studie: Perspectieven van leerlingen op de rol van ouders bij het maken van een profielkeuze. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Sturing, Yanos (2022) Sociale identiteitsontwikkeling, groepsvorming en 'othering' bij jongeren: Een onderzoek naar de rol van seksuele geaardheid. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Swets, T.R. (2022) Schrijvende schoolmeesters: een kwalitatief onderzoek naar de opvattingen over de relatie tussen sociaal milieu en schoolsucces in de eerste helft van de twintigste eeuw. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Teitsma, Julia (2022) Fonemisch bewustzijn en benoemsnelheid als voorspellende factor voor het lezen van zinnen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Terhave, M.L. (2022) Mijn Welzijn Mag er Zijn. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Terstal, Anouk (2022) De relatie tussen gezinsinkomen en opvoedstress. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Turkanović, Irma (2022) De rol van leerkrachten bij het vergroten van de veerkracht van alleenstaande minderjarige vreemdelingen. De leerkracht als ‘supportive relation’. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Twijnstra, Rianna (2022) Het inzetten van positieve strategieën door docenten ter bevordering van de veerkrachtigheid van alleenstaande minderjarige vluchtelingen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Ucar, Dilara (2022) Kwalitatief onderzoek naar de rol van het sociaal en cultureel kapitaal bij de professionele identiteitsontwikkeling van eerstegeneratiestudenten en hogere generatiestudenten aan de Rijksuniversiteit Groningen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Vaanhold, D (2022) De inhoud en structuur van ambulante interventies voor gezinnen met meervoudige en complexe problemen. Een kwantitatief onderzoek naar in hoeverre de inhoud en structuur van interventies verschilt tussen gezinnen met en zonder een kind met een licht verstandelijke beperking. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Valkenborg, Dylan (2022) Welzijn kan je leren. Een kwalitatief onderzoek naar de attitude, kennis en self-efficacy van docenten in het HBO over didactische aanpakken gericht op het studentenwelzijn. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Van der Vegt, Lize, L (2022) Het effect van IAG in vergelijking met MST op het vergroten van zelfredzaamheid bij gezinnen met meervoudige en complexe problemen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Veenhuizen, Mary (2022) Genderverschillen in risicofactoren en gepercipieerde oorzaken onder Westerse jongeren tussen de 10-20 jaar die overlijden aan suïcide: een systematisch literatuuronderzoek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Veurink, Anne (2022) Verschillen in doelrealisatie voor subgroepen van Gezinnen met Meervoudige en Complexe problemen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Visser, Mirjam (2022) Early Head Start: een literatuuronderzoek naar de algemene en specifieke werkzame elementen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Vries, Esther de (2022) De rol van sociaal en menselijk kapitaal en het hebben van een bijbaan op de professionele identiteitsontwikkeling van studenten. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wal, Marleen van der (2022) Cognitive preconditions for learning of secondary special needs education pupils: profiles using cluster analysis. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Weeda, Ilse (2022) Suïcidaliteit onder jongeren: De rol van contagion (besmetting) bij het ontstaan van suïcidaal gedrag onder jongeren. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Weide, Meike A. van der (2022) De relatie tussen gezinsgrootte en opvoedstress bij vaders en moeders, met inkomen als mogelijke moderator. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wentel, Marije (2022) Woordenschatstimulatie bij meertalige kinderen met een voorschoolindicatie: een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Werkhoven, Thomas (2022) Effect van de Intensieve Ambulante Gezinsbehandeling op externaliserend probleemgedrag. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Westrup, Charlotte (2022) Schrijvende schoolmeesters en -juffen en de representatie van sociaal milieu in relatie tot schoolsucces (ca. 1900-1950): een historisch bronnenonderzoek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wetering, Rosalie van de (2022) Beloningsgevoeligheid en risicozoekend gedrag bij kinderen van 6 tot 7 jaar oud. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Weverink, Esther (2022) Sta sterk voor je studenten - Een kwalitatief onderzoek naar relationele aanpakken ter bevordering van studentenwelzijn door docenten in het wetenschappelijk onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wolthuizen, Ismay (2022) Sociaal milieu in relatie tot schoolsucces volgens schrijvende schoolmeesters en -juffen in de eerste helft van de twintigste eeuw. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Zaoudi, Sofie (2022) Kenmerken van docenten en training van differentiatie en de invloed hiervan op de attitude tegenover inclusief onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Zijlstra, Elizabeth (2022) Kinderopvang: Leren of Liefde? Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Zwolle, Melanie Marianne van (2022) The influence of parents' social network on the socialization of emotion regulation in the child. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.