Javascript must be enabled for the correct page display

Items where Year is 2024

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Name | Item Type | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z
Number of items: 599.

A

Abjaou, Amira (2024) Hoogsensitiviteit en mentale gezondheid: de modererende rol van zelfcompassie. Bachelor thesis, Psychology.

Afman, Miriam (2024) Niveaudifferentiatie in de wiskundelesmethode voor het vmbo-k, vmbo-(g)t en de havo. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Akker, Kirsten van den (2024) Een studie naar de zelfregulatievaardigheden als voorspeller voor de leerprestaties op begrijpend lezen van Nederlandse leerlingen van 8 tot en met 10 jaar. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Akkerman, Julia (2024) De Groninger Verklarende Analyse: is het beeld zo compleet als verondersteld? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Akkerman, Robien (2024) Opvoedingsstress van ouders en de emotionele flexibiliteit van ouders en hun jonge kinderen. Bachelor thesis, Psychology.

Albarda, A.C.S. (2024) Social Cognition across MS, Stroke, and Brain Tumor Patients. Master thesis, Psychology.

Algra-Tabak, Nieske (2024) ONDERZOEK NAAR DE INVLOED VAN SOCIALE INTERACTIE OP DEPRESSIEVE SYMPTOMEN IN JONGEREN EN DE ROL VAN SOCIALE MEDIA. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Ali, Jara (2024) The Effect of Overarching Identity Commitments on Well-being in Emerging Adulthood. Bachelor thesis, Psychology.

Alkema, Melissa (2024) Mindfulness voor een Gezonde Toekomst: Emotieregulatie als Mediator in de relatie tussen Mindfulness en Internaliserende Psychopathologie in de Jeugd. Master thesis, Psychology.

Alkema, Nicolien (2024) De samenhang tussen ouderschap en de sociaal-emotionele ontwikkeling van volwassenen. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Amar, Liron (2024) Strategieën voor vertrouwen tijdens het samenwerkend leren in het hoger onderwijs: Een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Ananias, Daniela (2024) Het Effect van de Visuele Aantrekkelijkheid op de Bruikbaarheid van de Universiteitswebsite. Bachelor thesis, Psychology.

Appelman, Nina (2024) Ondersteuning van studenten met een jeugdzorgachtergrond in het hoger onderwijs: Bevordering van mentale gezondheid. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Appelo, J (2024) Misperceiving the Values of Others and the Effect on Pro-Environmental and Prosocial Behaviour. Bachelor thesis, Psychology.

Aue, Emma (2024) Exploring the Impact of Student Gender and Ethnicity on the Stability of Teacher Expectations. Master thesis, Educational Sciences.

B

Baaijens, Claire, C.N.A. (2024) De Mate van Zelfacceptatie onder Neurodivergente Individuen: op Zoek naar Passende Meetinstrumenten. Master thesis, Psychology.

Baak, Arlette (2024) The Emergence of the Confused: Public Understanding of a Dutch Classification System, 2009-2019 (History) & 2015-2018 (Thematic Analysis). Master thesis, Psychology.

Bakker, Amarins (2024) Onder welke omstandigheden is de Nederlandse bevolking meer geneigd om abortus te rechtvaardigen? Master thesis, Sociology.

Bakker, Wilhelmina H. M. (2024) The Influence of Gestures on Variability of Human Cognition during the Gear-System Task. Bachelor thesis, Psychology.

Baron, Bertus (2024) Op Weg Naar Duurzame Sportvelden: Eco-Anxiety en de Bereidheid om Meer te Betalen voor Verduurzaming van Sportclubs. Bachelor thesis, Psychology.

Bartelink, Pien, P.R.D. (2024) Stress Levels Measured by HRV During the IAT: Effects of Neuroticism and Conscientiousness. Bachelor thesis, Psychology.

Battjes, Melissa (2024) Behoeften van organisaties ten aanzien van de uitvoering van een vrijwilligerstraining ter ondersteuning van de digitale vaardigheden van kwetsbare plattelandsinwoners. Master thesis, Sociology.

Becci, Stella Lucia (2024) Beyond “Us and Them”, There “We” Are: The Importance of Shared Identity for Enhancing the Attractiveness of Community Energy Initiatives. Master thesis, Psychology.

Bedleková, Žofia (2024) From Stoic to Sensitive: Measuring Shifts in Societal Perceptions of Masculinity. Bachelor thesis, Psychology.

Beek, Fleur van (2024) INVLOED COMMON GROUND OP HET SAMENWERKEND LEREN VAN STUDENTEN. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bekke, Estelle ter (2024) De rol van gender in het suïcidale proces van jongeren die online gepest worden. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Benchellal, Jamila (2024) Stralend Voor de Groep: De ervaringen van educatieve professionals met een groepstraining gericht op het omgaan met onoplettende en/of hyperactief-impulsieve kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bend, Isis van der (2024) Een Systematische Literatuurstudie naar de Invloed van Sociale Acceptatie op het Welbevinden van Jongeren na de Overgang naar de Middelbare School. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bensink, Sebastiaan (2024) What are the odds? The likelihood of information retention of behaviour-congruent and behaviour-incongruent information in the context of animal product consumption. Bachelor thesis, Psychology.

Bergman, Jasmijn (2024) The Relation of Negative Feedback and Career Distress Across Different Domains of Perfectionism. Bachelor thesis, Psychology.

Bergmann, Franka (2024) The Role of Gender Diversity on Public Participation in Energy Governance. Bachelor thesis, Psychology.

Bergsma, Femke (2024) Verkenning van ethische kwesties in kwalitatief onderzoek waarin kinderen als deelnemers betrokken zijn: een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bernat, Viktoria (2024) Heartfelt Connections: Decoding the Interplay of Intergroup Threat and War Narratives on Empathy and Behavioral Intentions Toward Ukrainian Refugees. Bachelor thesis, Psychology.

Bij, Elisha van der (2024) Mijn thuis: Een onderzoek naar de representatie van diverse gezinsvormen in Nederlandse voorlichtingsboeken voor kinderen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bij, Laura van der (2024) Student Preferences for Assessment Methods and Perceptions of Fairness in Grading Collaborative Learning. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bijen, Babette (2024) Reactions of gay men to gender norms and their acceptance of transgender people. Bachelor thesis, Psychology.

Bik, Iris Johanna Magdalena (2024) De Relaties Tussen Ouderlijke Warmte, Emotie Expressie en Negatieve Emoties. Master thesis, Psychology.

Bik, Iris Johanna Magdalena (2024) De Relaties Tussen Ouderlijke Warmte, Emotie Expressie en Negatieve Emoties. Master thesis, Psychology.

Blackstone, Daphne (2024) De sleutel naar succes. De positieve invloed van muziekonderwijs op de ontwikkeling van sociaal-emotionele vaardigheden van kinderen van 0-18 jaar: Een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Blankvoort, Manon (2024) De Rol van Ouderlijke Factoren in Mind-Mindedness: een Systematische Review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Blauw, Remo (2024) High Levels of Neuroticism as a Predictor for the First Onset of Depression in Youth: A Systematic Review. Bachelor thesis, Psychology.

Bleeker, Florence (2024) The Extent to Which the Perception of Other People’s Biospheric Values Influences Personal Pro-environmental Behavior. Bachelor thesis, Psychology.

Bletterman, Alisha, A E (2024) Veerkracht van kinderen die blootgesteld zijn aan huiselijk geweld. Master thesis, Psychology.

Bockhooven, Maaike van (2024) Children's experiences of meaningful participation in child protection decision-making: A systematic literature review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boels, Henkjan (2024) Happy To See You? How social networks and negative ties affect subjective wellbeing. Master thesis, Sociology.

Boels, Joyce (2024) Dossiers in perspectief. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boer, Baukje Femke de (2024) Horen alle kleuters erbij? - Een kwantitatief onderzoek naar welke kenmerken van kleuters samenhangen met afwijzing en de patronen van afwijzing. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boer, Bea-Myrthe de (2024) “Verschillende methodeboeken Engels binnen het Nederlandse vmbo?!” Onderzoek naar de verschillen en overeenkomsten tussen de boeken Engels van Stepping Stones voor jaar 1 van het Nederlandse vmbo. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Boer, Joyce de (2024) Tevredenheid van de Studentportalwebsite, onder Psychologie Studenten van de Rijksuniversiteit Groningen. Bachelor thesis, Psychology.

Boer, Marit (2024) Theta Transcranial Alternating Current Stimulation: Predicting the Progression of Mild Cognitive Impairment. Bachelor thesis, Psychology.

Boerma, Jasper (2024) Victim blaming als mediator van de samenhang tussen empathie en erkenning bij slachtoffers van aanranding. Bachelor thesis, Psychology.

Boerrigter, Danique Lisa Henrieke (2024) Differentiatie tussen en binnen de Engels lesmethode ‘All Right’ voor de eerste klas van vmbo bk en kgt. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boersma, Angela (2024) Ervaringen van mannen en vrouwen met het schooladvies in Nederland: Een kwalitatief onderzoek naar de ervaren invloed van gender op het schooladvies door jongvolwassenen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bolhuis, Evanne (2024) Relationships between ADHD symptoms, hyposensitivity and social impairments. Master thesis, Psychology.

Bollema, Eva (2024) Differences in PTSD and risk assessment in people with a history of (re)victimization. Master thesis, Psychology.

Boneschansker, Michiel (2024) In de kou achtergelaten. Master thesis, Sociology.

Bongaerts, Luisa (2024) When to Use it, When to Lose it: The Effect of Retention Interval Cues on Memory Accessibility over Time. Master thesis, Psychology.

Boon, M. (2024) Exploring the Spectrum of Responses to Art: A Comparative Analysis of Sex-Based Development Across Life Stages. Bachelor thesis, Psychology.

Boon, Meike (2024) Exploring the Spectrum of Responses to Art: A Comparative Analysis of Sex-Based Development Across Life Stages. Bachelor thesis, Psychology.

Boonstra, Hannah (2024) Analyseren van vriendschapsbeoordelingen bij kleuters: peer nominaties versus peer ratings Een kwantitatief onderzoek naar sociometrische methoden bij kleuters. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Boonstra, Kimberly (2024) De relatie tussen negatieve interacties tussen ouders en negatieve emoties van hun jonge kinderen. Bachelor thesis, Psychology.

Borg, Eva van der (2024) De werkende student: de combinatie tussen het studentenleven en een bijbaan. Bachelor thesis, Psychology.

Bormann, Karlotta von (2024) The effect of Long-COVID on memory, working memory, and attentiveness and its predicting power on quality of life and functional activity, tested in an online study. Master thesis, Psychology.

Bos, Franziska (2024) Organizational factors contributing to burnout among child protection workers: A systematic literature review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bos, Veerle (2024) Hulp aan kwetsbare gezinnen: focus op de kinderen. Een studie naar elementen van hulp die kinderen binnen gezinnen met meervoudige- en complexe problematiek ontvangen van behandelaren gedurende de KINGS-behandeling. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bos, Yara (2024) De relatie tussen depressie en het SIF-effect: een correlationeel onderzoek. Master thesis, Psychology.

Bosch, Veronique van den (2024) Rol van Gedragsinhibitie bij de Initiële Ontwikkeling van Angststoornissen in Kindertijd en Adolescentie: Een Systematische Review. Bachelor thesis, Psychology.

Bosma, Marjet (2024) Wat is de invloed van een bijbaan op het mentaal welzijn, de studieprestaties en de vrije tijd van een student? Bachelor thesis, Psychology.

Bosman, Joni (2024) De verschillen in anticonceptiegedrag tussen vrouwen met een (on)bedoelde zwangerschap en vrouwen zonder zwangerschap en de behoeften met betrekking tot de anticonceptiezorg. Master thesis, Sociology.

Bouma, Annet (2024) Interactie de Sleutel tot Succes? Het Effect van een Positieve Benadering op de Leesmotivatie in de TOPPR-Methode. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bouma, Annick (2024) A study of the relationship between different forms of pride, empathy and tolerance. Bachelor thesis, Psychology.

Bouwmeester, Melissa (2024) Adaptive-skills after early-life adversity: A systematic review. Master thesis, Psychology.

Braam, T.G. (2024) Het verband tussen stressklachten en de subjectieve kwaliteit van leven van ouders en de modererende rol van sport. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Brandse, S.A. (2024) Kwantitatief onderzoek naar het verband tussen armoede, de typen kindermishandeling en de besluitvorming in de Nederlandse jeugdbescherming. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Brink, Milou (2024) Invloed van de Hoeveelheid Gebaren op het Probleemoplossend Vermogen. Bachelor thesis, Psychology.

Brink, Miranda van den (2024) Niveaudifferentiatie in het vmbo bij het vak aardrijkskunde. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Brinks, Anouck (2024) Voor elke kleuter een passende plek? Besluitvorming rondom doorverwijzing van regulier basisonderwijs naar speciaal (basis)onderwijs in de kleuterklas. Master thesis, Educational Sciences.

Bron, Sanna (2024) De invloed van het schooladvies op het zelfbeeld. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bron, Teun (2024) De rol van schrijfdoelen en Teacher self-efficacy in de schrijfvaardigheid van leerlingen in groep 8. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Brouwer, Bowe (2024) De zoektocht naar de juiste zorg en de rol van samenwerking: Een kwalitatief onderzoek naar de ervaring van hulpvragers en professionals bij het vinden van de juiste zorg en de rol van domeinoverstijgende samenwerking in Friesland. Master thesis, Sociology.

Brouwer, Jannie (2024) De Mediërende Rol van Vermijdingsgedrag in de Relatie tussen Residuele Angstsymptomen en Residuele Depressieve Symptomen: Een Onderzoek bij Jongeren in Remissie van Depressie. Master thesis, Psychology.

Brouwer, Wendy (2024) Hoe ouders communiceren over alledaagse pijn met hun kinderen: een voorleesstudie naar pijnappraisals bij kinderen met en zonder ervaring met ziekte en pijn. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bruins, Silke (2024) De Relatie Tussen de Bruikbaarheid en de Volledigheid en Interactiviteit van een Universiteitswebsite. Bachelor thesis, Psychology.

Bruinsma, Kyra (2024) De Slimme Sok. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bröring, Marion (2024) Systematische literatuurstudie: De huidige stand van onderzoek naar de invloed van assistentiehonden op het alledaags functioneren en het welzijn van jongeren met psychosociale problemen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Brücke, B.D.ten (2024) De samenhang tussen depressieve symptomen en geluk en de invloed van partnerstatus en ouderschap. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Buchenau, Annkathrin (2024) Aesthetic Experiences as Mirrors of the Self: A Pilot Study. Bachelor thesis, Psychology.

Bulthuis, Marit (2024) Van Groei tot Bloei: Een onderzoek naar de relatie tussen groei in rekenvaardigheid en groei in taalvaardigheid tussen groep 3 en groep 5. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Bulthuis, Romy (2024) De Invloed van een Duurzame Opvoeding op het Milieugedrag van Kinderen in de Leeftijd van 0 tot 18 Jaar. Master thesis, Psychology.

Burg, Florijne (2024) The relationship between gender, problem solving strategies, and problem solving speed. Bachelor thesis, Psychology.

Burlacu, Teodora (2024) Misperceptions of Ingroup and Outgroup Values and their Impact on Individual Pro-Environmental Behavior. Bachelor thesis, Psychology.

Busman, Lara (2024) Suppression-Induced Forgetting And Depression. Master thesis, Psychology.

C

Carolina, M.A.J. (2024) Samen mét het sociale netwerk inspannen voor herstel. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Cate, Ruben ten (2024) Bloed, zweet en bedradingen: Over opvattingen over omgang met apparatuur in het UMCG; Een kwalitatief onderzoek naar de verschillen en overeenkomsten tussen de opvatting over goede omgang met medische apparatuur van medisch technici en zorgprofessionals. Master thesis, Sociology.

Cheung, Sik-Kan (2024) De voorspellende waarde van de HKT-R voor intramurale agressie: een vergelijking tussen de somscore en het gestructureerd klinisch oordeel. Master thesis, Psychology.

Cimpian, Mihaela (2024) Reading Games and Metacognition: An Embodied View of Reading Comprehension. Research Master thesis, Research Master.

Ciuperca, Dorina (2024) Perception of biospheric values and circular economy behaviours. Bachelor thesis, Psychology.

Covers, Thomas (2024) The two facets of pride and how they influence prosociality. Bachelor thesis, Psychology.

Cramer, Naomi (2024) Een Onderzoek naar het luisterbegrip van basisschoolleerlingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Cramer van den Bogaart, Denise (2024) How Masculinity and Gender Norms Influence Gay Men’s Attitudes Towards Transgender People. Bachelor thesis, Psychology.

Crone, F.S. (2024) The effect of three of the Big Five personality traits, Agreeableness, Extraversion, and Openness to Experience on Affective Polarisation after a conversation about a polarised topic. Bachelor thesis, Psychology.

Cruiming, G.G. (2024) Het verband tussen zelfeffectiviteit, opvoeden en de kwaliteit van de ouder-kindrelatie: Een systematische review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

D

Daalder, Sanne (2024) TSES-SP: Psychometrische kwaliteit van de Teacher Sense of Efficacy Scale – Social Participation. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Dam, Isa (2024) Tussen beleid en realiteit: De aanpak van ondermijnende criminaliteit op vakantieparken. Master thesis, Sociology.

Dam, Lieke van (2024) Het financieringsproces van psychosociale assistentiehonden: Invloed op het welzijn van jongeren met mentale problemen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Dam, Marline van (2024) The Moderating Role of Sleep on Stress and Anxiety in Adolescents in Remission of Anxiety Disorders. Master thesis, Psychology.

Dam - van der Woude, Britt (2024) De ervaren invloed van het Nederlandse schooladvies op het zelfbeeld van jongvolwassenen. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Das, Shristi (2024) Temporal Patterns in Attractor States to Understand Problem-Solving. Bachelor thesis, Psychology.

Debets, Sterre (2024) Upward Social Comparisons and Job Satisfaction: Diving into the Mediating Role of Envy and the Moderating Role of Perceived Organizational Support. Master thesis, Psychology.

Dechering, Anne-Floor (2024) Perception of others’ biospheric values influences our own engagement in pro-environmental behaviour. Bachelor thesis, Psychology.

Deding, Jesper (2024) Improving Child Outcomes and Quality in Early Childhood Education and Care Through Implementation of Professional Development: A Systematic Literature Review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Dekkers, Tessa (2024) Interactie tussen ouder en kind over alledaagse pijn: Verschillen tussen middelbaar- en hoogopgeleide ouders en thema’s omtrent alledaagse pijn die ze met hun kind bespreken. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Diever, Ilse (2024) Het meten van zingeving en Floreren bij neurodivergente volwassenen: Een onderzoek naar bruikbare meetinstrumenten. Master thesis, Psychology.

Dijkstra, Rianne (2024) Welke Sociale Omgevingsfactoren Voorspellen de Eerste Ontwikkeling Van Depressie Bij Kinderen? Bachelor thesis, Psychology.

Dikkema, Sanne (2024) De Rol van Maladaptieve Coping in de Relatie tussen Stress en Depressieve Symptomen bij Jongeren in Remissie van Depressie. Master thesis, Psychology.

Dingeldein, Tess (2024) Een onderzoek naar de ervaringen van jeugdigen, ouders en pedagogisch medewerkers in residentiële jeugdzorg X over een periode van 1,5 en 2,5 jaar ten aanzien van de uitkomsten ‘doelrealisatie’, ‘tevredenheid’ en ‘stabiliteit’. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Dirks, Elena (2024) The Impact of Gender Norms and Traditional Masculinity on Gay Men’s Attitudes Toward Transgender Individuals. Bachelor thesis, Psychology.

Docter, Maaike (2024) Hoe ouder en kind communiceren over dagelijkse pijn; verschillen tussen jongens en meisjes. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Doetjes, Danique (2024) De Invloed van Moeilijke Levensgebeurtenissen op de mate van Mind-Mindedness van de Ouder en de Modererende Rol van Sociale Steun. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Dokter, Lisa (2024) Help!? De Mentale Gezondheid op mijn School. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Dommerholt, Maike (2024) Differentiatie binnen lesmethoden op het vmbo. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Doorn, Rosanne van (2024) Door de ogen van een GSA-docent. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Dortmond, Roos (2024) De Rol van Dysfunctionele Attitudes in de Relatie tussen Stress en Residuele Depressieve Klachten bij Adolescenten in Remissie van Depressie. Master thesis, Psychology.

Dotinga, Nynke (2024) Zijn we tevreden met een voldoende? Over de betekenis van rapportcijfers voor de tevredenheid met het leven van kinderen uit de Kinderrechtenmonitor 2022. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Douma, Anouk (2024) Het Effect van Lichamelijke- en Emotionele Verwaarlozing in de Kindertijd op het Huidige Welbevinden van Nederlandse Volwassenen. Master thesis, Psychology.

Drogt, Ashley (2024) The Influence of Mental Imagery Ability Across Sensory Modalities on Aesthetic Appreciation in Terms of Emotional Impact and Immersion. Bachelor thesis, Psychology.

Drost, L.M. (2024) De invloed van mind-mindedness van ouders op de sociaal-communicatieve vaardigheden van het kind en de modererende rol van het geslacht van het kind. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Dumas, E. (2024) How transformational leadership affects beginning teacher retention mediated by job satisfaction: a comparative study between first and second career teachers. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

de Jager, R.I. (2024) De onzichtbare drempel: maatschappelijke opvang voor dak- en thuisloze jongeren in Groningen. Master thesis, Sociology.

E

Eck, Erick van (2024) The association between parental warmth/coercion, callous-unemotional traits and proactive aggression, a systemic review. Master thesis, Psychology.

Eijl, Kimberley van (2024) Aandacht voor de representatie van anticonceptie in voorlichtingsboeken voor kinderen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Eleveld, Britt (2024) Het welzijn en de leefomgeving van kinderen en jongeren in het Groningse gaswinningsgebied. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Elgersma, Femke (2024) The influence of normative and gain goal-framing on people from rural areas’ intention to use carpooling. Bachelor thesis, Psychology.

Elling, Wouter (2024) Fietsen Senioren die Gevallen Zijn Voorzichtiger dan Senioren die niet Gevallen Zijn? Master thesis, Psychology.

Elsaesser, Fanny (2024) Can individual differences in cognitive motivation and hyperfocus predict academic achievement in university students with ADHD? Master thesis, Psychology.

Elshof, S.E. (2024) Een kwalitatief onderzoek naar de uitkomsten van kleinschalige woonvoorziening X in termen van doelrealisatie, stabiliteit en tevredenheid. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Ende, Sigrid, S.G.G. van 't (2024) The Relation between Sustained Attention and Motor Components in Developmental Coordination Disorder. Master thesis, Psychology.

Engelsman, Carmen (2024) Hoe kinderen tussen de 3-7 jaar oud praten over pijn: een kwalitatief onderzoek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Erkens, Jimi (2024) The Impact of Attitudes and Reactions Towards Game-Based Assessments on Organizational Attractiveness. Bachelor thesis, Psychology.

Evers, J.A.C. (2024) Angstklachten van Ouders en Emotionele Flexibiliteit van Ouders en hun Peuters. Bachelor thesis, Psychology.

Ewerth, V.F. (2024) That Has Nothing to Do with how I feel - How Affect Influences Conflict with Supervisors: Exploring the Moderating Role of Competitive Climate. Bachelor thesis, Psychology.

F

Feij, G.P.H. (2024) Trap door naar een Duurzame Toekomst: Het Effect van Topsporters op de Intentie tot Duurzaam Transport Gedrag. Bachelor thesis, Psychology.

Fennema, Gerda (2024) Hoe ben jij autonoom gemotiveerd?: De ervaringen van hoogbegaafde leerlingen en leerkrachten in het stimuleren van autonomie en intrinsieke motivatie in de reguliere klas en plusklas. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Ferstl, Christina (2024) Do High Performing Employees Suffer More? The Relationship between Layoffs, Psychological Contract Violation and Performance. Bachelor thesis, Psychology.

Ferwerda, Jimte (2024) Spilling the Tea: Barriers and facilitators in the organization of Dutch ReproducibiliTea journal clubs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Fietje, Suzanne (2024) Cognitieve Kwetsbaarheden als Voorspellers van een Eerste Depressie in Jongeren. Bachelor thesis, Psychology.

Folkertsma, Ilona (2024) “Een spannend spanningsveld tussen reguliere en alternatieve geneeskunde”: alternatieve en complementaire geneeskunde door de ogen van cliënten met gezondheidsproblemen. Master thesis, Sociology.

Frieseman, Sander (2024) "I am scard of commitment" A study on Identity Development and Well-being. Bachelor thesis, Psychology.

Frieseman, Sander (2024) "I am scared of commitment" A study on Identity Development and Well-being. Bachelor thesis, Psychology.

Fritzsche, Felicitas (2024) Pro-Environmental Motivation as an Antecedent of Circular Economy Behaviours – An Alternative Explanation of Positive Spillover Effects. Bachelor thesis, Psychology.

G

Galiën, Anke van der (2024) De invloed van de self-efficacy beliefs en de werkervaring van leerkrachten op de schrijfprestaties van groep 8 leerlingen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Gast, Julia (2024) Doortrappen naar een duurzamere toekomst. Bachelor thesis, Psychology.

Geffken, Anna (2024) The Development of Aesthetic Appreciation: A Progressive Shift from Simple Emotion to Complex Cognition? Bachelor thesis, Psychology.

Gelmers, Hannah (2024) Waarom doe je dat?! Motivaties achter aan ADHD-gerelateerde TikTok video’s en de reacties hierop. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Gemmink, Marrit (2024) Experiencing and Expressing Different Pride States: the Relation with Empathy and Tolerance. Bachelor thesis, Psychology.

Genuchten, Kees van (2024) Towards a Psychological History: Social Science and Historical Methods. Master thesis, Psychology.

Giesing, Anouk (2024) Profielkeuzebegeleiding in het voortgezet onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Gjaltema, Jorinde, J M (2024) De Rol van Seksueel Gedrag en Alcoholgebruik bij Seksuele Revictimisatie in Vrouwen. Master thesis, Psychology.

Goedeke, Johan (2024) The Impact of Daily Work Events on Self-Esteem: Neuroticism as a Moderator. Bachelor thesis, Psychology.

Gootjes, Inge (2024) De relatie tussen het temperament van het kind en de mate van mind-mindedness van ouders: de rol van ouderlijke stress als mediator. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Goulmy, Julia (2024) Gezichtsuitdrukkingen tijdens ouder- kind interacties: Een vergelijkende studie tussen vaders en moeders. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Gościański, Kajetan (2024) Exploring the Influence of Intrinsic and Extrinsic Motivation on Academic Performance With Flow as a Mediator. Bachelor thesis, Psychology.

Graver-Holierook, Ronel, E.M. (2024) Successen met werkdrukverlaging in het primair onderwijs, van 2014 tot en met het werkdrukakkoord in 2018. Master thesis, Educational Sciences.

Groot-van Assen, Christina de (2024) De puzzel van complexe scheidingen in de GGZ. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Grooten, Jesse (2024) Early Detection of Alzheimer’s Disease: Assessing Face-Name Associative Memory, Executive Function Decline, and Neuropsychiatric Symptoms. Master thesis, Psychology.

Gucik, Adam (2024) The Influence of Authentic and Hubristic Pride in Shaping Tolerance Mediated by Empathy. Bachelor thesis, Psychology.

Gökirmak, Hande (2024) Een studie naar de mate van acceptatie van de PROSPECT-module (Predicting Real-world Outcomes from Social, Psychophysiological and Environmental characteristics using a Clinical Transdiagnostic assessment). Master thesis, Psychology.

Göl, Selin (2024) Childhood Sexual Abuse and Sexual Revictimization: The Mediating Roles of Risk Recognition and Motives for Sexual Risk-Taking. Master thesis, Psychology.

H

Haertlein, Vincent (2024) Verklaart Fysieke Activiteit De Relatie tussen Depressiesymptomen en Insomniesymptomen na Verlies? Een Mediatiemodel. Master thesis, Psychology.

Haes, Kris de (2024) Een Fit voor een Groene Toekomst: De Rol van Sporters in het Promoten van Duurzaam Gedrag. Bachelor thesis, Psychology.

Hakala, Minna (2024) The Impact of Individual Factors on Hyperactive Preschoolers’ Response to Executive Function Intervention. Master thesis, Psychology.

Hakenberg, Kim (2024) Mind-wandering in Aesthetic Experiences. Bachelor thesis, Psychology.

Hakkers, Emily (2024) Genderverschillen in de Percepties van Verbondenheid, Sociale Steun en Geloof in Eigen Kunnen bij de deelnemers van Community Wise. Bachelor thesis, Psychology.

Hammer, Shiva (2024) Een Vergelijking van het Alcohol- en Cannabisgebruik van Volwassenen Met en Zonder Kinderen: Een Kwantitatief Onderzoek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hamstra, Ate Jan Harmen (2024) Werkplekbegeleiding in het MBO: de wisselwerking tussen pedagogisch-didactische strategieën en het leergedrag van studenten. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Hansel, Joshua (2024) How does artistic engagement change the way we experience aesthetics outside of a typical art environment? Bachelor thesis, Psychology.

Harmsen, Nadie (2024) Mannen en vrouwen doen aan seks omdat ze dat fijn vinden, ja echt! Een analyse van de representatie van seksueel plezier voor jongens en meiden in voorlichtingsboeken voor kinderen en jongeren. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hartwig, Nele (2024) No Evidence for a Mediating Role of Hyperfocus in the Relationship Between Motivation and Academic Performance. Bachelor thesis, Psychology.

Havik, Rianne (2024) The role of teaching assistants in Dutch inclusive primary schools: a qualitative research. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hazenbrink, Sophie (2024) De relatie tussen telewerkintensiteit en het gevoel van verbondenheid met mogelijke moderator interactieve taken. Bachelor thesis, Psychology.

Heek, Matthijs (2024) De effecten van de middelbare schooltransitie op het welbevinden en het schoolsucces: een overzicht van de verschillen tussen Nederland en Portugal. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Heeren, Christian (2024) To Feel Well, It’s Not Enough to Have It, You Need to Use It. Master thesis, Psychology.

Heide, Marianne van der (2024) Wat kunnen we leren van school-based health centers: werkzame aspecten en positieve effecten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Heijde, Orly van der (2024) Vicarious traumatization and burnout in social service professionals working with clients who suffer from maltreatment: a systematic literature review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Heinrichs, Svenja (2024) Can Cognitive Dissonance Confrontation Lead to Behavior Change Regarding Dietary Choices? Bachelor thesis, Psychology.

Hellemons, Phylischa (2024) Jeugklimaataktivisme in Suid-Afrikaanse lande: What literature is available on youth climate activism in South Africa, Botswana, Lesotho, and Namibia from 2018-2023. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hellinga, Nadi (2024) Een stap in de goede richting in het verkleinen van de soft skills gap. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Herholz, H.J. (2024) Replicating the Suppression-Induced Forgetting Effect in Online and In-Person Settings: Interactions with Emotion Regulation and Psychopathy. Master thesis, Psychology.

Hesselink, Mithra (2024) The Data is in the Noise: Exploring Variability and Response Behaviour in Ecological Momentary Assessment. Research Master thesis, Research Master.

Heuving, Ruben (2024) Transition of Twice-Exceptional (2E) Individuals from Education to Employment: A Scoping Review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hiddema, Kars (2024) Op weg naar duurzaamheid: De rol van Eco-Anxiety in de keuze voor duurzamer transport. Bachelor thesis, Psychology.

Hilverda, Jörn, J.A (2024) Mental Imagery in Children with Specific Phobia: the Role of Types and Vividness of Visual Mental Imagery. Master thesis, Psychology.

Hoekstra, Frea (2024) Linguistic Features of Verbal Fluency and Higher-Order Cognitive Functions in Low-Grade Glioma Patients. Master thesis, Psychology.

Hoekstra, Lieke (2024) De positieve Invloed van Didactieken binnen Active Learning op Academische Prestaties van Studenten in het Hoger Onderwijs; Een Literatuurstudie. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hoekstra, Marije (2024) Kohnstamms visie op godsdienst in het openbaar onderwijs van 1917 tot 1940. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hofslot, Noor van (2024) Ervaren Steun Vanuit de Schoolomgeving Voor het Inzetten Van Augmented Reality en Virtual Reality: Een Vergelijking Tussen Leerkrachten en Pabostudenten. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Hogendoorn, Anna Aline (2024) Eerste ervaringen van professionals met de Verlengde Opvang van alleenstaande minderjarige vreemdelingen: Een kwalitatief onderzoek. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hol, Bente (2024) De verschillen in beoordeling van intercultureel groepswerk in het hoger onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hollander, L.F. den (2024) De samenhang tussen ouderlijk smartphonegebruik en ouder-kind interacties: een literatuurstudie. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Holm, Tina and Sadlier, Lily and Erkens, Jimi and Rusch, Felix (2024) Perceptions and attraction: A mediating analysis of Game-based Assessment in personnel selection. Bachelor thesis, Psychology.

Holvast, Esmée C. J. (2024) The influence of Knowledge on Polarization and Negative Emotions. Bachelor thesis, Psychology.

Homan, Annechien (2024) Kiezen met kennis: het advies van decanen en mentoren aan leerlingen van het voortgezet onderwijs over een extra vak. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hoogenberg, Dewi (2024) Voorspellers van Mind-mindedness: Internaliserende Gedragsproblematiek en Geslacht van de Ouders. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hoogland, Jasmijn (2024) Verbindt Fictie? Het Effect van het Lezen van Fictie op Cognitieve Empathie in een Gepolariseerde Samenleving. Bachelor thesis, Psychology.

Hoop, Tyna De (2024) Een Systematische Literatuurstudie naar Strategieën die Common Ground bij het Samenwerkend Leren in het Hoger Onderwijs ondersteunen en de Rol van de Docent tijdens het Samenwerkingsproces. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hoornstra, Lynn (2024) Zelfvertrouwen in lezen bevorderen bij basisschoolleerlingen in de middenbouw. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hopman, Lisanne (2024) Ouderlijke Psychopathologie als Risicofactor voor de Initiële Ontwikkeling van een Depressie bij Kinderen: Een Systematische Review. Bachelor thesis, Psychology.

Hoppenbrouwers, Lotte, LMA (2024) De samenhang tussen het ouderschap en de ernst van psychische klachten bij GGZ-patiënten met een angst- en/of stemmingsstoornis en de moderatie van gender en leeftijd. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Horst, Annemijn van der (2024) De invloed van het havo- of vwo-schooladvies in groep acht op het zelfvertrouwen van jongvolwassenen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Horst, Erika van der (2024) De Relatie Tussen Taal Ontwikkeling en Intelligentie bij Extreem prematuur geboren kinderen. Master thesis, Psychology.

Hospes, Dagmar (2024) De non-verbale communicatie tussen ouder en kind: Een studie naar de invloed van gezichtsuitdrukkingen van ouders op de beoordeling van pijn van een kind. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Huisma, Andrea (2024) De Relatie tussen Negatievere Attitudes tegenover Veroudering en Stressreducerend Gedrag en de Modererende Rol van Controle. Bachelor thesis, Psychology.

Huizinga, Romy Marianne (2024) Automatiseringsvaardigheden van rekenen in relatie tot rekenbeleid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Hut, Manon (2024) Baumrinds Opvoedstijlen en Reactieve Agressie: Een Systematische Review. Master thesis, Psychology.

Härtel, Madlen (2024) The Relationship Between ADHD and Self-Regulated Learning in University Students: Exploring the Role of Self-Compassion. Bachelor thesis, Psychology.

I

Irfan, Hadya Layla Aretha and Silva van der Meer, Carmem Anneke da and Uszko, Hanna and Ferstl, Christina and Sokolov, David (2024) From Security to Uncertainty: Psychological Contract Violations in the Wake of Layoffs and The Moderating Role of Distributive Justice. Bachelor thesis, Psychology.

J

Jager, Ruben (2024) De aard en omvang van excessief geweld gepleegd door jongeren in Noord-Nederland in de afgelopen vijf jaar. Master thesis, Sociology.

Jamin, Rémy (2024) Exploring the Relation between ADHD Symptoms, Self-Compassion and Self-Regulated Learning Strategies in First Year Psychology Students. Bachelor thesis, Psychology.

Janssen, Sophia (2024) The importance of early (second career) teachers’ social capital on job satisfaction and the intention to quit through the induction process. Master thesis, Educational Sciences.

Jelsma, Joëlla (2024) De Relatie tussen Hoogsensitiviteit en Mentale Gezondheid: Een Onderzoek onder Studenten met Sociale Steun als Moderator. Bachelor thesis, Psychology.

Jong, Jesse. de (2024) De invloed van risicofactoren op jeugddelinquentie. Master thesis, Sociology.

Jong, Lynn de (2024) Een kwalitatief onderzoek naar de participatie van alleenstaande moeders in het Blijf-van-mijn-lijfhuis van Fier. Master thesis, Sociology.

Jong, Michelle de (2024) The Effect of a Meaning-Centered Intervention on Eating Disorder Symptoms, Depression and Anxiety Among Undergraduate Women with High Weight and Shape Concerns: A Replication Study. Master thesis, Psychology.

Jong, Pieter de (2024) Duurzaam Scoren: De Rol van Eco-Anxiety in de Keuze voor Duurzame Sportproducten. Bachelor thesis, Psychology.

Jong, S. de (2024) Levenstevredenheid: Een vergelijking tussen volwassenen met en zonder Kinderen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Jong, Sanne de (2024) Meat consumption explained through strictness in diet, biospheric values and attitudes towards the consumption of meat. Bachelor thesis, Psychology.

Jonge, Eline, M.M.de (2024) De Relatie tussen Walgingsgevoeligheid, Angst en ARFID-Symptomen bij Nederlandse Kinderen en Jongeren met ARFID. Master thesis, Psychology.

Jonge, Luca de (2024) De implementatie van de POSAID: een stap richting een verbeterde pijnsignalering in de dagelijkse praktijk voor mensen met een zeer ernstige verstandelijke en meervoudige beperking. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Jonker, Hannah (2024) Ouderschap en het mentaal welzijn. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Jonkman, Marilin (2024) Eco-anxiety en duurzaam gedrag: Hoe sportdoelen invloed hebben op de bereidheid tot vegetarisch eten. Bachelor thesis, Psychology.

Jungclaus, Rayk (2024) Why Are People Carpooling and What Might Prevent Them? Carpooling Behavior Examined Through Goal Framing and Dispositional Trust. Bachelor thesis, Psychology.

K

Kaldhone, Aditi Ashish (2024) Does Neuroticism Moderate the Effect of Negative Events on Employee Self-Esteem? Bachelor thesis, Psychology.

Kamp, Eline (2024) Hoe ouders communiceren over alledaagse pijn met hun kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kapoh, Ezra (2024) Commitment Utility In Overarching And Domain-Specific Commitments. Bachelor thesis, Psychology.

Kassenberg, Erik (2024) Your Hamburger With a Side of Oppression: Cognitive Dissonance and Social Justice Values. Bachelor thesis, Psychology.

Katerberg, Veere (2024) De Effecten van Seksueel, Emotioneel en Fysiek Kindermisbruik op het Psychologisch Welbevinden van Nederlandse Volwassenen. Master thesis, Psychology.

Kef, Dana (2024) Kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van jeugdigen en pedagogisch medewerkers met kleinschalige residentiële woonvoorzieningen in termen van doelrealisatie, tevredenheid en stabiliteit over één tot anderhalf jaar. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Keller, Ida (2024) The Influence of Gender Norms and Endorsement of Traditional Masculinity on the Attitudes of Cis Gay Men Toward Transgender Individuals. Bachelor thesis, Psychology.

Kiel, Joëlle (2024) De Verstrengeling van Pijn en Dialoog: Ouderlijke Pijn- en Ziekte Ervaringen en de Communicatie met Jonge Kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kielstra, Jeske (2024) Een onderzoek naar de effecten van de combinatie van studeren en een bijbaan op studieprestaties, mentaal welzijn en vrije tijd, en de rol van timemanagement. Bachelor thesis, Psychology.

Kieviet, Quint (2024) De Samenhang Tussen ADHD bij Ouders en de Emotionele Flexibiliteit van Ouders en Ouder-Kind Dyades: Een Naturalistisch Observationeel Onderzoek. Bachelor thesis, Psychology.

Kijlstra, Joyce (2024) De invloed van ervaren leeftijd en controle over veroudering door middel van alcoholconsumptie op alcoholconsumptie. Bachelor thesis, Psychology.

Kilian, Jana (2024) To Switch or Not to Switch: The Influence of Feedback Valence and -Magnitude on Probabilistic Decision-Making. Bachelor thesis, Psychology.

Kind, Myrte (2024) De relatie tussen executief functioneren, hostile attribution bias en reactieve agressie bij jongeren. Master thesis, Psychology.

Kirschner, Charlotte (2024) The Datafication of Citizenship Education. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kitsis, Georgios (2024) Does reflection on past group behavior or reflection on past individual behavior, has a greater impact on the intentions to perform an environmental behavior in the future? Bachelor thesis, Psychology.

Klaassens, Ida (2024) Een systematische literatuurreview naar de invloed van verwachtingen van kinderen op de transitie naar het voortgezet onderwijs. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Klaeser, Karina (2024) Effect of Negative Work Events on State Self-Esteem. Bachelor thesis, Psychology.

Klarenbeek, Lisinka (2024) De relatie tussen het empathisch vermogen en het troostgedrag van de ouder en het pijngedrag van de baby. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Klaver, Floris (2024) De Rol van Gender- en Sekseverschillen op Positieve Gezondheidspercepties bij Participanten van de Community Wise Interventie. Bachelor thesis, Psychology.

Klingels, Hannah Marie (2024) On the Edge of Change: Understanding the Factors Influencing the Transition From a Meat-Based to a Meatless Diet. Bachelor thesis, Psychology.

Kloosterman, Margriet (2024) De Bijdrage van Reflectie op Beeldende Kunst aan Equity Literacy van Docenten: een Systematische Literatuurreview. Master thesis, Educational Sciences.

Knijpstra, Berber (2024) Do-Gooders or Moral Cheats: Consistency in Pro-Environmental Action - Environmental Spillover: Individual versus. Group. Bachelor thesis, Psychology.

Knol, Anne (2024) Relatie tussen Mind-Mindedness van de Ouder en Externaliserend Probleemgedrag van het Kind: de Modererende Invloed van SES. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kolthof, Amber (2024) Samen sterk. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kontze, Maria Ioanna (2024) The Path From Induction To Job Satisfaction. Master thesis, Educational Sciences.

Kooi, Marion (2024) Differentiatie in de wiskundemethode ‘Getal & Ruimte’ voor leerjaar 2 van het vmbo. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Kooij, Bauke van der (2024) Catch Fish, or Catch-22? Master thesis, Sociology.

Koopmans, Julie (2024) Sekse- en Genderverschillen bij Ouderen met een Lage Sociaaleconomische Status en de Perceptie van Positieve Gezondheid. Bachelor thesis, Psychology.

Koops, Myrthe (2024) Beschermende sociale- en gezinsfactoren die bijdragen aan het voorkomen en/of verminderen van ouderschapsstress en het vergroten van oudertevredenheid bij ouders met posttraumatische stressklachten: een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Korstanje, Danique (2024) Pro-Environmental Attitudes and the Relation with Sexism, Conventionalism and Gender-Specific System Justification. Master thesis, Psychology.

Korth, Jenni (2024) The Influence of Home-Office Set-Up on Telework Intensity in the Hybrid Work Context and the Moderating Role of Interactive Tasks. Bachelor thesis, Psychology.

Krale, Marit (2024) De opbouw van verklarende analyses en de samenhang hiervan met hulpvragen en behandeladviezen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kreulen, Daphne (2024) Hoe werkplekbegeleiders in het MBO de professionele ontwikkeling van studenten kunnen stimuleren. Inspelend op de huidige vraag naar professionele wendbaarheid van vakmensen. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Kreulen, Isa (2024) Sprintend naar Duurzaamheid: de Rol van Sport in de Relatie tussen Eco-anxiety en een Vegetarisch Dieet. Bachelor thesis, Psychology.

Kreulen, Isa (2024) Sprintend naar Duurzaamheid: de Rol van Sport in de Relatie tussen Eco-anxiety en een Vegetarisch Dieet. Bachelor thesis, Psychology.

Krikken, Tara (2024) Samen Rijden. Master thesis, Psychology.

Kroeze, Carolien (2024) Behoud van leraren in het basisonderwijs: de rol van job demands, job resources en de vervulling van de basisbehoeften bij de betrokkenheid. Master thesis, Educational Sciences.

Kroeze, Vera (2024) Differentiatie bij het vak Nederlands in het vmbo: Een Vergelijking van de Nederlandse Lesmethodes vmbo-b en vmbo-k Leerjaar 2 van Talent (Malmberg). Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Krol, Cato (2024) Depressieve symptomen bij jongeren in het voortgezet onderwijs in Nederland: De rol van peergroep status en ouderlijke responsiviteit. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Krol, M.S. (2024) Investigating the Impact of the Implicit Association Test on Stress by Measuring Heart Rate Variability and the Moderating Role of Neuroticism. Bachelor thesis, Psychology.

Krol, M.S. (2024) Investigating the Impact of the Implicit Association Test on Stress by Measuring Heart Rate Variability and the Moderating Role of Neuroticism. Bachelor thesis, Psychology.

Kroon, Loes (2024) Organizational factors linked to the development of burnout and turnover in child protection professionals: a scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kroon, Veerle (2024) The Influence of Extrinsic and Intrinsic Motivation on Academic Success With Flow as a Mediator. Bachelor thesis, Psychology.

Krops, Kim (2024) De relatie tussen ADHD-symptomen, hypergevoeligheid en functionele beperkingen in het dagelijks leven. Master thesis, Psychology.

Kruisman, Amira (2024) Een Onderzoek naar Werkplekbegeleiding in het Mbo bij Studenten met een Extra Ondersteuningsbehoefte. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kruit, Hieke (2024) Augmented Reality en Virtual Reality in het Onderwijs: Een Vergelijkend Onderzoek Naar de Houding en Intentie van Pabostudenten en Werkzame Leerkrachten. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Kuilen, Aniek, A.D.van de (2024) Opvoedgedrag van werkende ouders: een systematische review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Kuiper, Maaike (2024) Verbondenheidsatisfactie en Autonome Motivatie bij Sporters die aan Fitness doen: de Modererende Rol van Veerkracht. Bachelor thesis, Psychology.

Kuipers, Jessie (2024) Exploring Suppression Induced Forgetting in Relation to Resilience: A Replication Study of the Think/No Think Paradigm. Master thesis, Psychology.

Kölling, P.F. (2024) The aha-moment in problem-solving: age effects in gesturing for solving gear problems. Bachelor thesis, Psychology.

L

Labee, Carmen (2024) A meaning-centered intervention concerning meaning in life and eating disorder symptoms and its influence on meaning in life, self-esteem and heightened concerns about weight and shape for undergraduate women. Master thesis, Psychology.

Lamain, Roma (2024) Voertuigkatvangers - Onderzoek naar de kenmerken van voertuigkatvangers en hun impact op de samenleving. Master thesis, Sociology.

Lammers, Alinde (2024) The influence of art consumption on theory of mind development. Bachelor thesis, Psychology.

Land, Saskia (2024) De Invloed van Ouderlijke Overbescherming en Angst op Pijn bij Baby's tijdens Vaccinatiemomenten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Land - van der Linden, Hinke (2024) De omgangswijze van kleuterleerkrachten met etnische en culturele diversiteit en de boodschappen die zij impliceren. Master thesis, Educational Sciences.

Landman, Sarah (2024) De Relatie tussen Ouderlijke Zelfeffectiviteit en Emotionele Flexibiliteit bij hun Jonge Kinderen. Bachelor thesis, Psychology.

Landmeter, Emma (2024) Relatie tussen approach temperament & mentale gezondheid: mediërende rol van growth mindset. Bachelor thesis, Psychology.

Langkamp, J. (2024) Samen Schrijven, Meer Plezier: Het Verband tussen Samenwerkend Leren en Schrijfplezier bij Leerlingen uit Groep 8 van de Basisschool. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Langlois, Eileen (2024) Laaggeletterdheid Ontcijferd. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Lantink, Emke, E.H. (2024) Meetinstrumenten voor Sociaal Functioneren bij Mensen met een Ernstige Psychische Aandoening (EPA): een Systematisch Literatuuroverzicht. Master thesis, Psychology.

Lassche, Anne (2024) De invloed van Cognitieve Gedragstherapie voor Suïcidepreventie (CGT-SP) op de overgang van suïcidegedachten naar suïcidepogingen: een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Last, Noah (2024) Betrokkenheid bij een GSA en ervaren welzijn: De rol van openheid over seksuele oriëntatie en gender. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Lawson, Marie (2024) A Queer Eye On Masculinity: The Impact of Traditional Masculinity Norms and Gender Norm Perceptions on Gay Men’s Attitudes Towards Transgender Individuals. Bachelor thesis, Psychology.

Leegsma, Denise (2024) Verbonden in Verandering: Ervaringen van Ontluikende Jongvolwassenen in Nederland met Familiedynamiek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Leffers, Jens (2024) There is No Mediating Effect of Hyperfocus on the Positive Relationship Between Intrinsic Motivation and Academic Performance. Bachelor thesis, Psychology.

Lemmink, Maud (2024) Paniek in pixels. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Lemoin, Sharon (2024) Profielkeuzebegeleiding: navigeren naar de toekomst. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Lemson, Anna Sophie (2024) De invloed van schermtijd op motorische vaardigheden van kinderen van 11-12 jaar. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Lessing, Max (2024) What Effect does Perceived Stress have on the Frequency and Intensity of Aesthetic Experiences? Bachelor thesis, Psychology.

Leutscher, Lieke (2024) Defining Teaching Assistants’ Roles in Inclusive Primary Schools in Northern Netherlands: A Qualitative Research. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Liebe, Luna Joanne (2024) Exploring the impact of vicarious trauma on the well-being of child protection professionals: A scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Lin, Zhenghao (2024) Navigating Masculinity: Exploring Threats and Responses in the Chinese Cultural Context. Master thesis, Psychology.

Linde, Melle van der (2024) Double trouble in academische studieboeken? Een studie naar de weergave van moleculair genetisch onderzoek en tweelingonderzoek in passages over autisme in studieboeken. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Linneman, Julia (2024) Emotion Recognition and Social Behavioral Functioning Among Patients with Multiple Sclerosis. Master thesis, Psychology.

Loo, Marthe van (2024) The importance of group values in pro-environmental change. Bachelor thesis, Psychology.

Looijenga, Elbrich (2024) Vriendschap en sociale acceptatie in de klas: Een sociale netwerkanalyse van kinderen met extra ondersteuningsbehoeften en hun vrienden. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Looijestijn, Noor (2024) Sekseverschillen in mate van spanning en negatieve emoties in reactie op een trauma film. Master thesis, Psychology.

Lugers, Sita (2024) Verschil in Communicatie tijdens Autoritten tussen Jonge en Oude stellen. Master thesis, Psychology.

Luichies, Eva (2024) Ervaren sociale steun als voorspeller voor de mate van mind-mindedness bij ouders. De modererende rol van sociaal-economische status. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Lutgert, Dennis (2024) Telewerk en Werktevredenheid: Een Onderzoek naar de Relatie en het Modererende Effect van Taakvolbrenging. Bachelor thesis, Psychology.

Luze, Emma Marie (2024) Empathy and Behavioral Intentions Toward Ukrainian Refugees: An Examination of Information Exposure and European Identification. Bachelor thesis, Psychology.

Lübbers, Manon (2024) Behoeften en Uitdagingen bij de Implementatie van de Gezinsbenadering in PI Almelo. Master thesis, Psychology.

M

Maare, Anne van (2024) Sociale steun: Een verschil voor volwassenen met en zonder kinderen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Maat, Milou van der (2024) Het verschil in de mate van stabiliteit van de leerkrachtverwachtingen tussen het leerjaar en gender van leerlingen. Master thesis, Educational Sciences.

Maring, Sanne (2024) How Parental Involvement, Support, Control, and Pressure are Associated with Depressive Symptoms in Secondary Education Students: A Systematic Review. Master thesis, Psychology.

Marinus, Laura (2024) Tussen trauma en veiligheid - Inzicht in de inzet van politie bij uithuisplaatsingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Mathieu, Charlotte (2024) The Credibility of Climate Advocates and the Adoption of Plant-Based Diets: the Influence of Advocate Type and Personal Dietary Lifestyles. Master thesis, Psychology.

Mattern, Kinga, A (2024) Development and Emotions: To what Extent Does the Valence of Emotions Felt in Art Appreciation Affect the Semiotic Strategies Used by Children to Appreciate and Interact with Art. Bachelor thesis, Psychology.

Mayer, Miriam Elisabeth (2024) Understanding turnover in nurses: A diary study on the impact of work experiences on professional commitment and the intention to stay. Research Master thesis, Research Master.

McMahon, Emma L. (2024) How does Right-Wing Authoritarianism Influence the Relationship Between Choice of Diet and Usage of Cognitive Dissonance Reduction Strategies? Bachelor thesis, Psychology.

Meddeler, Sam (2024) Het gedachtegoed van de reformpedagoog Barendsen en consorten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Meedendorp, Alie (2024) Stimulating teachers’ equity literacy through drama and theatre-based work forms: a systematic review. Master thesis, Educational Sciences.

Meems, Aniek (2024) Niveaudifferentiatie binnen het vmbo in het aanbod wiskunde. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Meer, Ilja van der (2024) De puberteitspsychologie van Otto Barendsen, een historisch onderzoek naar de puberteitspsychologie aan het begin van de twintigste eeuw. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Meer, Jori van der (2024) Visuele Aandacht bij Dyslexie met TOS of ADHD: een systematische review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Meffert, Julia (2024) Social Cognition in ADHD - A Meta-Analysis. Master thesis, Psychology.

Meiborg, Willemijn (2024) Are Acceptability Levels Significantly High Among Therapists, Individuals with a (Sub)Clinical Disorder and the Healthy Population Regarding the Addition of a Neurofeedback Learning Companion to Neurofeedback Training for the Improvement of Executive Functions? Bachelor thesis, Psychology.

Meijer, Fleur (2024) Ik kan mijn eigen keuze wel maken! Een onderzoek naar de rol van ouders bij de profielkeuze van leerlingen, volgens leerlingen, mentoren en decanen binnen de theoretische leerweg van het vmbo. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Meinten, Anka (2024) De effecten van studeren met een bijbaan. Bachelor thesis, Psychology.

Mensink, Jesse (2024) Trots, een te Complexe Emotie? Een Experimenteel Onderzoek naar de Invloed van Authentieke en Hubristische Trots op Empathie en Tolerantie. Bachelor thesis, Psychology.

Mertins, Isabel (2024) The effect of stress and heart rate variability on schizophrenia spectrum and bipolar disorder symptoms. Bachelor thesis, Psychology.

Meulen, Ilse van der (2024) The role of body movement intensity in the gear-system paradigm. Bachelor thesis, Psychology.

Miaei, Ali (2024) Unraveling the Interplay of Social Comparisons, Envy, and Their Implications for Job Performance. Master thesis, Psychology.

Michelle, Chelsea (2024) The Impact of Telework Intensity on Employee Task Performance: The Moderating Role of Employee Living Companions. Bachelor thesis, Psychology.

Michlewicz, Jadwiga (2024) Why Do Motivated Students Perform Better? Hyperfocus as a Potential Mediator Between Intrinsic Motivation and Academic Performance. Bachelor thesis, Psychology.

Miesen, Dacia (2024) De ontwikkeling van identiteit tijdens de praktijkstage: verschillende ontwikkelingstrajecten van commitment. Master thesis, Psychology.

Mirza, Dannia (2024) Verborgen achter de filter. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Mogezomp, Ellen (2024) Het Effect van Ervaren Fysieke Inspanning op Ervaren Spanning en de Levendigheid van Traumatische Herinneringen. Master thesis, Psychology.

Mohammadi Dehdezi, Shirin (2024) The mediating role of the early maladaptive schema of emotional deprivation in the relationship between childhood maltreatment severity and evoked dissociation. Master thesis, Psychology.

Molenaar, Lieke, L.M. (2024) Bridging Beyond Words: Unravelling the Dynamics of Volunteer Engagement and Newcomer Integration in an Online Language Buddy Program. Master thesis, Psychology.

Moolen, Elisabeth Maria van der (2024) The Inconsistency Strategy as Detection Method for Malingering in Assessment of Adult Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder. Master thesis, Psychology.

Morshuis, L.M (2024) De relatie tussen Theory of Mind en emotie in kunst. Bachelor thesis, Psychology.

Mulder, Elina Liza (2024) Balanceren na Herstel: de Relatie tussen Stress en Welzijn, en de Rol van Probleemgerichte Coping en Sociale Steun bij Jongeren in Remissie van Angst en Depressie. Master thesis, Psychology.

Mulder, Lot (2024) Intergenerationele overdracht van optimisme en de rol van sociaaleconomische status. Master thesis, Psychology.

Munnik, Rose (2024) Meaning-Centered Intervention, Eating Disorder Symptoms and Perfectionism: A Randomized Controlled Trial. Master thesis, Psychology.

Munster, Leonie (2024) Samenhang tussen de Automatiseringstoets Rekenen (A.T.-R) en de rekendrempels. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Müller-Scholtz, Tilman (2024) Shifting Lenses: Exploring Antecedents for Organizational Support of Malevolent Creativity. Master thesis, Psychology.

N

Naafs, Danischa (2024) De impact van vooroordelen tegen jongeren met een jeugdzorgachtergrond op hun ervaringen in het hoger onderwijs: een systematische literatuurstudie. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Naber, A. T. (2024) Hypothesetoetsing in pedagogisch onderzoek: een vergelijkend replicatieonderzoek naar de bewijsvoering van klassieke en Bayesiaanse statistiek. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Nauta, B.A. (2024) Kopzorgen van ouders in de GGZ. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Neubauer, Paula (2024) Exploration in Depth as a Mediator: Understanding the Influence of Commitment Strength on Well-being. Bachelor thesis, Psychology.

Neuvel, Anne (2024) Persoonlijkheidstrekken in relatie tot de lichamelijke reactie van kinderen op kunst. Bachelor thesis, Psychology.

Nieminen, Mirjam Esteriina (2024) Negative Career Feedback Effects on Career Goal Engagement: Exploring Goal Discrepancy and Professional Skills and Abilities Growth Mindset Dynamics. Bachelor thesis, Psychology.

Nieuwenhoven, Melanie van (2024) De overdracht van kindermishandeling. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Nijboer, Roos (2024) De Relatie tussen Hoogesensitiviteit en Mentale Gezondheid onder Studenten: de Modererende Rol van Zelfwaardering. Bachelor thesis, Psychology.

Nijborg, Sabine (2024) De Impact van Psychosociale Assistentiehonden op de Levenskwaliteit van Jongvolwassenen met Mentale Problemen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Nijeholt, Sarah à (2024) Mind over Memory: Exploring the Association between Anxiety and Suppression-Induced Forgetting. Master thesis, Psychology.

Nijhoving, Henrike (2024) Richtlijnen voor forensisch onderzoek in het jeugdstrafrecht en jeugdbeschermingsrecht bij voorspellingen over de leefomgeving en het welzijn van kinderen en de toepassing hiervan op de BIC-assessments. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Nijhuis, Romy (2024) The Relationship Between Autism Spectrum Disorder Traits, Sensory Sensitivity, and Quality of Life in Emerging Adults. Master thesis, Psychology.

Nordkamp, Renske (2024) Hoe nu verder: de Duurzaamheid van de Token Economy. Master thesis, Psychology.

Nowicki, Theodor (2024) Error-related negativity in students with ADHD in a virtual reality task and brain-computer-interface context. Research Master thesis, Research Master.

Nugteren, Kasper (2024) Educational leadership and teacher attrition: A quantitative investigation of how principal leadership affects early-career teachers’ intentions to quit within socioeconomic diversity. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

O

Odolphij, Tim (2024) Thuiswerken: Relatie met werktevredenheid en de rol van werklocatie-autonomie. Bachelor thesis, Psychology.

Onderstal, L.C. (2024) De Relatie tussen Hoogsensitiviteit en Mentale Gezondheid onder Studenten: Inzicht in De Rol van Emotieregulatie. Bachelor thesis, Psychology.

Oosten, Maroeska van (2024) De vader Factor. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Oterdoom, Thomas Jan (2024) The Relationship between Pride, Empathy and Tolerance. Bachelor thesis, Psychology.

Ottens, Manon (2024) De karakteristieken van auditieve hallucinaties bij patiënten met dissociatieve identiteitsstoornis in vergelijking met de karakteristieken van auditieve hallucinaties bij patiënten met schizofrenie spectrum stoornissen. Master thesis, Psychology.

Ouwerkerk, Luke (2024) Het verkennen van de samenwerking tussen onderwijsassistenten en leraren om diverse leerlingen in het Nederlandse basisonderwijs te versterken. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Overgoor, Mandy (2024) Passende en Valide Meetinstrumenten Voor het Meten van Zingeving in het Leven bij Neurodivergente Individuen. Master thesis, Psychology.

Oving, Lysbet (2024) Snoezelen in de praktijk - perspectieven op de richtlijnen van Snoezelen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Oweh, Rachel, R.R. (2024) Schaamte als Barrière: Een Onderzoek Naar de Rol van Schaamte bij de Bestrijding van Armoede. Master thesis, Psychology.

P

Papadima, Zoi (2024) The influence of group size and task characteristics on group work assessment: Students’ preferences and perceptions of fairness. Master thesis, Educational Sciences.

Paques, Eline (2024) Ondersteuningsbehoeften van jongens met autisme in het regulier voortgezet onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Pasman, Joëlle (2024) Een multiple case studie naar niveaudifferentiatie in het vmbo: vergelijking van een aardrijskundelesmethode tussen de verschillende leerwegen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Pater, Hilde (2024) Patterns of intergenerational continuity in domestic violence cases in the Netherlands. Research Master thesis, Research Master.

Paul, Yvette (2024) Exploring the Influence of Police Social Media Responses on Left-Wing Activists’ Trust in the Police in the Netherlands: A Qualitative Interview Study. Master thesis, Psychology.

Pavičić, Lucija (2024) The Influence of Authentic and Hubristic Pride on Tolerance and the Mediating Role of Empathy and Self-Focus. Bachelor thesis, Psychology.

Pekkeriet, Elza (2024) De relatie tussen meegemaakt trauma en supression induced forgetting (SIF) in een lab en online omgeving. Master thesis, Psychology.

Peklar, Nika (2024) Examining State Self-Esteem in the Face of Workplace Events: The Moderating Role of Sensory Processing Sensitivity. Bachelor thesis, Psychology.

Pelzl, Dustin (2024) A Longitudinal Case Study on the Effects of an Ecological Training Intervention in an Elite Football Player. Master thesis, Psychology.

Peper, Yara (2024) Uitkomsten van jeugdigen na plaatsing in traditionele residentiële voorziening X. Een studie naar doelrealisatie, stabiliteit en tevredenheid over 1,5 jaar en 2,5 jaar na plaatsing. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Perifanou, Evangelia, E (2024) Exploring Art's Transformative Potential: An Inquiry into Pelowski and Akiba's Model of Art Perception in Children and Adolescents. Bachelor thesis, Psychology.

Perricci, Ira (2024) Improving Digital Consent in Online Research: The Effect of Interactivity on Retention and the Possible Influence of Trauma History. Master thesis, Psychology.

Petermann, Mai (2024) Environmental Sensitivity and Student Mental Health: Investigating the Moderating Role of Connectedness to Nature. Bachelor thesis, Psychology.

Peters, Marit (2024) Positieve ervaringen van docenten met flexibele configuraties, whiteboards en technologieën in Active Learning Classrooms: een kwalitatief onderzoek. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Petkova, Maria (2024) Advocating for Behavioral Shift and Raise in Awareness Amidst a Warming Planet. Bachelor thesis, Psychology.

Pickman, Ivan (2024) Investigating the Role of Self-Compassion in the Relationship of Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder and Self-Regulated Learning. Bachelor thesis, Psychology.

Pieters, Senna (2024) How Daily Negative Work Events Predict Employee Self-Esteem: The Moderating Role of Neuroticism. Bachelor thesis, Psychology.

Pietersma, Lianne (2024) Selecting an instrument to measure authenticity in neurodivergent individuals with the broader goal to contribute to wellbeing. Master thesis, Psychology.

Pijkeren, Rachèl van (2024) Ethische principes bij onderzoek met kinderen als proefpersonen: Een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Pilon, Kyra (2024) De kracht van motivatie: een vergelijkende blik op motorische vaardigheden in het regulier en speciaal basisonderwijs. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Piso, Ellis (2024) De Duur van Opeenvolgende Perioden van Symptomen bij Depressie: Een Analyse per Symptoom. Master thesis, Psychology.

Plegt, Britt (2024) Begrijpend-leesonderwijs: perspectieven van leerkrachten over de huidige aanpak en de implementatie van close reading rondom zwakke lezers. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Ploeg, Bettine, van der (2024) Hoogsensitiviteit en Studentenwelzijn: de Modererende Rol van Eenzaamheid. Bachelor thesis, Psychology.

Poernbacher, J. (2024) Echoes of Perfection: The Dual Role of Positive and Negative Perfectionism in Shaping Musicians' Motivation, Performance, and Self-Evaluation. Master thesis, Psychology.

Polat, Nevin (2024) De invloed van contextuele factoren op mind-mindedness: een systematische review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Politiek, Djurre Jan (2024) The relationship between principal leadership and professional support on beginning teachers' intention to quit. Master thesis, Educational Sciences.

Pool, Eline (2024) Uitkomsten van jeugdigen na plaatsing in Gezinshuis X: Een studie naar doelrealisatie, stabiliteit en tevredenheid over 1.5 en 2.5 jaar na plaatsing. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Post, Jolien (2024) Ontsnappen via media: Een onderzoek naar escapisme als bron van veerkracht onder LHBTQI-jongeren. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Postema, Irene (2024) De Relaties tussen de Dark Triad, Organisatiecultuur en Interpersoonlijk CWB. Master thesis, Psychology.

Posthuma, Laura (2024) Hybride Werken: Hoe productief zijn we wanneer onderbrekingen op de loer liggen? Bachelor thesis, Psychology.

Potman, Ilse (2024) De Digitale Profielwegwijzers: Een Onderzoek naar LOB Lesmethodes bij de Profielkeuzebegeleiding. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Prins, Vera (2024) De Kunst van het Omgaan met Veroudering: Een Onderzoek naar de Samenhang tussen Leeftijd, Attitudes, Controle en Fysieke Activiteit in het Verouderingsproces. Bachelor thesis, Psychology.

Prinsen, Raoul (2024) Het Effect van Veerkracht op de Relatie tussen Competentie Tevredenheid en Autonome Motivatie bij Sporters. Bachelor thesis, Psychology.

Pruis, Jolijn (2024) Van pixels tot perspectieven: ADHD op TikTok. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Putte, Nina van de (2024) Effectiviteit groepstraining Druk & Dwars voor educatieve professionals. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

R

Raangs, Xin Jie (2024) Stop, Dit is mijn grens! Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Rakou, Ioulita (2024) Investigating the Role of Hyperfocus in the Relationship between Intrinsic Motivation and Academic Performance. Bachelor thesis, Psychology.

Ramos, Arya (2024) Shared leadership and employee creativity: how does trust moderate this relationship? Bachelor thesis, Psychology.

Raspe, Onne (2024) Factoren die verband houden met verhoogde secundaire traumatische stress onder sociale werkers: een systematische review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Regorius, Lisa (2024) Mood: Does it Influence Emotions During Aesthetic Experiences? Bachelor thesis, Psychology.

Regtuijt, Aniek (2024) De invloed van vriendschapsidentiteit op de relatie tussen neuroticisme en depressieve klachten bij jongeren. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Rehwinkel, Mijke (2024) Kunstbeleving en Betekenisgeving bij Kinderen: Het Effect van Kleurgebruik in Kunstobjecten op de Emoties van Kinderen. Bachelor thesis, Psychology.

Reinstrom, Maria (2024) Future Energy Systems: An Analysis of Public Preferences Based on Distributional Fairness. Bachelor thesis, Psychology.

Reinwand, Luca Daniel (2024) Intrinsic and extrinsic motivation as predictors of academic performance among university students with flow as a mediator. Bachelor thesis, Psychology.

Remie, O.N. (2024) Illuminating Perspectives: The Impact of Amsterdam Light Festival – Edition 12 on Visitors’ Attitudes Towards AI in Art. Master thesis, Psychology.

Renard, Sanne (2024) All Right, zit er verschil tussen vmbo-kgt en vmbo-t/havo leerjaar 1? Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Rijkse, Suzanne (2024) Van gezin tot gemeenschap: ouderschap en maatschappelijke participatie. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Rijn, Lonne van (2024) Studentpercepties in het hoger onderwijs op het gebruik van intra-groep peer assessment voor het beoordelen van groepswerk. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Rijskamp, Marion (2024) DE ETHISCHE IMPLICATIES VAN KWETSBAARHEID BIJ KWALITATIEF ONDERZOEK MET KINDEREN: EEN SCOPING LITERATUURSTUDIE. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Ritsma, Elske (2024) Stress bij startende leraren in het regulier en speciaal onderwijs: Welke factoren dragen hieraan bij? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Roemer, K. (2024) Verschillen in opvoeding en terbeschikkingstelling: de impact van een instabiele opvoedingssituatie op de tbs-behandelduur en het moderatie-effect van het type delict. Bachelor thesis, Sociology.

Rofifah, Oriana (2024) Eco-Friends or Foes? Investigating the relationship between Pro-Environmental Attitudes and Xenophobia, Social Dominance Orientation, and System Justification. Master thesis, Psychology.

Roggeveen, Demi (2024) Otto Barendsen en het voortgezet onderwijs: een onderzoek naar de puberteitspedagogiek in Nederland aan het begin van de twintigste eeuw. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Rohowski, Hanna (2024) B Psychologie. Bachelor thesis, Psychology.

Rolander, Karin (2024) Perceiving Masculinity: A Comprehensive Analysis of Sex Appeal and Sexual Satisfaction. Bachelor thesis, Psychology.

Rothehüser, Heidi (2024) Psychische problemen van ouders als voorspeller van mind-mindedness. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Ruiter, Thirza, de (2024) Het verband tussen ouderlijke psychopathologie en de mate van ouderlijke mind-mindedness: De mediërende rol van emotionele beschikbaarheid en de modererende rol van het geslacht van ouders. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Rusch, Felix (2024) Comparing Applicants’ Attitudes towards Game-Based Assessments and Traditional Pen-and-Paper Assessments. Bachelor thesis, Psychology.

Rölleke, Alexandra (2024) Telework and Sense of Belonging: The Effect of Telework Intensity and Voluntariness. Bachelor thesis, Psychology.

S

Sadlier, Lily and Erkens, Jimi and Holm, Tina and Rusch, Felix (2024) A Comparative Study on Applicant Attitudes Towards Game-based vs Traditional Assessment: Investigating Age as a Moderator Between Perceived Fairness and Organizational Attractiveness. Bachelor thesis, Psychology.

Sagel, Sarah (2024) The effect of a meaning in life intervention in reducing weight and shape concerns and depressive symptoms in female undergraduates. Master thesis, Psychology.

Salverda, Romee (2024) Do-Gooders or Moral Cheats: Consistency in Pro-Environmental Action. Bachelor thesis, Psychology.

Schaaf, Hannah van der (2024) Invloed van Verschillende Vormen van Trots op Empathie en Tolerantie. Bachelor thesis, Psychology.

Schaafsma, Silke (2024) Societal Discontent: Explained by Socioeconomic Status and Meta-perceptions, Influenced by Intergroup Contact? Master thesis, Psychology.

Schaik, Tijs van (2024) The Influence of Intrinsic- and Extrinsic Motivation on Academic Performance and the Mediating effect of Flow. Bachelor thesis, Psychology.

Schans, Lynet van der (2024) ‘Bereslimme’ AVI-boekjes; van verplicht kwartier naar leesplezier? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Scheffler, Mathilde (2024) The Effect of Telework Intensity on Employees’ Sense of Belongingness: The Moderating Role of Interactive Tasks. Bachelor thesis, Psychology.

Scherpenhuizen, Cloë (2024) A Systematic Review: The Influence of School Factors on LGBTQ Secondary Education Students’ Mental Health. Master thesis, Psychology.

Schmidtmann, Johann (2024) What Motivates People to Carpool? The Interplay Between Goal Framing, Attitudes and Subjective Norms in Fostering Ridesharing Intentions. Bachelor thesis, Psychology.

Schneider, Maya Carina (2024) A Systematic Review of the Relationship Between Negative Cognitions and Prolonged Grief Symptoms. Master thesis, Educational Sciences.

Scholte, Jonne (2024) The influence of informal support on job satisfaction and in turn retention of beginning Dutch and Belgian primary and secondary school teachers. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Schouten, Willanda (2024) Affectieve sociale cognitie bij adolescenten met ADHD. Master thesis, Psychology.

Schroor, S.L. (2024) Klimaatverandering: Wij moeten het nu oplossen. Een onderzoek naar de behoeften van Nederlandse adolescenten en jongvolwassenen die affiniteit hebben met klimaatverandering en de voorbereiding op de gevolgen van klimaatverandering. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Schroor, S.L. (2024) Klimaatverandering: Wij moeten het nu oplossen. Een onderzoek naar de behoeften van adolescenten en jongvolwassenen en de voorbereiding op de gevolgen van klimaatverandering. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Schröder, Janeke (2024) The Burden and Quality of Life of Dementia Caregivers: Exploring the Roles of Care Recipients’ Social Cognition, Memory, and Executive Functioning. Master thesis, Psychology.

Schuiling, Lisette (2024) Verschillen de Talenten Binnen het vmbo?: Een Kwalitatief Onderzoek naar de Mate van Differentiatie Binnen de Lesmethode 'Talent' (Malmberg) voor het vak Nederlands Tussen vmbo-k(g)t en vmbo-t/havo in Leerjaar 2. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Schulte, Isadora (2024) Uit de tweede hand: vorm, inhoud en (klinische) functie van dagboeken op de IC-afdeling. Master thesis, Psychology.

Schuppert, Ivo (2024) Tolerante Trots: Het Effect van Trots op Tolerantie en de Mediërende Rol van Empathie. Bachelor thesis, Psychology.

Seelos, Greta Charlotte (2024) Identity and Well-being: The Role of Commitment Utility. Bachelor thesis, Psychology.

Seerden, Charlotte (2024) Een belangrijke tussenstap richting inclusief onderwijs: Attitudes van leraren tegenover geïntegreerde onderwijsvoorzieningen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Selles, Grietje Berdien (2024) Multimodal Cognitive Variability: To What Extent Does Parity Strategy Choice Differ Between Men and Women Moderated By Hand Movement Condition? Bachelor thesis, Psychology.

Sijbolts, Britt (2024) Under the Influence! - Alcohol and Drug Use as Predictors of Depressive Symptoms and Well-Being: The Impact of Age, Gender, Ethnicity, and Education. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Silva van der Meer, Carmem Anneke da and Irfan, Hadya Layla Aretha and Sokolov, David and Uzko, Hanna and Ferstl, Christina (2024) Evaluating Managers: The Influence of Self-Esteem After Workplace Disappointment. Bachelor thesis, Psychology.

Slagter, Saskia (2024) Kinderen die Plezier Beleven aan Kunst die Gepaard Gaat met Negatieve Emoties. Bachelor thesis, Psychology.

Slomp, Marinda (2024) De rol van het hoger onderwijs in de ondersteuningsmogelijkheden voor care-experienced studenten: scoping review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Sluijs, Maaike van der (2024) Educating Others and Affirming one’s Moral Virtuousness – Investigating Two Motivational Pathways that Drive the Expression of Extreme Pro-Environmental Opinions. Master thesis, Psychology.

Smeyers, Margarita (2024) Evaluating Societal Perceptions: A Comparative Study of New/Progressive Masculinity and Traditional Masculinity Norms. Bachelor thesis, Psychology.

Smid, Julia (2024) Hoe gingen verpleegkundigen om met de gevolgen van de COVID-19-pandemie? Analyse van morele schade, betekenis in het leven en PTSS. Master thesis, Psychology.

Smid, Lotte (2024) De invloeden van ouder- en gezinskenmerken op de taalontwikkeling van jonge kinderen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Smid, Yvonne (2024) Evaluatie van het Geïmplementeerde Token Economy Systeem in de FPK Assen. Master thesis, Psychology.

Smit, Huib (2024) Op zoek naar de nieuwe Jonas Vingegaard; een benadering vanuit de selectiepsychologie naar de voorspellende waarde van selectietesten bij Nederlandse jeugdwielrenners. Master thesis, Psychology.

Smit, Manon (2024) Veiligheid in de wijk: De invloed van sociale cohesie, individuele kwetsbaarheid en objectieve veiligheid op het inschatten van de wijkveiligheid door inwoners van de Gemeente Groningen. Master thesis, Sociology.

Smits, Rutger (2024) De inzet van technologie in Active Learning Classrooms; Wat zijn de verwachtingen, ervaringen en obstakels van docenten in het wetenschappelijk onderwijs? Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Snippe, S (2024) Boeien en Binden? Master thesis, Sociology.

Soederhuizen, M.D (2024) Temporal alignment of hand gestures and speech within and between dyads of native and non-native speaking children. Master thesis, Psychology.

Somers, Lisanne (2024) De Prevalentie en Beïnvloedende Factoren van Secundair Trauma Onder Hulpverleners in de Geestelijke Gezondheidszorg: een Scoping review. Master thesis, Psychology.

Sowikromo, Indy (2024) Het positieve effect van active learning op de academische prestaties van studenten in het hoger onderwijs: een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Speek, Jasmine (2024) Kwalitatief onderzoek naar uitleg van anticonceptie in hedendaagse Nederlandse seksuele voorlichtingsboeken voor tieners. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Spoelman, Kim (2024) Onderzoek naar Taalgebruik van Ouders bij Gesprekken over Alledaagse Pijn met hun Kind: Een Vergelijkende Analyse tussen Jongens en Meisjes. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Spriensma, Janneke (2024) Niveaudifferentiatie in de Engelse lesmethode Stepping Stones in leerjaar 1 van kaderberoepsgerichte gemengd/ theoretische leerweg en theoretische leerweg/ havo. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Stam, R.L. (2024) Als Topsporters De Extra Mijl Lopen Op Het Gebied Van Duurzaamheid, Volgen Hun Fans. Bachelor thesis, Psychology.

Staveren, Rozemarijn van (2024) Harmonieuze Relaties in Polarisatie Conversaties. Bachelor thesis, Psychology.

Stegehuis, Sem (2024) The Effect of Intimacy on Sleep. Master thesis, Psychology.

Stegenga, Josephine (2024) De relatie tussen approach temperament en mentale gezondheid via competentie satisfactie. Bachelor thesis, Psychology.

Stegge, Maurice, aan de (2024) Een weloverwogen profielkeuze. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Steier, Moritz, M (2024) Road to Sustainability: Factors Associated with Car-lessness and Car-sharing. Bachelor thesis, Psychology.

Stellingwerf, Marte (2024) Beschikbare interventies voor het versterken van de ouder-kindrelatie bij depressieve ouders: een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Stelwagen, Carmen (2024) De Ontwikkeling van Kindertekeningen in een U-curve: Meervoudige casestudie. Bachelor thesis, Psychology.

Stelwagen, Famke (2024) De rol van de leesomgeving in de klas en op school bij het leesplezier van leerlingen: Ervaringen en perspectieven van basisschoolleerkrachten. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Steman, A.E. (2024) De Rol van Growth Mindset in de Relatie tussen Competentie Satisfactie en Autonome Motivatie bij Sporters. Bachelor thesis, Psychology.

Stikkelbroeck, Remke (2024) Toewerken naar een inclusievere buitenschoolse opvang. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Stoel, M.I. (2024) Ervaringen van pleegzorgwerkers bij het begeleiden van familieplaatsingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Stoian, Maria (2024) IS THE CURRICULUM FOR DEAFBLIND CHILDREN HELPFUL IN TERMS OF THEIR VOCATIONAL FUTURE. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Stoker, Anna Marijke (2024) Impact van sociale vergelijking op depressieve klachten: een onderzoek naar de invloed van leeftijd en geslacht. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Strows, Isabella (2024) Shared Leadership on Employee Performance and the Moderating Effect of Self-Efficacy. Bachelor thesis, Psychology.

Struik, Iris van der (2024) Gedragsintenties van het speciaal onderwijs tegenover het realiseren van inclusiever onderwijs: Onderzoek naar de Theory of Planned Behavior. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Stuckert, Niclas (2024) To What Extent Do Distractions Affect the Possible Association Between Workload and Telework Intensity? Bachelor thesis, Psychology.

Stuut, Brechje (2024) De Efficiëntie van Universiteit Websites. Bachelor thesis, Psychology.

Swierstra, Rinske Jildou (2024) De invloed van Ouderlijke Mind-Mindedness op Internaliserend gedrag bij Kinderen van 30 maanden: de Modererende Rol van Geslacht. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Szirtes, Panna (2024) Rebuilding Social Networks: How Host Society Contact Mitigates Loneliness for Ukrainian Refugee Women in the Netherlands. Master thesis, Psychology.

T

Tan, Guang Hao (2024) Shall I Stay or Shall I Go? The Functional Account of Counterfactuals in Predicting Electoral Switching. Bachelor thesis, Psychology.

Tangemann, Annette (2024) The relationship between late-life depression and cognitive decline and the impact of lifestyle factors. Master thesis, Psychology.

Tatlicioglu, Salih (2024) Loneliness in people with psychosis. Master thesis, Psychology.

Teeninga, Joshua (2024) The Possible Mediating Role of Hyperfocus in the Relationship between Intrinsic Motivation and Academic Performance. Bachelor thesis, Psychology.

Telman, Thirze (2024) De 'rotte' appel valt niet ver van de boom. Master thesis, Sociology.

Tenhunen, Mai (2024) Effects of Moralized Attitudes, Disgust, Anger and Receptiveness on Affective Polarization: a Moderated Mediation Study. Bachelor thesis, Psychology.

Terhave, Maud (2024) Beleid Seksualiteit bij Mensen met een Verstandelijke Beperking - Een Documentanalyse naar de Wijze Waarop Verschillende Aspecten van de Definitie van Seksualiteit Volgens de WHO en Heterogeniteit in Beleid Zijn Weergegeven in Organisaties die Ondersteuning Bieden aan Mensen met een Verstandelijke Beperking. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Termote, Michelle (2024) The Level of Individuals Stress, Measured by HRV, whilst Performing the IAT, Moderated by Neuroticism. Bachelor thesis, Psychology.

Terpstra, Elise (2024) Why Not Take the Train Instead? On the Effectiveness of a Grant to Promote Pro-environmental Travel Behaviour. Master thesis, Psychology.

Terpstra, Lennard (2024) De betrouwbaarheid en validiteit van leerlingrapportages over het functioneren van KiVa-leerkrachten. Master thesis, Sociology.

Terpstra, Tim (2024) Van individuele casus naar algemene basis. Hoe kunnen studenten met een jeugdzorg achtergrond het beste ondersteund worden bij de transitie naar het hoger onderwijs? Een scoping literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Tersou, Léa-Claire (2024) Measuring Mindfulness: A Systematic Review of the Psychometric Properties of Current Mindfulness Patient-Reported Outcome Measures. Master thesis, Psychology.

Terstal, Anouk (2024) Pijnmeting bij volwassenen met ZEVMB: De validiteit van de ‘Slimme Sok’. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Teske, Daphne (2024) Is there more to the commitment-strength-well-being link than meets the eye? A study on the mediating role of identity satisfaction on commitment-strength and well-being. Bachelor thesis, Psychology.

Thiele, Pia (2024) Mental Health Outcomes of Children Whose Parents have PTSD: A Systematic Review. Master thesis, Psychology.

Till, Dieter van (2024) Empathy and Behavioral Intentions Change Toward Ukrainian Refugees: A Comparative Analysis of Right-Wing and Left-Wing Ideology Endorsement Among Irish Citizens Exposed to War Narrative. Bachelor thesis, Psychology.

Timmermans, Mathilde (2024) De Invloed van Trots op Empathie en Tolerantie. Bachelor thesis, Psychology.

Tjarks, Elena (2024) Unraveling the Complex Interplay Between Intrinsic Motivation, Hyperfocus, and Academic Performance. Bachelor thesis, Psychology.

Tona, Antzela (2024) Fostering Emotions and Critical Thinking in Global Citizenship Education: A Critical Analysis of the UNESCO's e-Learning Program. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Top, Alexandra (2024) Assessing Agency in Schizophrenia: A Systematic Review of Measurement Instruments. Master thesis, Psychology.

Torenbeek, Manon (2024) De Relatie tussen Competitie en Autonome Sportmotivatie via Competentiesatisfactie. Bachelor thesis, Psychology.

Torensma, Anke (2024) Niveaudifferentiatie bij aardrijkskunde in het vmbo. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Totic, Larissa (2024) Het verschil in pestslachtofferschap tussen LHBT-leerlingen en heteroseksuele/cisgender leerlingen, en de invloed van LHBT-gericht schoolbeleid op deze verschillen. Master thesis, Sociology.

Tóth, Dóra (2024) Enhancing recycling behavior intention in student dormitories applying the extended Theory of Planned Behavior. Master thesis, Psychology.

U

Uilenreef, Julia (2024) ‘‘Ze heeft het nodig om gehoord en gezien te worden’’: Een interviewonderzoek naar goede formele en informele zorg voor pleegjongeren met suïcidale klachten volgens pleegouders. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Ulas, David (2024) Unlocking Leadership Impact: The Role of Psychological Empowerment in Organizational Citizenship Behavior. Master thesis, Psychology.

V

Valk, Tessa (2024) What community-level factors are associated with the resilience of youth in out-of-home care? A systematic review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vasilda, Cleo (2024) Work Hard, Sleep Late? The Influence of Job Demands on Bedtime Procrastination, Mediated by Psychological Detachment. Master thesis, Psychology.

Vasilev, Mariyan (2024) How daily work events predict employee well-being: Sensory processing sensitivity as boundary condition. Master thesis, Psychology.

Vatovec, Katarina (2024) Does Flow in Studies, Predisposed by Motivation, Improve Academic Performance? Bachelor thesis, Psychology.

Veen, D. van der (2024) De samenhang tussen het gevoel van verbondenheid en motivatie op het MBO in Groningen-Een Multi-case interview studie. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Veen, Ilse van der (2024) De Relatie tussen Attitude ten opzichte van Veroudering en Fysieke Activiteit en de Invloed van Ervaren Effectiviteit op deze Relatie. Bachelor thesis, Psychology.

Veenhouwer, Ellen (2024) Autisme: vanuit verschillende hoeken bekeken. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Veening-Siepel, L.A. (2024) De Invloed van Klinische Toestand van Ouders met een Psychische Aandoening op de Mate van Zorgen over de Ontwikkeling en/of Opvoeding van hun Kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Veenstra, Femke (2024) Depressieve Ouders en Kindermishandeling: Identificatie van veranderbare risicofactoren; een systematische literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vegt, Miranda de (2024) Wikken en Wegen: de Ervaring en Omgang met Dilemma’s van Leerkrachten bij het Opstellen van het Schooladvies in Groep 8. Master thesis, Educational Sciences.

Veld, Britta (2024) "Bij de les blijven!": Een multiple-case studie naar de interactie tussen docenten en leerlingen met ASS in het regulier voortgezet onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Velde, Lobke te (2024) De Invloed van Ouderlijke Mind-Mindedness op het Temperament van het Kind. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Velde, Thomas Rink van der (2024) Zicht op risico- en beschermende factoren bij jeugdigen met psychosociale problemen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Veldhuis, Kim (2024) De Meerwaarde van de Inzet van AR en VR in het Basisonderwijs: een Analyse van de Overtuigingen van Pabostudenten. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Veldhuis, Nina (2024) Exploring Age-Related Variances in Children’s Appreciation of Literature, Music and Visual Art. Bachelor thesis, Psychology.

Veldman, Milla (2024) De Factoren die Leerkrachten Meenemen in het Heroverwegen en Eventueel Bijstellen van een Schooladvies. Master thesis, Educational Sciences.

Veltman, Leonie (2024) ‘Ja maar, zij zei ook geen nee’ : een kwantitatief onderzoek naar normen rond seksueel geweld. Master thesis, Sociology.

Ven, Hermina van der (2024) De Overdracht van Delinquent Gedrag: Effect van Negatieve Emoties in Interactie tussen Ouders en Jonge Kinderen. Bachelor thesis, Psychology.

Venema, Harold (2024) De samenhang tussen hoogsensitiviteit en de mentale gezondheid van studenten met een potentieel modererende rol van spiritualiteit. Bachelor thesis, Psychology.

Venema, Leonie (2024) What to choose; the influence of social network structure on fertility intentions. Master thesis, Sociology.

Venema, Marlinde Johanna (2024) Ethische kwesties bij het gebruik van kinderen in onderzoek: een scoping review. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Verbree, Lieke (2024) The Relation Between Different Forms of Pride with Empathy and Tolerance. Bachelor thesis, Psychology.

Verkerk, Bastiaan (2024) Effects of Negative Career Feedback on Career Goal Revision through Career Self-efficacy. Bachelor thesis, Psychology.

Verweij, Lotta (2024) De invloed van leerkrachthandelen op de meertalige taalontwikkeling van kleuters. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vierstraete, Ghislaine Antoinette (2024) Exploring Societal Perspectives: A Comparative Study on Men's Emotional Conduct Between Masculinities. Bachelor thesis, Psychology.

Vilsteren, Anouk van (2024) Praktische adviezen over de omgang met dementiegerelateerde gedragsveranderingen voor begeleiders van mensen met een verstandelijke beperking en dementie: een literatuurreview. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vinne, Nynke van der (2024) De Voorspellende Rol van Ouderlijke Stress op Mind-Mindedness voor zowel Vaders als Moeders. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Visser, Evelien (2024) De mooiste tijd van je leven? Kwaliteit van leven: ervaringen van jongvolwassenen met en zonder autismespectrumstoornis. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Visser, Laura (2024) Kindermishandeling en besluitvorming bij gezinnen met en zonder een migratieachtergrond. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vlas, M.A. de (2024) Factoren die mentaal welzijn beïnvloeden in een periode van ontluikende volwassenheid. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Voogd, Lucie, A.L. (2024) Welke variaties in de Hersenen kunnen de Initiële Ontwikkeling van een Depressieve Stoornis Voorspellen bij Adolescenten, een Systematische Review. Bachelor thesis, Psychology.

Vooijs, Emma (2024) Symptoms of Depression and Financial Performance in Everyday Life: Evaluating Alcohol Consumption as a Mediating Variable. Master thesis, Psychology.

Vries, B.J. de (2024) Ervaringen van hulpverleners binnen Yorneo met de implementatie van een vragenlijst specifiek gericht op scheidingshulp. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Vries, E.J. de (2024) De rol van carrière-exploratie bij het tegenkomen van negatieve carrière feedback: gemedieerd door carrière zelf-effectiviteit en gemodereerd door SES. Bachelor thesis, Psychology.

Vries, H. de (2024) Meaning in Life and Attachment Style as Risk Factors for Adult Revictimization. Master thesis, Psychology.

van der Schaar, Paulien (2024) Het verband tussen de klinische toestand van ouders in de GGZ en begeleiding voor hun kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

W

Wachtmeester, Eke (2024) De relatie tussen de mate van vloeiend spreken en het gebruik van de pariteitsstrategie bij het wel of niet gebruiken van gebaren. Bachelor thesis, Psychology.

Wal, Lieke van der (2024) Motivatie om te lezen en lezen om te motiveren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Warringa, N.C. (2024) The Effect of using Images and their Memorability on L2 Vocabulary Acquisition. Master thesis, Psychology.

Wasser, Linde (2024) ‘Hoe kan mijn hoogbegaafde leerling zinnetjes leren als ze niet weet hoe de zinsopbouw werkt.’. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Waters, Fionn (2024) Legitimacy and Performance: An investigation of Trust's mediating role. Bachelor thesis, Psychology.

Weber, Marloes (2024) The Impact of Negative Work Events on State Self-Esteem: Unpacking the Role of Neuroticism as a Moderator. Bachelor thesis, Psychology.

Weeda, Ilse (2024) De Modererende Rol van het Hebben van een Partner op de Relatie Tussen de Mate Angstklachten en Subjectieve Kwaliteit van Leven. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Weert, Amber de (2024) De PO-VO Schoolovergang in kaart: Percepties van Leerkrachten in Noord-Nederland Betreffende het Sociaal Welbevinden van Communicatief Kwetsbare Leerlingen. Master thesis, Psychology.

Weide, Demi van der (2024) Sekse- en genderverschillen in de Community Wise interventie. Bachelor thesis, Psychology.

Weide, Hannah van der (2024) Nee, betekent nee! Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Welink, Lotte (2024) Een scoping review naar studentpercepties over groepsbeoordelingen. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wellinkvoorde, Lyan (2024) Gebruikservaring van VR en Eye-Tracking bij Kijktraining voor mensen met Hemianopsie. Master thesis, Psychology.

Wempe, Judith (2024) Op Weg naar Duurzame Overwinningen: de Rol van het Type Sport in de relatie tussen Eco-Anxiety en Verminderde Vleesconsumptie. Bachelor thesis, Psychology.

Werkman, Samantha (2024) The Relation Between Different Forms of Pride with Empathy and Tolerance. Bachelor thesis, Psychology.

Wesseling, Vera (2024) A Comparative Study of societal perceptions of New Masculinity and Traditional Masculinity Norms. Bachelor thesis, Psychology.

Westerhuis, Mia (2024) Welke rol spelen ouders in het eetgedrag van hun kinderen met ARFID? Master thesis, Psychology.

Westra, Romy (2024) De invloed van het belang dat leerkrachten hechten aan schrijfaanpak en self-efficacy op procesgericht schrijfonderwijs. Bachelor thesis, Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs (AOLB).

Wiarda, Jetske (2024) Door Wind en Weer Fietsen: Het Effect van Topsporters die Duurzaamheid Promoten op de Intentie tot Duurzaam Gedrag van Consumenten. Bachelor thesis, Psychology.

Wiersma, Gea (2024) Een onderzoek naar de ervaringen van jeugdigen, ouders en pedagogisch medewerkers in kleinschalige woonvoorziening X over een periode van 1,5 en 2,5 jaar ten aanzien van de uitkomsten ‘doelrealisatie’, ‘tevredenheid’ en ‘stabiliteit’. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wiersma, L.J. (2024) Exploring the Impact of War Exposure on Empathy and Behavioral Intention Towards Ukrainian Refugees: The Moderating Role of Political Ideology. Bachelor thesis, Psychology.

Wiersma, Maaike (2024) De samenhang tussen sociale vaardigheden en peeracceptatie: Geslacht, leeftijd en etniciteit als moderatoren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wiersma, Yannick (2024) Depressie, Insomnie en Piekeren over Slaap in Nabestaanden: Een Mediatiemodel. Master thesis, Psychology.

Wijnsma, Elvira (2024) De ervaringen met het PGB traject: een kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van betrokkenen met het ontvangen van PGB ter ondersteuning van pleegouders. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wildeboer, Marije (2024) De Relatie tussen Hechtingsstijlen, Verlangde Hechting en Persisterende Rouw: Een Vragenlijststudie. Master thesis, Psychology.

Wildeman, Danny (2024) GENERATIVE AI IN HET HOGER ONDERWIJS: EEN WOLF IN SCHAAPSKLEREN? Master thesis, Educational Sciences.

Willemsen, Annet (2024) Onderzoek naar meetinstrumenten om zelfregulatie te meten bij neurodivergente mensen. Master thesis, Psychology.

Willemsen, Annet (2024) Onderzoek naar meetinstrumenten om zelfregulatie te meten bij neurodivergente mensen. Master thesis, Psychology.

Williams, Sarah (2024) The effect of fruit and vegetable form on consumer purchase intentions, the mediating role of taste perception and the moderating role of price. Master thesis, Psychology.

Wilming, Sanne (2024) Benoemsnelheid als Duurzame Cognitieve Voorspeller van Leesvaardigheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wilmink, Annelon (2024) De positieve effecten van peer-ondersteunend leren op de academische prestaties van geneeskunde studenten: een literatuuronderzoek. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wilms, Manon (2024) Hoe draagt zelfherkenning bij aan de betekenis van kunst voor kinderen tussen de zes en zeventien jaar? Bachelor thesis, Psychology.

Wimmenhove, Lisette (2024) The Role of Collective Narcissism in the Effect of Personal Accounts on Empathy Towards Refugees. Bachelor thesis, Psychology.

Winssen, Dominique van (2024) De Technologische, Pedagogische en Inhoudskennis en Self-Efficacy van Leerkrachten en Pabostudenten bij de Inzet van AR/VR. Bachelor thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Wit, Noa de (2024) Ecstasygebruik en depressieve symptomen: een systematisch review. Master thesis, Psychology.

Woldendorp, Anne (2024) Mentale gezondheid van Zorgverleners Tijdens de Pandemie: Slaapkwaliteit, Intrusie Ernst en de Mediërende Rol van Peritraumatische Dissociatie. Master thesis, Psychology.

Wortel, Shanice (2024) Genito-Pelvic Pain/Penetration Disorder: Relationships Between Relationship Aspects, Sexual Self-Esteem, Vulvar Pain, and Sexual Distress. Bachelor thesis, Psychology.

Wächtler, Ramona (2024) Nature's Embrace: Unveiling the Psyche of Eco-Emotions and Pro-Environmental Behaviour. Master thesis, Psychology.

X

Xintara, Ioanna Maria (2024) Α Case Study of Behavioral Challenges in Athens: Exploring the Dynamics Between Teacher Teams and Parents Regarding Classroom Inclusion. Master thesis, Educational Sciences.

Y

Yokeeswaran, Ajani (2024) Associations Between ADHD and Self-Regulated Learning Strategies in University Students: Exploring the Role of Self-Compassion. Bachelor thesis, Psychology.

Z

Zeegers, Eva (2024) Omgaan met Veroudering: Vleesconsumptie in relatie tot de Attitude ten opzichte van Veroudering, Leeftijd en Controle over Veroudering. Bachelor thesis, Psychology.

Zeimet, Cynthia (2024) The Effect of Gender Differences on Perceived Polarization. Bachelor thesis, Psychology.

Zeiseler, Henri Sinan (2024) Predicting relapse from pre-treatment anxiety severity and post-treatment depression severity after successful CBT in youth with anxiety disorders. Master thesis, Psychology.

Zinnemers, Laura (2024) Society’s Perception on Different Kinds of Masculinities and Intimate Partner Violence. Bachelor thesis, Psychology.

Zwol, Iris van (2024) Werkzame structuur-, inhouds- en alliantie-elementen binnen kortdurende gezinsopname. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.

Zygogianni, Maria (2024) Support and Retention: A Comparative Study Between Primary and Secondary School Teachers. Master thesis, Educational Sciences.

This list was generated on Tue Jul 2 23:36:06 2024 CEST.