Browse by Degree programme
Up a level |
Abee, Miron (2022) Comorbide autismespectrumstoornis en genderidentiteitsproblematiek in de diagnostische fase: van theorie naar praktijk. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Alma, Gerbrich (2022) Mishandeling van ouder op kind. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Anker, Romy (2022) Richtlijn gebruikelijke hulp aan jeugdigen gemeente Groningen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Arends, Emmeke (2022) Towards meaningful participation of unaccompanied refugee minors in buddy projects in the Netherlands. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bakhuis, Eline (2022) Kernkwadranten: van stoornisdenken naar interactie in het onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Belles, Megan (2022) Hoe gaat het met de kinderen in Europees Nederland en Caribisch Nederland? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bierma, Gooitske (2022) Als ik de baas zou zijn. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Blaauw, Lisa (2022) Grip op GRIP. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Blaauw, Lisa (2022) Grip op GRIP. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bloema, Mirjam (2022) Het integreren van de moedertaal bij het voorlezen aan vluchtelingenkinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Blom, Eva (2022) Hoe draagt het volgen van Minecraft lessen bij aan de kwaliteit van leven van een CI gebruiker? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Blom, Saske (2022) "In handen van de coach" Een onderzoek naar de manier waarop de communicatiecoach uitvoering geeft aan de interventie Invloedrijke Communicatie & Taal. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Boels, Lisa (2022) Intranasale insuline bij kinderen met het Phelan-McDermid syndroom. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Boels, Lisa (2022) Intranasale insuline bij kinderen met het Phelan-McDermid syndroom. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Boer, Robin M. de (2022) Temporele verwerking als deelverklaring voor de relatie tussen motorische vaardigheden en leesvaardigheden bij kinderen in groep 4 en groep 6 van het regulier Nederlands basisonderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bondt, Sterre (2022) Stem van de Leerling in het Speciaal Onderwijs: Ervaringen van leerlingen met hulpverleningstrajecten bij de Samenwerking tussen Jeugdhulp en Onderwijs (SOJH). Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Boonstra, Inge (2022) Leidt opvoedstress tot minder sensitief ouderschap? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bos, Kiki (2022) Opvoedgedrag in tijden van corona. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bos, Nina (2022) 'Mag ik je wat vertellen?'. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Bosch, Nina Anna (2022) Rapid Automatized Reading en leesvaardigheid: een bemiddelende rol van de visuele aandacht. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Boshuijzen-Wessels, Stèphanie (2022) Are you aware? Investigating the awareness of young students about the benefits of science for society and participating in scientific research. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Breman-Zondag, L.D. (2022) Effectiviteit binnen Jeugdhulp Friesland. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Cuba, Deborah de (2022) Kinderbescherming in Nederland. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dales, K.D. (2022) "Mentor gezocht." "Een literatuurstudie naar het studentperspectief over het verminderen van internaliserende problemen binnen het hoger onderwijs.". Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Darneviel, Myrthe (2022) Het effect van voordoen, oefenen en huiswerk bovenop psycho-educatie en instructie op de internaliserende- en externaliserende problematiek en opvoedingsbelasting bij gezinnen met meervoudige en complexe problemen met- en zonder een licht verstandelijke beperking. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dijkema, Laura (2022) Muzikale interventies bij mensen met een zeer ernstige, verstandelijke en meervoudige beperking; daar zit muziek in! Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dijkstra, Janneke (2022) Belang van het kind bij de toekenning van jeugdhulp. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dijkstra, Nadine (2022) ‘Goed genoeg’ ouderschap? Een analyse van de internationale wetenschappelijke kennis van de kwaliteit van het ouderschap bij forensisch diagnostisch onderzoek in de context van uithuisplaatsingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dommerholt, Aniek, A (2022) Alleenstaande minderjarige vreemdelingen: zelfredzaamheid en kwaliteit van leven. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Dorp-Van Der Kolk, B.M.Y. Yvon van (2022) 'Wij hebben ook wat te vertellen!'. Belangrijke thema's voor kinderen als het gaat om cliënttevredenheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Drost, Femke (2022) Invloed van verschillende weergavevormen van onzekerheid rondom Cito testscores op besluitvorming in het onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Drost, Wilke (2022) De inzet van informele hulp tijdens behandeling in de JGGZ. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Ekelmans, Fenny, F.E.B. (2022) Timing als deelverklaring voor relatie tussen motorische vaardigheden en technische leesvaardigheden bij kinderen in groep 4 en groep 6 van het regulier basisonderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Escalona, Kellie (2022) Het verband tussen acculturatiestrategie en zelfredzaamheid onder alleenstaande minderjarige vreemdelingen (in Nederland). Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Esch, Karlijn van (2022) De Relatie tussen Autismespectrumstoornis Kenmerken en Executieve Functies bij 10- tot 15-Jarige Kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Frederiks, Laura (2022) Samen leren, samen spelen? Een onderzoek naar de patronen in spelgedrag en de invloed van de interventie ‘Iedereen hoort erbij’ op de interacties in spelgedrag van kinderen met een beperking in het reguliere basisonderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Gale-Dijkstra, Petra (2022) Leidt goed personeelsbeleid tot effectieve zorg? Een onderzoek naar werkzame factoren van beleid voor het leveren van effectieve zorg. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Galue, Kayley (2022) Ondersteunen van leerlingen met Autisme Spectrum Stoornis binnen reguliere scholen: Wat zijn de behoeften van onderwijsprofessionals in het regulier voortgezet onderwijs? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Grol, Eline (2022) Othering: Ik ben Beter dan Jij!? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Groot, Danja de (2022) Bibliotherapie: kinderboeken en seksueel misbruik. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Gruijter, Amber M.R. de (2022) The Needs of Students with Autism Spectrum Disorder in Mainstream Secondary Schools in the Netherlands. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Haagsma, H. (2022) Kan ik daar gelukkig worden? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Haar, Esther, van der (2022) Hond-ondersteunde therapie bij kinderen met een Autisme Spectrum Stoornis of Downsyndroom: Een onderzoek naar de invloed van hond-ondersteunde therapie op de ouder-kind synchronie bij kinderen met een Autisme Spectrum Stoornis en kinderen met Downsyndroom. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Haarman, Siety, S.G. (2022) ASSjemenou of ASS je me later; Een kwalitatief exploratief onderzoek naar factoren die van invloed zijn op verlate autismespectrumstoornis diagnoses. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Haas, Corrie de (2022) Ervaren Kwaliteit van Leven in het Psychosociale Domein van Kinderen en Jongeren met een Chronische Ziekte. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hamim, Samia (2022) Beeldvorming over de kinderbescherming. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hamminga, Dana (2022) Een Onderzoek naar de Relatie Tussen Uitdagend Opvoedgedrag van Ouders en de Sociaal-Emotionele Ontwikkeling van het Kind. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Have, Anika ten (2022) Normaliseren in de jeugdhulp: Visie en werkwijze van GGD verpleegkundigen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Haverkort, N. (2022) Leerkrachten aan het woord: biedt morfologie een verbetering voor het spellingonderwijs? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hensens, Dina Douwina (Ingeborg) (2022) Van vrijwilliger naar professional. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Heskes, Amber (2022) Overgang naar een nieuwe cultuur. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hesseling, Isabella (2022) Welke kindfactoren voorspellen een ontwikkelingsachterstand? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hettinga, Greetje (2022) EMDR en/of speltherapie als traumaverwerkingsmethode: bij wie en wanneer? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Heuvelen, Ilse, van (2022) Sportlidmaatschap, Motorische Vaardigheid en Zelfwaargenomen Competentie bij Nederlandse Kleuters: Een kwantitatief onderzoek naar de relatie tussen deze componenten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hoeben, Rob (2022) Wat is de relatie tussen de gezinsveerkracht en de gezinskwaliteit van ouders met een kind met een (zeer) ernstige verstandelijke meervoudige beperking. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hoeksema, S. (2022) Zorgen Omtrent Welzijn en Veiligheid in het Basisonderwijs. Een onderzoek naar de factoren die de besluitvorming beïnvloeden om vermoedens van kindermishandeling te rapporteren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hoekstra, Elbrich (2022) Het hybride-mentorschapsprogramma: de ervaringen van studenten en mentoren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hoeve, Liset ten (2022) De invloed van absenties en schorsingen op leerprestaties in het speciaal onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hofstede, Lisa (2022) Het welbevinden van ouders en hun chronisch zieke kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hogeterp, Annelies (2022) Dierondersteunende interventies bij mensen met een zeer ernstige en verstandelijke meervoudige beperking. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hoogeveen, Dian (2022) Wanneer het rekenen niet lukt. De verschillen tussen interventies voor kinderen met een rekenprobleem en kinderen met een rekenstoornis. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hunneman, D.J. (2022) Hoe hebben kinderen het in Nederland? Op zoek naar de relatie tussen de kwaliteit van de leefomgeving en het welbevinden in tijd. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hut, Aniek (2022) De motorische ontwikkeling van kinderen met een visuele beperking. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Hut-Zijlstra, Sanne (2022) Doelgericht bewegen? Een onderzoek naar de relatie tussen motorische vaardigheden en vroege executieve functies bij peuters. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Huzen, Marije (2022) Psychometrische eigenschappen van het Communicatieve Intentie Onderzoek bij kinderen met (communicatief)- meervoudige beperkingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Jager, R (2022) Opvoedingsfactoren van jeugdige geweldsdelinquenten binnen het forensisch kader. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Jager, Tialda de (2022) Invloed vanuit de thuisomgeving op de mondelinge taalvaardigheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Janssen, Iris (2022) Strategieën voor de inzet van de moedertaal bij tweedetaalverwervers. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Jong, Cassandra (P) de (2022) Visie en Vat op Druk & Dwars gedrag in de kinderopvang. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Jong, Maeike de (2022) de impact van methodiektrouw werken. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Jonker, Christine, G.C. (2022) De kennis van praktijkondersteuners van de huisarts over de autismespectrumstoornis bij meisjes en vrouwen: een kwalitatief en exploratief onderzoek. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kemper, Amber, A. G. (2022) Vroegsignalering door het Vroeg Erbij Team. Zicht op contextfactoren van kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kesko, Ivana (2022) Uitdagend opvoedgedrag als beschermende factor tegen internaliserend probleemgedrag. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kingma, Marije (2022) Een onderzoek naar de implementatie van communicatie coaching tijdens de interventie ‘Invloedrijke Communicatie en Taal’ voor personen met aangeboren doofblindheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Klaassen, Iris (2022) Participatie van kinderen die opgroeien in armoede. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Klein, Loïs (2022) Ouderparticipatie in de Behandeling van Kinderen met Developmental Coordination Disorder. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Klunder, Hanna (2022) Het verband tussen de leerkracht-leerlingrelatie en leerprestaties van leerlingen in het speciaal onderwijs en de invloed van achtergrondvariabelen hierop. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Knoops, Sanne (2022) Dubbel bijzondere leerlingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Koning, Marileen (2022) Ouderlijke Verantwoordelijkheid versus Staatsverantwoordelijkheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kooymans, Askin (2022) Een-op-een mentoring gedurende de transitie naar de universiteit: Wat zijn de ervaringen van eerstejaarsstudenten aan de Universiteit van Sheffield (Engeland)? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Koster, Caya (2022) Faciliterende en belemmerende factoren van passend onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kramer, Marit (2022) De mentale gezondheid van studenten en de rol van de persoonlijk mentor. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Krijger, Ilse (2022) Staatsverantwoordelijkheid en ouderlijke verantwoordelijkheid binnen de naleving van het VN-Kinderrechtenverdrag. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kroontje, Sanne (2022) Ontwikkeling van gedragsproblematiek en schoolse vaardigheden van leerlingen op het OPDC. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Kuiper, Maaike (2022) Motorische ontwikkeling van kinderen met epilepsie in beeld: een systematisch literatuuronderzoek. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Land, L (2022) De eerste stappen naar een voorwaardelijke muziekinterventie voor personen met een (Z)EVMB; een beschrijving en een literaire vergelijking. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Lantinga, Dorien, G.D. (2022) Onderwijs aan Leerlingen met Autisme: Bepalende factoren voor de attitude van leerkrachten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Lee, Sanne van der (2022) Het belang van het kind in het Nederlands migratierecht. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Lobers, Emilie (2022) Ouderbetrokkenheid binnen de voorschoolse educatie. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Loonstra, Sigrid (2022) Houdingsaspecten MDFT-therapeut. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Lopez Murillo, Daniela (2022) Veerkracht en zelfredzaamheid van alleenstaande minderjarige vreemdelingen in de transitie naar volwassenheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Marum, Anouk van (2022) Onderzoek naar beïnvloedende factoren op samenredzaamheid en de toepassing hiervan in de interventie Community Support: Een systematische review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Meer, Elise van der (2022) De relatie tussen de socio-demografische factoren en de kwaliteit van de opvoedingsomgeving en het welbevinden van kinderen. Doet regio ertoe? Hoe representatief is het onderzoek van De Kinderombudsman? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Meer, Yvonne, van der (2022) Risk and protective factors for suicidal behaviours in young adulthood: A systematic review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Mekkring, Kelly (2022) Angst en opvoedstress tijdens de COVID-19 pandemie: over het verband tussen angstgevoelens van vaders en moeders en opvoedstress met als moderator relatietevredenheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Miralaei, Ava (2022) Voorlichting ADHD: Websites onder de loep. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Mol, Verena V.E. (2022) Lesgeven aan kinderen met een autisme spectrum stoornis in het regulier voortgezet onderwijs: Wat zijn de behoeften van hun docenten? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Molen, Eline Terese van der (2022) Inter- en intrabeoordelaarsbetrouwbaarheid van de ZRM voor alleenstaande gevluchte jongeren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Mulder, Marjolein (2022) Comorbide ASS en genderidentiteitsproblematiek - Wetenschappelijke inzichten over behandeling binnen de Jeugd GGZ en de werkwijze van professionals in de praktijk. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Nauta, Titia (2022) Zorgtechnologie gericht op communicatie; Een literatuurstudie en veldonderzoek gericht op technologische communicatieve ondersteuning bij mensen met een (zeer) ernstige verstandelijke en meervoudige beperking. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Nederhoed, Marije (2022) De bijdrage van 'Specialistische Pleegzorg' op het voorkomen van breakdown. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Nijeboer, Suzan (2022) Een systematische review over onderscheid tussen rekenproblemen en dyscalculie. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Nolle, Jetske (2022) Het verbeteren van de motorische vaardigheid en het beweegplezier bij kleuters met overgewicht. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Oenema, Anna Tjarda (2022) De Betrouwbaarheid en Constructvaliditeit van de Zelfredzaamheidszelfrapportage voor Jongvolwassenen tussen de 16 en 24 jaar. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Okma, M.C. (2022) ‘Door mijn ogen’, de begeleidingsbehoeften van alleenstaande gevluchte jongeren tijdens de transitie naar volwassenheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Osinga, Aniek (2022) Ervaringen van professionals met het signaleren van kindermishandeling: Een kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van onderwijs- en jeugdzorgprofessionals met het signaleren van kindermishandeling. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Pel, Ilse (2022) Waar zijn leerlingen uit gemarginaliseerde groepen in het onderwijs? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Polman, Melissa (2022) Een onderzoek naar de meerwaarde van video-instructie bij het invullen van de PAS-ADD Checklist. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Post, Anna, A. B. (2022) De motorische ontwikkeling van kinderen met een Autisme Spectrum Stoornis. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Reerds, Lisanne (2022) De zin en onzin over ADHD: een deelonderzoek van het project ‘Voorlichting over ADHD op websites uit de Verenigde Staten’. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Reitsema, Nienke (2022) Ouder- en omgevingsfactoren en de ontwikkeling van psychosociale problemen bij kinderen in KOPP-gezinnen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Riem, Femke (2022) Normaliseren in de jeugdhulp: de visies en ervaringen van jeugdverpleegkundigen ten aanzien van normaliseren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Rinkema, Helene (2022) Kasam: kanker heb je samen als gezin. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Rinkema, Héléne (2022) KASAM: Kanker heb je samen als gezin. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Rinsema, Mea (2022) ADHDEMEDICALISEREN: Het effect van de training ‘Druk & Dwars’ op de visie van pedagogisch medewerkers op ADHD en op hun perceptie van het aantal stoornissen op de groep. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Ritsema, Amber (2022) DCD echt geen idee!? Een onderzoek naar de kennis van leerkrachten uit het primair onderwijs in Nederland naar motorische onhandigheid en Developmental Coordination Disorder bij kinderen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Rossum, Evelien Berber van (2022) Ondersteuningsmogelijkheden in het hoger onderwijs voor studenten met ervaring in de jeugdhulp. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Rozema, Erna (2022) Zelfredzaamheid Een kwantitatief onderzoek naar de externe validiteit van de zelf-report zelfredzaamheidsvragenlijst voor jongvolwassen tussen de 16 en de 24 jaar. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Ruiter, Kim (2022) Wordt Digitaal het Nieuwe Normaal? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Ruiter, Klarieke (2022) TopDog training onder de loep. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Schaaij, Isabelle, M.L. (2022) Het spoor door de generaties - Holland Kinder. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Schendelaar, Munya (2022) De Woordenfabriek: Didactische behoeften omtrent morfologie op het voortgezet onderwijs in Nederland. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Schenkel, M.E. (2022) Online informatie over ADHD: hoe volledig is dit? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Scholten, Olivier (2022) Welke interventies op het gebied van emotieregulatie vinden plaats in de jeugdzorg voor twaalf tot achttienjarigen en hoe werkzaam zijn deze? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Schregardus, Marissa (2022) Multidimensionele familietherapie. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Sennema, Jinke (2022) Samen of alleen? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Sikkema, Frederike (2022) Pleegkinderen en suïcidaal gedrag: Wat we weten over de risico, uitlokkende en beschermende factoren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Smilde, Danniël, D (2022) Het effect van het activeren van het sociaal netwerk binnen interventies voor gezinnen met zware opvoedproblemen en gezinnen met meervoudige en complexe problemen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Smit, Chantal (2022) Kinderbescherming, BAH? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Smit, Sanne (2022) Synchronie tijdens hond-ondersteunde therapie bij kinderen met autismespectrumstoornis en kinderen met Downsyndroom. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Star, Nisette (2022) Ontluikende geletterdheid, maar dan anders. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Starreveld, Nicole L. N. (2022) Motorische ontwikkeling van kinderen met een auditieve beperking. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Stieding, Milou (2022) Metacognitieve vaardigheden en doeloriëntaties bij sterke en zwakke rekenaars in het basisonderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Straat, Lynn (2022) Onderzoek naar het leefklimaat van verschillende vormen van residentiële jeugdhulp. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Stroop, Elisa (2022) Effectieve Interventies In Het Voortgezet Onderwijs Voor Leerlingen Met Internaliserende Problematiek. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Tahalele, Loïs (2022) Politiecontacten van alleenstaande minderjarige vreemdelingen: Een exploratief onderzoek naar de achtergronden van politiecontacten van alleenstaande minderjarige vreemdelingen in GGD-regio Oost-Nederland. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Tamminga, B (2022) Een model ter bevordering van participatie van volwassenen met zeer ernstige verstandelijke en visuele beperkingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Tenthof van Noorden, A.J. (2022) Het gebruik van het Praten met Pim materiaal in lessen aan jonge NT2-leerlingen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Thole, Nathalie (2022) De invloed van leerkrachtcompetenties op het leergedrag van leerlingen in het speciaal onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Thuis, Léonie (2022) De bijdrage van de personal tutor aan de sociale en institutionele factoren van de onderwijservaring van studenten. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Ticheloven, Marieke (2022) De Invloed van de Verbondenheid met de Leraar en Medeleerlingen op de Motivatie van Leerlingen in het Voortgezet Speciaal Onderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Tol, Elise van (2022) Thuisleeromgeving en schoolrijpheid: Stimulatie en overtuigingen van ouders ten aanzien van de motorische- en taalvaardigheden van hun kind. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Trip, Vivian (2022) Listening Comprehension Revisited: the Relationship between Lexical Predictors and Measures of Listening Comprehension. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Troost, Lara Heleen (2022) De rol van coördinatie in de relatie tussen leesvaardigheid en balansvaardigheid bij kinderen in groep 4 en 6. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Tuinen, Merle van (2022) Visualisaties van onzekerheid in Cito testscores. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Tweehuysen, Evie Juliette (2022) Mentorbetrokkenheid bij studenten op de universiteit: wanneer gewenst? Een kwalitatief onderzoek naar de wensen van studenten aan de University of Sheffield over de mate van mentorbetrokkenheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Veen, Julliët, L.J. van der (2022) Kenmerken van KINGS gezinnen - Een onderzoek naar de kenmerken van gezinnen die worden doorverwezen naar Accare KINGS ; Kind IN Gezond Systeem. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Veld, J.H. in het (2022) De inrichting van de fysieke leefomgeving bij personen met (zeer) ernstige verstandelijke en meervoudige beperkingen: een kwalitatief onderzoek. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Vos, Marlie (2022) Globale en specifieke relaties tussen executieve functies en motorische vaardigheden bij kinderen met en zonder een Autisme Spectrum Stoornis. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Vries, Joey de (2022) Nederlandse prentenboeken en hun diversiteit. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Vries-Westerink, Elsbeth de (2022) Het aantal Broers en Zussen als moderator in de Relatie tussen EF en Sociaal-Emotioneel Functioneren. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Vriesema, Irma (2022) 'Iedereen hoort erbij!': Spelinteracties tussen kinderen met en zonder beperking in inclusieve kleuterklassen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wassenaar, Lisa (2022) De invloed van (robot)hond-ondersteunde therapie op sociale vaardigheden van kinderen met een Autisme Spectrum Stoornis of Downsyndroom. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Weijer, Emilia (2022) De rol van coördinatie in de relatie tussen fijn-motorische vaardigheden en technische leesvaardigheid bij leerlingen in groep 4 en groep 6 van het reguliere basisonderwijs. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Werff, Katinka van der (2022) Maakt geld je (h)echt(ing) gelukkig? Een onderzoek naar de relatie tussen het gezinsinkomen en de ouder-kind gehechtheidsrelatie. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wiegerinck, Anne (2022) Ouders als uitdagende opvoeders: een onderzoek naar de relatie tussen uitdagend opvoedgedrag van de ouders en het pro-sociale gedrag van het kind. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wierenga, Linde (2022) Investigating the experiences of queer students in K-12 education: A systematic literature review. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wiersma, Ilona (2022) Onderzoek naar de betrouwbaarheid en validiteit van de Nederlandse versie van de PAS-ADD Checklist. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wigchering, Ilse (2022) Horen, zien, maar zwijgen? Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wigink, Tess M.M. (2022) Horizontaal of verticaal, ik benoem ze allemaal: De invloed van de leesrichting van continue benoemsnelheid op de woordleesvaardigheid. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Winter, J.M. de (2022) Hoe nauwkeurig is de voorlichting omtrent ADHD en hersenen op websites uit de Verenigde Staten? Een onderzoek dat deel uitmaakt van het onderzoeksproject ‘Voorlichting over ADHD op websites’. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Witteveen, Rosanna (2022) Ervaren zorgbelasting en ervaren gezinskwaliteit van bestaan van ouders met een kind met een (zeer) ernstige verstandelijke en meervoudige beperking. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wolting, C. (2022) Behoeften en ervaringen van kinderen en jongeren als nabestaanden van suïcide in het gezin. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Woud, Welmoed van der (2022) Samenwerking Onderwijs en Jeugdhulp onder de Loep. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Wubbolts, Dagmar (2022) Een onderzoek naar screening voor complexe volwassenproblematiek in de GGZ. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Zeelig, Mascha (2022) Samen Sterk bij Molendrift. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.
Zwerver, Iris (2022) De relatie tussen het betrekken van het kind en de effectiviteit van de interventies voor gezinnen met meervoudige en complexe problemen. Master thesis, Pedagogical and Educational Sciences.